„Rok 2013 dopiero w drugim kwartale pokaże swoje prawdziwe oblicze” – wywiad z przedstawicielem TRW

28 lutego 2013, 9:50

TRW sukcesywnie rozwija koncepcję „corner module” i dostarcza coraz więcej technologii na pierwszy montaż. Na nasze pytania odpowiedział Sławomir Góralewski – General Manager Parts & Service Office firmy TRW na Polskę, Czechy i Słowację.

Sławomir Góralewski TRW

TRW rozwija koncepcję „corner module” – układ hamulcowy, układ kierowniczy, zawieszenie, amortyzatory – wszystko od jednego dostawcy. Co w praktyce zyskuje warsztat, jeśli decyduje się do naprawy samochodu klienta użyć kompletu części TRW?

Sławomir Góralewski: Wszystkie podzespoły wchodzące w skład programu corner module spełniają rygorystyczne normy jakości i bezpieczeństwa, zapewniając tym samym warsztatom i użytkownikom pojazdów gwarancję długotrwałej i bezproblemowej eksploatacji.

Czy w związku z rozwojem koncepcji „corner module” – układ hamulcowy – układ kierowniczy – zawieszenie – amortyzatory – wszystko od jednego dostawcy, zachęcacie w jakiś szczególny sposób warsztaty niezależne do stosowania przy naprawach całych kompletów części TRW?

Promowanie idei corner module nie jest związane z narzucaniem konieczności stosowania gotowych czy zmontowanych zestawów części. Co więcej, takowe „gotowe” zestawy w ofercie TRW w ogóle nie występują. To mechanik korzystając ze swojej wiedzy i doświadczenia decyduje, które części należy wymienić, a skorzystanie z szerokiego asortymentu TRW ułatwia i przyspiesza pracę.

W tę dowolność nie chcemy ingerować, staramy się natomiast przekonywać warsztaty do korzystania z kompleksowych rozwiązań ułatwiających  naprawy i zapewniających komfort i bezpieczeństwo użytkowania pojazdów.

Jak idzie rozwój sieci warsztatów TRW AutoService?

Przez długie lata sieć TRW Auto Service była pod opieką jednego z naszych największych  dystrybutorów, jednak wiele warsztatów nie współpracujących z tą firmą, ani jej klientami zgłaszało nam chęć przystąpienia do sieci. Świadczy to o dużym zaufaniu warsztatów do marki TRW. Aby sprostać oczekiwaniom rynku planujemy w niedalekiej przyszłości zaproponować tym warsztatom inną formę autoryzacji.

Złośliwi twierdzą, że w naszym kraju asfalt topnieje razem ze śniegiem. Jeżdżąc po naszych drogach rzeczywiście można odnieść wrażenie, że rozpoczął się sezon napraw zawieszenia. Czy jako producent części odczuwacie wzrost sprzedaży elementów zawieszenia w okresie zaraz po zimie?

Zdecydowanie tak – zwłaszcza po intensywnych, śnieżnych zimach, o dużej amplitudzie temperatur. Dla klientów, którzy chcą wymienić elementy zawieszenia po zimie, oferta TRW będzie zdecydowane atrakcyjna, gdyż reprezentuje oryginalną jakość w bardzo przystępnej cenie.

Właśnie opublikowaliśmy na naszym portalu dwie porady techniczne TRW – o kontroli sworzni kulowych zawieszenia, oraz o gumowych osłonach sworzni i drążków kierowniczych. Czy TRW na rynku polskim oferuje mechanikom wsparcie w postaci szkoleń technicznych?

Nasz doradca techniczny systematyczne szkoli grupy mechaników zgłaszane poprzez naszych dystrybutorów, ale fizycznie nie jest w stanie dostarczyć wszystkich potrzebnych szkoleń. Projekt eXponentia umożliwiałby zwiększenie ilości przeprowadzanych szkoleń technicznych, jednak z racji na odpłatność za szkolenia eXponentii ich popularność w czasach kryzysu zdecydowanie zmalała.

Na polskim rynku dostępnych jest dużo części marek budżetowych. Czy TRW, jako marka premium odczuwa konkurencję z ich strony?

„Poprawność polityczna” nakazywała by odpowiedzieć, że nie. Nie oszukujmy się jednak – każdy zakup części z segmentu budżetowego ogranicza popyt na pozostałe oferowane produkty. Jednak każdy nabywca tanich produktów powinien dobrze zastanowić się skąd wzięła się niska cena i czy per saldo taki wydatek się opłaci. Jednocześnie jesteśmy świadomi, że ciężko jest wymagać od użytkownika przykładowo 15-letniego Forda Escorta o wartości 2000 zł, aby zainwestował w remont zawieszenia niemal równowartość samochodu…

Podczas konferencji SDCM współprowadził Pan interaktywną debatę na temat prognoz dla rynku. Przypomnijmy, że jej wyniki były nadzwyczaj optymistyczne. Czy po dwóch miesiącach 2013r. podziela Pan optymizm zgromadzonych w listopadzie dystrybutorów i producentów części? (prezentacja z wynikami barometru rynku)

Pozytywne myślenie z pewnością pomaga przetrwać trudny czas i tak właśnie interpretowałbym okazany optymizm. Sądzę, że rok 2013 dopiero w drugim kwartale pokaże swoje prawdziwe oblicze i na dzień dzisiejszy za wcześnie przewidywać spektakularne wzrosty sprzedaży, jak również nie widzę powodu do „podcinania sobie żył”.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Rozwój zaawansowanych systemów hamulcowych TRW dla pojazdów z napędami alternatywnymi
Rozwój zaawansowanych systemów hamulcowych TRW dla pojazdów z napędami alternatywnymi

TRW Automotive, światowy lider w dziedzinie samochodowych systemów bezpieczeństwa, kontynuuje rozwój zaawansowanych systemów hamulcowych do pojazdów z klasycznym napędem spalinowym, jak również z nowoczesnymi rozwiązaniami hybrydowymi lub elektrycznymi. Technologia TRW dla pojazdów z napędami alternatywnymi TRW zostało niedawno wyróżnione znaczącym kontraktem na swój system EBC 460 Premium znajdujący zastosowanie w technologii napędu tradycyjnego Premium (P), jak […]

„Sachs Roadshow będzie kluczowym wydarzeniem” – wywiad z przedstawicielem firmy ZF
„Sachs Roadshow będzie kluczowym wydarzeniem” – wywiad z przedstawicielem firmy ZF

ZF jest globalnym dostawcą rozwiązań z zakresu układu napędowego i podwozia. Wkrótce firma zorganizuje w Polsce cykl szkoleń Sachs Roadshow. Na nasze pytania odpowiedział Peter Rothenhöfer, Dyrektor Przedstawicielstwa ZF Friedrichshafen AG na Polskę. Jak podsumuje Pan rok 2012 na rynku polskim rynku? Czy firma odczuła skutki panującego kryzysu? Mijający rok jest dla nas dobry i […]

„Warto stawiać na markowe produkty” – wywiad z przedstawicielem firmy MS Motor Service
„Warto stawiać na markowe produkty” – wywiad z przedstawicielem firmy MS Motor Service

MS Motor Service jest jednostką handlową firmy Kolbenschmidt Pierburg działającą na rynku wtórnym. W jej ofercie przeważają części silnikowe i elementy elektroniczne. O pozycji firmy w naszym kraju oraz o jej ofercie opowiedział nam Jakub Pojmicz, Sales Representative firmy na rynku polskim. Kolbenschmidt i Pierburg to jakość, niska cena, a może dobra dostępność? Z czym […]

,,Jesteśmy w stanie wyposażyć każdy warsztat” – wywiad z Dyrektorem Generalnym Anwa Tech
,,Jesteśmy w stanie wyposażyć każdy warsztat” – wywiad z Dyrektorem Generalnym Anwa Tech

Anwa Tech jest polskim producentem oraz dystrybutorem wyposażenia warsztatowego. Zaopatrują się w niej zarówno warsztaty naprawiające auta osobowe jak i pojazdy ciężarowe i specjalistyczne. Na temat działań firmy rozmawialiśmy z jej Dyrektorem Generalnym, Łukaszem Popławskim. Oferta Anwa Tech to elementy wyposażenia warsztatu produkowane przez Waszą firmę, jak i pochodzące od innych producentów. Co produkujecie, a […]

Nagroda ,,2012 Innovation Award” Chryslera dla TRW
Nagroda ,,2012 Innovation Award” Chryslera dla TRW

TRW Automotive otrzymało nagrodę „2012 Innovation Award” przyznaną przez Chrysler Group LLC. Wyróżnienie przyznano za osiągnięcia w dziedzinie systemów wspomagania kierowcy i rozwój systemu centrującego tor jazdy. Chrysler wyróżnił TRW Nagrodą uhonorowano projekt TRW ,,Decoupled Development", przeprowadzony w 2012 roku przez inżyniera Johna Schaefera. Program ten został uznany za jeden z najlepszych w kategorii ,,projekt […]

Innowacyjna koncepcja pasów bezpieczeństwa TRW
Innowacyjna koncepcja pasów bezpieczeństwa TRW

TRW Automotive przedstawiła nowe rozwiązanie dotyczące pasów bezpieczeństwa, opracowane we współpracy z firmą Rinspeed. Prezentacja odbyła się podczas targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2013. TRW proponuje zmiany w konstrukcji pasów Zamiast klamry pasa i sprzączki wpinającej, technologia posiada specjalny ,,łapacz pasa”, który umożliwia jego półautomatyczne zapinanie i odpinanie. System jest wprowadzany w podmiejskich pojazdach Micromax, […]

,,Naszym zadaniem jest dopasowanie cen do aktualnej sytuacji ekonomicznej” – wywiad z Prezesem Zarządu Launch Polska
,,Naszym zadaniem jest dopasowanie cen do aktualnej sytuacji ekonomicznej” – wywiad z Prezesem Zarządu Launch Polska

Firma Launch w tym roku obchodzi dziesięciolecie działania na polskim rynku motoryzacyjnym. Z tej okazji postanowiliśmy porozmawiać z Prezesem Zarządu Launch Polska sp. o.o., Andrzejem Kowalewskim. Firma Launch posiada w swojej ofercie elementy wyposażenia warsztatów. W jakie urządzenia, które trudno kupić gdzie indziej, może zaopatrzyć się u Państwa warsztat? W ofercie Launch Polska sp. z […]