Chłodnice do aut zabytkowych

3 sierpnia 2010, 0:00

W wielu modelach samochodów zabytkowych chłodnica cieczy pełni rolę nie tylko elementu, który odpowiedzialny jest za chłodzenie czynnika, ale także funkcję dekoracyjną. To właśnie ta część jest pierwszoplanowa w całym przekroju sylwetki samochodu. Można pokusić się o stwierdzenie, że jest elementem uduchowionym, podkreślającym linię i charakter pojazdu. Dodatkowo, w zależności od marki samochodu, ozdobiona jest specjalnymi ramami chromowymi, na które naniesione logo producenta. Całość daje niepowtarzalny urok i szyk. Z biegiem lat i rozwojem motoryzacji, chłodnica cieczy przechodzi pod maskę silnika co daje większą opływowość autu.

Upływający czas jak również zużycie eksploatacyjne nie są sprzymierzeńcami samochodów zabytkowych. Renowacja pojazdów wiąże się również z regeneracją eksponowanej chłodnicy cieczy, gdyż każdy z właścicieli oldtimerów chce, aby ich pojazd prezentował się jak najlepiej i w pełni odzwierciedlał jego niepowtarzalność i oryginalność.

Zregenerowanie chłodnicy, co należy podkreślić, nie należy do prostych czynności, które może wykonać dowolny warsztat. Fachową a tym samym profesjonalną regeneracją chłodnic, w tym do samochodów zabytkowych, zajmuje się sieć Autoryzowanych Serwisów Nissens, która zrzesza najlepsze warsztaty na terenie całej Polski.

Firma Nissens, lider rynku w zakresie układów termicznych, oprócz szerokiej oferty, która zawiera ponad 10 tys. referencji produktów, proponuje w swoich rozwiązaniach szeroki wachlarz rdzeni standardowych (ok. 3.000 referencji) a także nieograniczone możliwości w zakresie wykonania rdzeni specjalnych na wymiar, przez co regeneracja jakiejkolwiek chłodnicy nie stanowi problemu.

Bardzo ciekawą propozycją jak również rozwiązaniem technicznym jest rdzeń wykonany w systemie Celle (inaczej ulowy – podobny do plastra pszczelego). Solidna, masywna konstrukcja zbudowana jest z odpowiednio wyprofilowanych blach-żaluzji, lutowanych na krawędziach. System Celle nie posiada rurek – ciecz krąży w przestrzeniach pomiędzy odpowiednio wyprofilowanymi blachami. Innym interesującym rozwiązaniem jest rdzeń o żaluzjach płytkowych – Flat Fin. System rdzenia Flat Fin zapewnia dobry przepływ powietrza przez chłodnicę, zwłaszcza w warunkach zapylenia i zanieczyszczenia powietrza, a jednocześnie jest Bardzo wytrzymały mechanicznie.

Ze względu na specyfikę produktu, prawidłowy dobór oraz gwarancję w całej Polsce, Nissens rekomenduje regenerację chłodnic za pośrednictwem Autoryzowanych Serwisów Nissens. Duża wiedza oraz doświadczenie firm zajmujących się profesjonalną regeneracją pozwalają dostarczać klientom szybko i sprawnie wysokiej jakości produkt. Obsługa klienta odbywa się w jednym miejscu a gwarancja honorowana jest w sieci Nissens w całej Polsce. 
Lista wszystkich serwisów Nissens znajduje się na stronie www.nissens.com.pl/serwisy.

Dla osób posiadających samochody, będące wiekowo na pograniczu samochodów zabytkowych, a współczesnych czyli tzw. grupa youngtimerów, firma Nissens oferuje również gotowe produkty, które można dobrać poprzez ogólnodostępny katalog chłodnic Nissens. Wszystkie rysunki chłodnic są wykonane w formacie wektorowym, przez co można je dowolni e powiększać w celu ukazania szczegółów. Katalog internetowy aktualizowany jest na bieżąco przez biuro konstrukcyjne Nissens i jest dostępny z poziomu przeglądarki Internet Explorer www.nissens.com.pl/katalog.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Części zamienne do klasyków w Internecie
Części zamienne do klasyków w Internecie

Bosch umożliwia właścicielom zabytkowych samochodów utrzymanie ich w idealnym stanie. Rzadkie części zamienne i ostatnie serie produktów do samochodów klasycznych i zabytkowych można znaleźć w sklepie internetowym www.partbob.com. Dostępna jest też oferta regeneracji części „1:1 REMAN”. Nowy sklep internetowy udostępnia szeroki asortyment rzadkich części zamiennych Bosch. Ze strony Bosch Automotive Tradition dostępne są także części […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!