Chodzieska fabryka akumulatorów zaprezentowała nową odsłonę swojego topowego akumulatora AGM do zaawansowanych systemów Start-Stop. Wprowadzone zmiany konstrukcyjne mają zapewnić wysokie parametry pracy, podwyższone bezpieczeństwo i niezawodność.
Nowy JENOX AGM to akumulator stworzony przez polskich inżynierów i projektantów, w oparciu o technologię Absorbent Glass Matt. Bateria wykorzystuje separator z mikro włókien szklanych, które absorbują i zatrzymują elektrolit. Rozwiązanie to zapewnia szczelność i bezpieczeństwo użytkowania, nawet w przypadku uszkodzenia obudowy. Nowy AGM przeszedł szereg zmian konstrukcyjnych w stosunku do swojego poprzednika.
– Nasz zespół badawczy przez ostatnie kilkanaście miesięcy pracował nad uwypukleniem tych parametrów akumulatora, na których szczególnie zależy użytkownikom. Mowa tu o wyższej żywotności cyklicznej i większej odporności na głębokie wyładowania. Rezultatem ich prac jest jeszcze bardziej efektywny energetycznie nowy JENOX AGM – mówi Ryszard Wasyłyk, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy w Jenox Akumulatory. – Mimo, że na pierwszy rzut oka blok wygląda podobnie, to drzemie w nim nowa moc. Sam akumulator przeszedł szereg zmian konstrukcyjnych. Wzmocniona została obudowa, która dodatkowo wyposażona została w korki VRLA. Zmieniliśmy też skład masy ujemnej. Wszystko po to by stworzyć produkt na miarę potrzeb samochodów z najnowszymi systemami Start-Stop – dodaje.
Jak podkreślają eksperci z firmy Jenox Akumulatory, nowy AGM w szczególności rekomendowany jest do aut wyposażonych w zaawansowane systemy Start-Stop z odzyskiwaniem energii podczas hamowania, a także samochody o wymagających układach zasilających, które wyposażone są w wiele odbiorników prądu.
Nowy AGM to nie odświeżony design, a przede wszystkim konkretne zmiany konstrukcyjne bloku akumulatora. Konstrukcja nowego JENOX AGM charakteryzuje się wzmocnioną obudową, która dodatkowo wyposażona została w korki VRLA (Valve Regulated Lead-Acid), zapobiegające utracie wody z elektrolitu. Akumulatory tej serii zostały wykonane z zastosowaniem unikatowych dodatków węglowych, w tym grafitu do masy ujemnej, a sama konstrukcja kratki akumulatora została dodatkowo zoptymalizowana. Dzięki zastosowaniu stopów ołowiowo-cynowych osiągnięto znacznie lepszą akceptację ładunku elektrycznego oraz bardzo duży zapas mocy. To jeden z kluczowych parametrów serii premium sygnowanej logo Jenox, który zapewnia dużą liczbę rozruchów silnika nawet w sytuacjach częstych przerw w pracy. Nowy JENOX AGM, dostępny jest w czterech pojemnościach od 60 do 95 ah.
Akumulatory serii JENOX AGM charakteryzują się ponad dwukrotnie wyższą żywotnością cykliczną w stosunku do tradycyjnych konstrukcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Dodatkowo serię AGM cechuje zwiększona odpornością na głębokie wyładowania w momencie zatrzymania silnika i równoległego zasilania wszystkich odbiorników elektrycznych w pojeździe.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Sprawdzam, 12 czerwca 2025, 17:31 0 0
Przy obecnym nasyceniu rynku min w Agm chińskich producentów produktom zap/jenox będzie trudno konkurować z aktualnie dostępna oferta chyba że cena będzie o 40% tańsza od ofert topowych producentów, ale nie sądzę by się to miało miejsce.
Odpowiedz