,,Mamy co najmniej 50% udziału w polskim rynku” – wywiad z właścicielem firmy Caffaro

12 marca 2014, 23:59

Caffaro jest producentem rolek i napinaczy, który w swoim segmencie polskiego rynku ma niezwykle silną pozycję. W jaki sposób polskiej firmie udało się przekonać do siebie klientów? Na to i inne pytania odpowiedział właściciel firmy – Leszek Szafarski.

Jakim udziałem w polskim rynku może obecnie pochwalić się Caffaro? Jak jest z ekspansją zagraniczną?

Mamy co najmniej 50% udziału w polskim rynku. Jako producent gramy w teamie z dystrybutorami. Bardzo cenimy sobie współpracę przede wszystkim z firmami: Moto-Profil, AD Polska, Motogama, Polcar, RK Niedziałek, AC Kalisz, Auto Partner Jarosławski oraz innymi, dla których produkujemy pod ich brandy. Jeśli chodzi o zagranicę to jesteśmy obecni w wielu krajach, takich jak: Niemcy, Litwa, Ukraina, Węgry, Czechy, Rosja, Białoruś, Estonia,Włochy. Dotychczas to nasze najważniejsze rynki zagraniczne. Pracujemy nad rozwinięciem swojej obecności w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Firma zaczęła produkcję rolek i napinaczy w 2008 r. W jaki sposób w zaledwie pięć lat udało się osiągnąć takie wyniki? Czy to prawda, że zaczynaliście w zwykłym garażu?

Nasz pierwszy lokal rzeczywiście był zwykłym garażem o powierzchni ok. 50 m2, a pierwszą wtryskarkę i prasę mimośrodową obsługiwaliśmy sami. Nie wstydzimy się tego – jesteśmy wręcz dumni, że w ciągu stosunkowo krótkiego czasu udało nam się tak rozwinąć firmę. Obecnie mieścimy się w dwóch punktach, pracujemy na ponad 2 000 m2, a nasz asortyment obejmuje ponad 800 referencji. Jak do tego doszliśmy? Przede wszystkim ciężka praca, ale i znakomite relacje z partnerami – to w biznesie najważniejsze. Ponadto odpowiednio dobrana i zmotywowana załoga. To nasza recepta na sukces. 

Polskie przedsiębiorstwa muszą radzić sobie z bardzo silną konkurencją zza granicy. Czy klienci wspierają rodzime produkty czy raczej przy zakupach kierują się innymi kryteriami?

Polscy klienci coraz częściej doceniają rodzime produkty. Nasza produkcja w całości odbywa się w Polsce, a nasze komponenty spełniają najwyższe normy jakości. Rolki Caffaro produkowane są z wykorzystaniem łożysk Nachi oraz FAG, a tworzywa, jakie używamy to najwyższej jakości polski i włoski kompozyt poliamidu wzmocnionego włóknem szklanym.

Gdzie łatwiej jest konkurować? W Polsce czy za granicą?

Wydaje się, że na obu "frontach" radzimy sobie równie dobrze, z tą różnicą, że na rynkach zagranicznych nasze rolki w większości istnieją pod obcymi brandami. Poważni dystrybutorzy zdążyli przekonać się, że nie opłaca się handlować miernej jakości towarem importowanym z dalekiego wschodu, bo to rodzi liczne problemy jakościowe i logistyczne. Coraz częściej szukają czegoś nieco droższego, ale za to o znacznie wyższym standardzie i dostarczonego często dosłownie z dnia na dzień. My to zapewniamy ponieważ nasz rozbudowany magazyn zapewnia praktycznie stu procentową dostępność towaru „od ręki”.

Czy w razie potrzeby bylibyście w stanie dostarczać swoje produkty na pierwszy montaż do samochodów? Jak oceniacie swoje produkty na tle tych z oznaczeniem OE?

To w tej chwili nierealne, ale nie ze względu na jakość naszych rolek, ale realia biznesowe w tej branży. Tu rządzą potentaci. Ale porozmawiajmy o tym za następne 6 lat (śmiech).

Udowadniacie, że nawet przy bardzo wąskiej specjalizacji można rozbudowywać ofertę.  Proszę powiedzieć coś więcej o Waszym nowym brandzie?

Tak, niedawno stworzyliśmy nową markę o nazwie Elstermann. Rolki z łożyskami Nachi (brand Caffaro) zdobyły duże grono zadowolonych klientów, ale istnieje grupa potencjalnych odbiorców, dla których wzorcem jakości są niemieckie łożyska FAG. To właśnie dla nich stworzyliśmy nowy produkt – rolki Elstermann – oferowane wyłącznie na łożyskach FAG. Obecnie jest to około 300 referencji wybranych z oferty Caffaro, a lista rolek spod znaku „Sroczki” będzie stale rozszerzana.

Następna nowość w naszej ofercie to zestawy rozrządów. Przestrzegając zasady priorytetu jakości, zestawy skomponowane są z rolek prowadzących Caffaro oraz napinaczy i pasków renomowanych producentów (SNR, INA, Conti, Dayco).

Firma wciąż się rozwija. Pojawiają się więc inwestycje. Które z tych przeprowadzonych w ostatnim czasie uznałby Pan za najważniejsze?

Cały czas jesteśmy na etapie inwestycji. Ostatnio zakupiliśmy dwie nowe znakowarki laserowe, ale prawdziwe wydatki dopiero przed nami. Obecnie planujemy zakup nieruchomości. Chcemy scalić naszą działalność w jednym miejscu i być wreszcie "na swoim".

Gdzie w najbliższym czasie będzie można zapoznać się z produktami Caffaro? Planujecie udział w targach branżowych czy innych eventach?

Głównym naszym celem targowym w tym roku jest Automechanika we Frankfurcie. Do tej pory uczestniczyliśmy w tych targach odwiedzając stoiska innych. Uznaliśmy, że w tym roku warto pójść krok dalej i planujemy gościć naszych obecnych i potencjalnych klientów na własnym stoisku. Mamy nadzieję, że to pomoże w dalszym rozwoju firmy i da okazję do pokazania się szerszej gamie odbiorców. Nie jest wszakże tajemnicą, że targi we Frankfurcie pod względem prestiżu i możliwości to absolutny top. Ponadto planujemy uczestnictwo w targach naszego partnera biznesowego firmy Moto-Profil w katowickim "Spodku", gdzie jesteśmy obecni jako wystawcy od paru lat.

Dowiedz się więcej

,,Kupuj, wygrywaj i baw się dobrze” – wywiad z Radosławem Grześkowiakiem z Inter Cars SA
,,Kupuj, wygrywaj i baw się dobrze” – wywiad z Radosławem Grześkowiakiem z Inter Cars SA

Półtora miliona złotych w puli nagród, spotkania rajdowe z gwiazdami motosportu i wystawna Gala Mistrzów Warsztatu. Inter Cars SA z roku na rok podnosi poprzeczkę atrakcyjności swoich promocji. Kolejnym rekordem ma być druga edycja akcji Wielki Rajd. O jej szczegółach rozmawialiśmy z Radosławem Grześkowiakiem, Dyrektorem Marketingu Inter Cars SA. Wielki Rajd i Gala Mistrzów Warsztatu […]

,,Dokładnie planujemy Sachs Race Challenge 2014″ – wywiad z Peterem Rothenhöferem z firmy ZF
,,Dokładnie planujemy Sachs Race Challenge 2014″ – wywiad z Peterem Rothenhöferem z firmy ZF

Sachs Race Challenge 2014 to już druga polska edycja cyklu szkoleń, połączonych z moto-atrakcjami dla uczestników. Co tym razem przygotowano i czym impreza będzie różnić się od ubiegłorocznej? Na te i inne pytania odpowiedział nam Peter Rothenhöfer – Dyrektor Przedstawicielstwa ZF Friedrichshafen AG na Polskę. W ubiegłym roku klienci ZF rywalizowali w ramach Sachs Roadshow, […]

Narzędzia z pomysłem – wywiad z właścicielami firmy Mark-Moto
Narzędzia z pomysłem – wywiad z właścicielami firmy Mark-Moto

Mark-Moto to firma rodzinna specjalizująca się w produkcji narzędzi warsztatowych według własnego projektu lub pomysłu mechaników. O sposobie funkcjonowania firmy rozmawialiśmy z właścicielami – Przemysławem i Robertem Dziubała. W ofercie Mark-Moto można znaleźć wiele bardzo specjalistycznych narzędzi, służących często do naprawy wąskiej grupy aut. Czy w ten sposób staracie się trafić w rynkową niszę? Dokładnie […]

W trosce o bezpieczne drogi – wywiad z Ryszardem Fonżychowskim ze stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”.
W trosce o bezpieczne drogi – wywiad z Ryszardem Fonżychowskim ze stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”.

Mimo rosnącej świadomości społeczeństwa, w Polsce wciąż notuje się przypadki rażących błędów i zaniedbań kierowców, których efektem są tragiczne zdarzenia. O najważniejszych obowiązkach osób prowadzących pojazdy i sposobach na eliminowanie złych zachowań drogowych opowiedział nam Ryszard Fonżychowski ze stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”. W mediach dużo mówi się o wypadkach powodowanych przez kierowców będących pod wpływem […]

,,Naprawy używanego tłumika mijają się z celem” – wywiad z Januszem Ossowskim z firmy ASMET
,,Naprawy używanego tłumika mijają się z celem” – wywiad z Januszem Ossowskim z firmy ASMET

ASMET jest polskim producentem układów wydechowych. Firma daje przykład innym rodzimym przedsiębiorstwom, rozwijając się i wciąż usprawniając technologię produkcji. O Asmecie i jego produktach porozmawialiśmy z Januszem Ossowskim, pełnomocnikiem do spraw zarządzania jakością w firmie. W powszechnej opinii, tłumiki są częściami, które w przypadku niemal każdego uszkodzenia można łatwo załatać i nadal eksploatować. Czy tak […]

,,Urządzenia Corghi mają pracować bezawaryjnie przez długie lata” – wywiad z Marcinem Cibis z S-A-M
,,Urządzenia Corghi mają pracować bezawaryjnie przez długie lata” – wywiad z Marcinem Cibis z S-A-M

W wielu polskich warsztatach można spotkać czerwone urządzenia z charakterystycznym żółtym napisem. To produkty włoskiej marki Corghi. Za ich dystrybucję w naszym kraju odpowiedzialna jest firma S-A-M Sp. z o.o. Rozmawialiśmy z Marcinem Cibis, Product Managerem firmy. Corghi to jedna z pierwszych firm, której produkty znalazły się w portfolio S-A-M Sp. z o.o. Jaki miała wpływ na rozwój […]

Caffaro – nie ma rzeczy niemożliwych
Caffaro – nie ma rzeczy niemożliwych

Rodzinna firma Caffaro z niewielkiej Kazimierzy Wielkiej zaczynała swoją przygodę z produkcją części zaledwie 7 lat temu. Zaczynała od zera w wynajętym garażu. Niewielu wróżyło jej sukces, ale determinacja założycieli opłaciła się. W krótkim czasie przedsiębiorstwo zdobyło silną pozycję na polskim rynku motoryzacyjnym. Z Kazimierzy Wielkiej do czołówki rynku Caffaro produkuje rolki i napinacze całkowicie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 marca 2014, 9:26 0 0

Dex też dobry.

Odpowiedz

Anonim, 13 marca 2014, 20:35 0 0

50%???? Może 150???

Odpowiedz

Anonim, 14 marca 2014, 13:28 0 0

dobre ceny

Odpowiedz

Anonim, 14 marca 2014, 16:31 0 0

Denckermann elstermann co z mania z tym nazewnictwem

Odpowiedz

Anonim, 14 marca 2014, 20:13 0 0

To nie wiesz, że na niemieckim sznurze lepiej pranie schnie???

Odpowiedz

Anonim, 15 marca 2014, 10:08 0 0

"Sroczki" - fajna nazwa, dla Polka niemiecko brzmiąca a dla Niemca swojska.
Ale czy oni mają 50% rynku? To naprawdę odważna hipoteza.

Odpowiedz

Anonim, 15 marca 2014, 13:00 0 0

No to INA już się zwija, tyle rynku stracić w kilka lat.

Odpowiedz

Anonim, 17 marca 2014, 22:19 0 0

Aleś kolo przesadził z tymi procentami..chyba masz ruski kalkulator!

Odpowiedz

Anonim, 20 marca 2014, 10:09 0 0

50% - ale się uśmiałem... to jeżeli tak liczymy to Dexwal ma 70% Kuran, Dex i pozostali jakieś 60%. wyszło mi, że rynek rolek ma jakieś 180%...
Swoją drogą z czym kojarzy Wam się Caffaro??? Geneza nazwy jest dość prosta. Młody Pan Wojciech
miał w liceum ksywe "Kafar". I proszę jak z prostego 'Kafar" można zrobić "Caffaro".

Odpowiedz

Anonim, 20 marca 2014, 10:37 0 0

Chyba dodało się jedno 0. Raczej 5% rynku :)

Odpowiedz

Anonim, 20 marca 2014, 10:39 0 0

Dexwal,Kuran,Max Gear,Hart mają pozostałe 50%.

Odpowiedz

Anonim, 9 kwietnia 2014, 9:26 0 0

Buhahahaha :-) Mamy conajmniej 50 %, docelowo planujemy 230 % :-)

Odpowiedz