Ważna zmiana w DENSO. Producent ma na celu ograniczenie wpływu na środowisko.

30 czerwca 2025, 14:55

DENSO Aftermarket wprowadza szereg proekologicznych działań, wpisując się w globalne cele zrównoważonego rozwoju realizowane przez firmę. Jednym z obszarów zmian są opakowania.

Nowe, bardziej ekologiczne opakowania na części i nie tylko

Dążąc do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, DENSO Aftermarket zakończyło trzyetapowy plan gruntownej zmiany opakowań swoich produktów i materiałów pomocniczych.

Jako globalna korporacja, DENSO wprowadziło już wiele szeroko zakrojonych zmian w zakresie ochrony środowiska, a ambicja wywarcia pozytywnego wpływu na planetę objęła również dział rynku wtórnego. W efekcie DENSO Aftermarket zobowiązało się do gruntownej zmiany opakowań swoich produktów. Projekt rozpoczęto w marcu 2022 r.

 – Pierwsze widoczne skutki podjętych przez nas działań pojawiły się wraz z zastąpieniem 54-stronicowej instrukcji obsługi w formacie A4 – która do tej pory była dostarczana z każdą nową sprężarką klimatyzacji – ulotką w formacie A5 zawierającą kod QR, po zeskanowaniu którego uzyskujemy dostęp do cyfrowej instrukcji obsługi. Tylko ten krok zmniejszył zużycie papieru o ponad 30 ton rocznie – mówi Fatiha Laauich Pan EU Strategic Marketing Manager w DENSO Europe.

Druga faza projektu polegała na przeprojektowaniu opakowania wewnętrznego, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej ochrony dla znajdujących się w nim produktów podczas przechowywania i transportu. W efekcie DENSO przestało używać pianki poliuretanowej, która jest trudna w utylizacji i recyklingu, i zastąpiło ją papierem uzyskanym w 100% z recyklingu, który sam w sobie w całości nadaje się do ponownego recyklingu. W rezultacie DENSO Aftermarket zmniejszyło zużycie plastiku i pianki o 51 ton rocznie, jednocześnie zmniejszając emisję CO2 i zapewniając łatwość utylizacji i recyklingu nowych, papierowych opakowań.

 – Ostatnim etapem ulepszeń było przeprojektowanie opakowania zewnętrznego, co oprócz korzyści dla środowiska – takich jak łatwiejszy recykling i oszczędność 258 kg farby rocznie – pozwoliło nam również ujednolicić branding i opracować wspólny projekt pudełek. Nowe pudełka są łatwiejsze w pakowaniu i bardziej wydajne w układaniu na paletach, co ułatwia dystrybucję i jest korzystne dla całego procesu logistycznego – podkreśla Fatiha Laauich.

Nowe opakowania są już wykorzystywane w produktach DENSO z zakresu termiki i posiadają również zmieniony system etykietowania, który upraszcza procedurę dystrybucji. Kod QR na opakowaniu umożliwia szybki dostęp do instrukcji montażu, szczegółów technicznych i informacji gwarancyjnych. Ponadto, dzięki wyraźnym i dobrze rozpoznawalnym oznaczeniom, użytkownicy końcowi mogą łatwo poddać opakowanie recyklingowi, a skanując drugi kod QR, mogą również uzyskać więcej informacji na temat ekologicznych inicjatyw DENSO. Nowe opakowania dla pozostałych linii produktów DENSO zostaną wprowadzone przed końcem roku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!