Menu

EGEA

Komisja Europejska zahamuje konkurencyjność w branży motoryzacyjnej?

W grudniu 2020 r. Komisja zobowiązała się do przyspieszenia publikacji przepisów dotyczących dostępu do danych w pojazdach i dokonania tego do końca 2021 r. Obecnie mamy rok 2023, a publikacja wniosku została po raz kolejny przesunięta…

Kontrola systemu eCall podczas przeglądu na SKP – plan Ministerstwa jest nierealny

Ministerstwo Infrastruktury przygotowało projekt zmian w przepisach dotyczących badań technicznych pojazdów, który został przekazany do konsultacji społecznych. Znajduje się w nim m.in. nowy obowiązek dla stacji kontroli pojazdów, polegający na kontroli poprawności działania systemu eCall. Wprowadzenie tego zapisu w życie wydaje się jednak wysoce nieprawdopodobne.

WEACO – Twoje stacje do serwisowania klimatyzacji

WEACO to marka z ponad 30-letnim doświadczeniem i dostawca dla wiodących producentów samochodów. Poza standardowymi modelami WEACO oferuje dopasowane do potrzeb użytkownika stacje do serwisowania klimatyzacji – np. dla autoryzowanych warsztatów wiodących producentów samochodów, takich jak BMW czy VOLKSWAGEN.

Platformy telematyczne – niezależny rynek ma swoją propozycję

Usługi telematyczne to przyszłość motoryzacji. Aby na rynku panowała uczciwa konkurencja, dostęp do ich oferowania powinien być otwarty, a nie skupiony wyłącznie w rękach producentów pojazdów. Koalicja stowarzyszeń, związanych z rynkiem motoryzacyjnym przedstawiła koncepcję, która może to umożliwić.

Nowe auta zabezpieczone przed cyberatakami… i warsztatami niezależnymi

Na arenie międzynarodowej konsultowane są obecnie nowe przepisy, których celem jest zapewnienie pojazdom bezpieczeństwa cybernetycznego. Jeżeli tworzenie zabezpieczeń zostanie powierzone wyłącznie producentom pojazdów, warsztatom niezależnym grozi wykluczenie z rynku obsługi nie tylko nowych aut.

Już w listopadzie najważniejszy kongres motoryzacyjny w Polsce

Dwa dni pełne wiedzy merytorycznej i najciekawszych informacji z branży motoryzacyjnej, liczne panele dyskusyjne oraz ponad 600 uczestników, z największymi graczami rynku części motoryzacyjnych na czele. 8 i 9 listopada 2017 r. Warszawa stanie się najważniejszym miejscem spotkania dla ekspertów branży automotive, a wszystko to za sprawą 12. edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, inspirowanego […]

Konferencja IAAM13 na targach Autopromotec

Drugiego dnia targów Autopromotec 2013 w Bolonii odbyła się konferencja IAAM13 (Międzynarodowe Spotkanie Aftermarketu Motoryzacyjnego, znane wcześniej jako Europejskie Sympozjum Aftermarketu Motoryzacyjnego – EAAS). To ważne wydarzenie wyróżnia się patronatem głównych branżowych stowarzyszeń rynkowych (FIGIEFA, AICA, ANFIA, AIRP, CLEPA, EGEA, FEDA i FEDERPNEUS) oraz obecnością profesjonalistów z całego świata, reprezentujących producentów pojazdów, części, wyposażenia samochodów, […]

Pakiet przydatności do ruchu drogowego Komisji Europejskiej

Europejskie organizacje działające na rzecz niezależnego rynku motoryzacyjnego domagają się spójnego i odpowiedniego prawa w zakresie badań przydatności do ruchu drogowego. Pakiet przydatności do ruchu drogowego – propozycje europejskich organizacji Środowisko niezależnych podmiotów rynku motoryzacyjnego z zadowoleniem przyjęło zaprezentowany przez Komisję Europejską 13 lipca 2012 r. „Pakiet przydatności do ruchu drogowego”. Pakiet ma zwiększyć bezpieczeństwo […]

Apel do UOKiK: Zasady dotyczące kosmetyków nie sprawdzą się w motoryzacji

Dnia 28 lipca 2009 roku, Komisja Europejska opublikowała propozycje dotyczące instrumentu prawnego ogólnej konkurencji, by regulować kontrolę na rynkach dystrybucji. Po konsultacjach, Komisja planuje zastąpienie obecnego Rozporządzenia VR-BER 2790/1999, po jego wygaśnięciu 31 maja 2010 roku, zmienionymi przepisami. Proponowane rozporządzenie VR-BER będzie regulowało umowy dystrybucji towarów i usług, a także będzie odnosiło się do sprzedaży […]

„Prawo do naprawy” wzywa do utrzymania regulacji GVO

W świetle zbliżającej się publikacji sporządzonej przez Komisję Europejską oceniającej rozporządzenie o tzw. wyłączeniach blokowych w motoryzacji (GVO)(WE) 1400/2002, stowarzyszenia sektora motoryzacyjnego z krajów Unii Europejskiej wraz z konsumentami wezwali Komisję Europejską do ochrony konkurencyjności. Osiągnięcie tego celu jest możliwe przez utrzymanie regulacji dotyczącej dystrybucji nowych samochodów, części zamiennych, narzędzi oraz usług warsztatowych po 2010 […]