Zielona plakietka Euro 4 – jak sprostać normie ekologicznej

, 5 sierpnia 2010, 0:00

W jakim celu powstały strefy ekologiczne?

Co roku 310 000 osób umiera z powodu chorób spowodowanych zanieczyszczeniem powietrza, liczba ta jest wyższa niż liczba zgonów w wypadkach drogowych (na podstawie raportu WHO). Strefy ekologiczne zostały utworzone, aby, zwłaszcza w centrach miast, zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza. Filtry cząstek stałych montowane w pojazdach pomagają zmniejszyć liczbę zachorowań na choroby płuc i serca ponieważ redukują emisję szkodliwych cząstek stałych.

Oszczędność

Nowe, rygorystyczne normy emisji cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych wymuszają na firmach transportowych kosztowne przedsięwzięcia. Nowoczesne filtry cząstek stałych pozwalają znacznie obniżyć koszty na nowy tabor. Stało się bowiem możliwe przystosowanie starszych pojazdów spełniających normę emisji cząstek stałych na poziomie Euro 1, Euro 2 jak też Euro 3 do poziomu normy Euro 4.
Nie jest już zatem konieczne kupowanie nowego autobusu, aby uzyskać zieloną plakietkę i móc wjeżdżać do stref ekologicznych. Dzięki zamontowaniu filtra cząstek stałych wykorzystujemy starszy, ale jeszcze sprawny pojazd. Nie musimy wydawać zatem olbrzymich kwot na zakup fabrycznie nowego autobusu, który spełnia normę Euro 4.

Na co zwrócić uwagę przed kupieniem filtra?

Zanim zdecydujemy się na montaż filtra cząstek stałych, należy sprawdzić, czy filtr jest certyfikowany. Jest to bardzo ważne, ponieważ nie każdy filtr uprawnia do wjazdu do wszystkich stref zielonych. We Włoszech np. honorowany jest jako jeden z nielicznych filtr Pirelli Eco Technology oferowany w Polsce przez firmę Euro-Vat Consulting. Więcej informacji o certyfikatach i filtrach można uzyskać na stronie www.eurovat.info.pl. Kiedy już dowiemy się, czy filtr posiada odpowiednie certyfikaty, możemy wybrać system do naszego pojazdu. Filtry dobierane są na podstawie m.in. pojemności i mocy silnika.
Po montażu filtra powinniśmy od razu w warsztacie otrzymać zieloną plakietkę oraz dokumenty poświadczające spełnianie przez pojazd normy emisji na poziomie Euro 4.

Serwisowanie filtra

Raz w roku powinno się sprawdzić w stacji montażowej działanie filtra. Jeżeli będą w nim zgromadzone zbyt duże ilości sadzy, zostanie zregenerowany w specjalistycznym piecu.
Wybór dobrego filtra cząstek stałych oznacza zarówno korzyści dla środowiska naturalnego jak i dla finansów firmy. Zachęcamy do zapoznania się z tematyką związaną z ekologią i filtrami cząstek stałych oraz do odwiedzenia naszej strony www.eurovat.info.pl.

Dowiedz się więcej

Płyn do czyszczenia filtrów DPF w ofercie Euro-Vat
Płyn do czyszczenia filtrów DPF w ofercie Euro-Vat

Firma Euro-Vat Consulting wprowadziła do oferty płyn do czyszczenia filtra cząstek stałych DPF, JLM DPF Cleaner. Dodaje się go do zbiornika paliwa w czasie każdego przeglądu, by zapewnić maksymalne wykorzystanie potencjału filtra DPF. Płyn można również dolewać do zbiornika w celu wyczyszczenia zatkanych filtrów (kontrolka ostrzegawcza 1 stopnia). Umożliwia to pełną regenerację filtra w trudnych warunkach […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!