Valeo wprowadza na rynek nowość przeznaczoną do tzw. miękkich hybryd

1 lipca 2025, 9:35

Rosnąca rola systemów 48V w motoryzacji otwiera nowe możliwości na rynku wtórnym. Odpowiedzią Valeo na ten trend jest debiut przetwornic DC-DC 48V – komponentów kluczowych dla efektywnego zarządzania energią w pojazdach typu mild hybrid.

fot. unsplash.com

Nowość od Valeo – przetwornica DC-DC 48V

Valeo ogłosiło wprowadzenie na rynek niezależny przetwornic DC-DC 48V. Produkt przeznaczony dla pojazdów mild-hybrid 48V oraz nisko-energetycznych samochodów elektrycznych. Przetwornice Valeo zostały zaprojektowane z myślą o wysokiej wydajności oraz efektywności energetycznej.

Czym jest przetwornica DC-DC 48V?

DC/DC Przetwornica Valeo to nowoczesny konwerter napięcia dedykowany pojazdom z systemami 48V, popularnie zwanymi miękką hybrydą. Wraz z maszyną iBSG jest to kolejna technologia Valeo opracowana dla napędów zelektryfikowanych. Urządzenie pełni kluczową rolę w zarządzaniu energią, wspierając napędy hybrydowe i poprawiając ich wydajność. Dzięki efektywnemu przekształcaniu napięcia między układami wysokonapięciowymi (48V) i niskonapięciowymi (12V), zapewnia stabilność i wydajność systemów pokładowych oraz napędowych.

Dwie referencje już dostępne w sprzedaży

Valeo oferuje przetwornicę DC/DC na rynku niezależnym, wspierając tym samym serwisowanie pojazdów na rynku wtórnym. Aktualnie dostępne są dwie referencje, dedykowane dla pojazdów koncernu Stellantis:

  • Referencja 597202 dla FCA, takich jak: Fiat Tonale, Jeep Renegade oraz Fiat 500X 1.5 FireFly.
  • Referencja 597203 dla PSA do pojazdów: Peugeot 208/2008, Lancia Ypsilon, Opel Corsa, Peugeot 3008/5008/308, Citroën C5 Aircross oraz Opel Zafira.

Kluczowe cechy:

  • Wysoka sprawność energetyczna: Minimalizuje straty energii, zwiększając efektywność i przyczyniając się do oszczędności energii oraz redukcji emisji CO2.
  • Kompaktowa konstrukcja: Lekka obudowa ułatwia integrację konwertera w pojazdach, nawet przy ograniczonej przestrzeni.
  • Funkcja pre-charge: Umożliwia bezpieczny rozruch pojazdu z sieci 48V.
  • Tryby buck i boost: Elastyczność działania w trybach buck (48V ➜ 12V) oraz boost (12V ➜ 48V) w zależności od potrzeb.
  • Zaawansowana ochrona: Funkcje separacji i ochrony w przypadku wykrycia usterek, zapewniające niezawodność i trwałość.
  • Komunikacja z systemem pojazdu: Integracja z jednostką ECU oraz diagnostyka cyfrowa poprzez sieć CAN, umożliwiająca monitoring parametrów pracy.
  • Przetwornica DC/DC Valeo produkowana jest we Francji, na tej samej linii produkcyjnej co części OEM.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!