Dobiegła końca pierwsza edycja konkursu „Wyścig Talentów”, zorganizowanego dla uczniów techników samochodowych i szkół branżowych. Inicjatywa przyciągnęła prawie 8 tysięcy uczestników. Marka Textar zaangażowała się w wydarzenie jako partner główny, by przyczynić się do podniesienia jakości edukacji technicznej przyszłych mechaników.
„Wyścig Talentów” cieszył się dużym zainteresowaniem, a biorący udział mocno zaangażowali się w rywalizację o nagrody miesięczne i główne. Uczestnicy przeprowadzili w sumie 281 021 treningów, spędzając na nauce 18 743 godziny. W tym czasie korzystali m.in. z wkładu merytorycznego marki Textar. Eksperci Textar opracowali część pytań konkursowych, dbając o to, by tematyka dotyczyła rzeczywistych wyzwań warsztatowych, szczególnie w zakresie układów hamulcowych. Przygotowali również wskazówki dotyczące serwisu układów hamulcowych, ze szczególnym naciskiem na kierunkowe klocki hamulcowe, które uczestnicy mogli wykorzystać podczas treningów i w quizach.
W materiałach promujących konkurs przedstawiciele marki mocno podkreślali znaczenie analizy danych oraz informacji i umiejętność wyciągania właściwych wniosków, co przekłada się na skuteczną diagnostykę. Ważnym elementem zaangażowania był webinar techniczny o hamulcach, podczas którego trener techniczny Textar omówił budowę, eksploatację i zasady serwisu układów hamulcowych, dzieląc się wiedzą praktyczną.
– Od lat dostarczamy warsztatom rozwiązania dotyczące układów hamulcowych, od tarcz i klocków po wiedzę techniczną. Chcieliśmy wykorzystać nasze doświadczenie, by wesprzeć młodych mechaników w nauce i zrozumieniu, jak wygląda profesjonalna obsługa układów hamulcowych. Widzimy w „Wyścigu Talentów” doskonałą platformę edukacyjną dla młodych mechaników, którzy w przyszłości staną się ekspertami warsztatowymi. Jednocześnie dzięki konkursowi możemy promować najwyższe standardy pracy i specjalistyczną wiedzę – mówi Joanna Krężelok, Dyrektor polskiego oddziału firmy TMD Friction Services, właściciela marki Textar.
Edukacja przyszłych mechaników
„Wyścig Talentów” to projekt łączący świat edukacji z branżą motoryzacyjną. W akcję zaangażowali się przedstawiciele uczelni technicznych, czołowych organizacji branżowych oraz wiodący producenci części samochodowych.
– Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do sukcesu pierwszej edycji „Wyścigu Talentów”. Dzięki wsparciu merytorycznemu wielu firm motoryzacyjnych uczestnicy mogli pogłębić wiedzę praktyczną, niezbędną w dzisiejszych nowoczesnych warsztatach. W Textar jesteśmy przekonani, że dobre warsztaty zaczynają się od dobrej edukacji. Takie inicjatywy mają realny wpływ na tworzenie kompetentnej generacji młodych mechaników – podkreśla Joanna Krężelok z TMD Friction.
Komentarze