BRINK NEXT – w pełni elektryczny hak dla każdego

15 października 2025, 23:38

Od dziś, aby mieć niewidoczny, w pełni elektrycznie chowany hak – zarówno do platformy rowerowej, jak i do holowania – nie jesteś już skazany na konfigurację fabryczną auta! BRINK NEXT daje Ci tę możliwość!

Firma BRINK to światowej klasy producent haków holowniczych, który od 1903 roku specjalizuje się w ich projektowaniu i produkcji. Swoje fabryki posiada w Holandii i Francji. Kiedyś haki montowali głównie klienci prowadzący małe firmy lub potrzebujący haka do konkretnych zadań – np. przy budowie domu czy sezonowym przewożeniu gabarytów. Dziś, znakomita większość haków, bo aż 75% (!) z nich jest montowanych z przeznaczeniem pod rekreację, czyli platformy rowerowe. W związku z tym wymagania wobec haka holowniczego się zmieniły. Obecnie bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze haka jest jego:

  • łatwość montażu (do każdego haka BRINK jest dołączona precyzyjna i bardzo przystępna w odbiorze instrukcja obsługi)
  • bezproblemowe podłączenie do instalacji elektrycznej auta, zarówno dla pojazdów wymagających późniejszego kodowania jak i nie. Za tę funkcjonalność odpowiadają dedykowane wiązki BRINK.

Uwaga: dla pojazdów wyposażonych w zabezpieczenia Cyber Security System (np. SFD i SFD2 grupy VAG, ale także u pozostałych producentów samochodów) BRINK posiada specjalne wiązki typu FLEX-KIT, które nie wymagają późniejszego kodowania. Rozwiązanie to obsługuje samochody produkowane od roku 2020 i nowsze, ale można je stosować również w pojazdach starszych, aby ominąć potrzebę kodowania. Tę możliwość ceni sobie coraz szersza rzesza montażystów. Co ważne, nie trzeba być specjalistą, aby prawidłowo zamontować hak BRINK. Wiedza i umiejętności, jakie posiada większość pracowników warsztatów samochodowych, pozwalają na bezproblemowe poszerzenie zakresu oferowanych usług.

  • niezawodność oraz odporność na korozję (nasze testy przekraczają obowiązujące wymogi jakościowe nawet kilkukrotnie)
  • elegancja i wygoda

To właśnie ten ostatni czynnik był do tej pory zarezerwowany tylko dla aut z wyposażeniem fabrycznym. Mowa tu o takim haku, którego nie widać, kiedy go nie używamy i jednocześnie nie trzeba sobie brudzić rąk przy jego chowaniu. Dotychczas z takiego rozwiązania korzystały pojazdy klasy średniej i wyższej poprzez możliwość zamówienia sobie w konfiguratorze auta, ale tylko jako opcja dodatkowa za dopłatą.

Tak było aż do 24 września 2025 roku, kiedy w Staphorst (Holandia), czyli w siedzibie głównej firmy BRINK, miała miejsce prezentacja takiego rozwiązania na rynek części zamiennych, czyli tzw. aftermarket. Tego dnia klientom z całego świata zaprezentowano rozwiązanie NEXT.

Uruchomienie procesu rozkładania i składania modelu NEXT odbywa się poprzez dwukrotne kliknięcie przycisku znajdującego się w bagażniku przy lewym tylnym nadkolu. Proces trwa kilkanaście sekund i jest w pełni zautomatyzowany w przeciwieństwie do niektórych rozwiązań dostępnych na rynku OE i AFTERMARKET, gdzie blokada zwalnia się elektromagnesem a resztę pracy i tak trzeba będzie wykonać ręcznie.

System dodatkowo posiada zabezpieczenia przed ryzykiem nieprawidłowego rozkładania i składania w postaci specjalnego czujnika oporu, który natychmiast przerywa uruchomiony proces w przypadku, gdy w zakresie jego pracy pojawi się przeszkoda, dając sygnał czerwoną lampką, że coś poszło nie tak. W przypadku gdy procedura wykonana została prawidłowo, zapala się zielona lampa potwierdzająca aktywację systemu gotowego do pracy.

Co ciekawe, system ma także zabezpieczenia przed przypadkowym uruchomieniem np. w trakcie zabawy dzieci, gdzie po kilkukrotnym kliknięciu system blokuje się na kilka minut.

BRINK jako dostawca klasy premium zadbał o każdy aspekt nowego produktu. Zarówno od strony produkcyjnej jak i praktycznej.

Za wysoką jakość odpowiada unikalny i zaawansowany proces produkcyjny oraz testowy. Normy jakościowe BRINK znacznie przewyższają wymagania producentów pojazdów.

Od strony praktycznej BRINK zdecydował się na zaprojektowanie nowego, specjalnego materiału na opakowania (kartonu), który będzie w 100% zabezpieczał jego zawartość. Przeprowadzono wiele prób testowych, włączając w to przewozy kurierskie, aby sprawdzić jak zachowuje się przewożony towar. Miało to ogromne znaczenie, gdyż wypełnienie pudełka to nie tylko elementy haka, ale też dość ciężkie i mające swoją wagę silniki elektryczne.

Czy jesteście Państwo gotowi na takie rozwiązanie? Bo BRINK już jest!

W październiku w magazynie centralnym w Holandii pojawiły się już pierwsze referencje/zastosowania haków NEXT na aftermarket. Oto one:

Lista haków NEXT będzie teraz dynamicznie rozwijana w oparciu o potrzeby rynku oraz sugestie naszych dystrybutorów:

Artykuł sponsorowany BRINK

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!