Goodyear Dunlop najczęściej na podium

19 marca 2015, 16:29

Opony Goodyear i Dunlop zostały docenione zarówno przez profesjonalne instytucje z Austrii, Niemiec i Szwajcarii, jak i europejskie magazyny motoryzacyjne. W ostatnich zestawieniach na podium najczęściej stawały dwie flagowe opony Grupy Goodyear, czyli Goodyear EfficientGrip Performance i Dunlop Sport BluResponse.

Duet Goodyear i Dunlop zdominował test opon przeprowadzony przez GTÜ, ACE (Auto Club Europa) i ARBO (Austriackie Stowarzyszeniem Motoryzacji), opublikowany w magazynie ACE-Lenkrad. W kategorii opon do pojazdów klasy średniej Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarze 205/55R16 uznano za najlepsze, natomiast drugie miejsce przypadło oponie Dunlop Sport BluResponse. Obie zyskały notę „godnych polecenia”.

Kilkanaście dni później wyniki swoich testów opublikowały instytucje z trzech krajów: niemiecki Instytut Badań Konsumenckich Stiftung Warentest, ÖAMTC (Austriacki Klub Automobilowy, Motocyklowy i Turystyczny) oraz TCS (Szwajcarski Klub Turystyczny), w których eksperci sprawdzili opony letnie w rozmiarze 185/60R14. We wszystkich trzech badaniach opona Goodyear EfficientGrip Performance zajęła pierwsze miejsce. Była najlepsza na suchej nawierzchni, dobrze radziła sobie na mokrej drodze i miała przy tym optymalne zużycie paliwa. Wyróżniała się także we wszystkich aspektach bezpieczeństwa. W tych samych testach dobrze wypadły także opony Dunlop Sport BluResponse, które również uzyskały wysokie noty za jazdę na suchej i mokrej nawierzchni.

Wysoką jakość produktów Goodyear Dunlop docenił również niemiecki automobilklub ADAC, przyznając oponie Goodyear EfficientGrip Performance najwyższe noty za jazdę na suchej i bardzo dobre za prowadzenie na mokrej nawierzchni. Z kolei Dunlop Sport BluResponse uzyskała dobre oceny za jazdę na obu nawierzchniach.

Natomiast niemiecki magazyn Gute Fahrt wziął pod lupę ogumienie w rozmiarze 225/45R17. Zwycięzcą testu została opona Dunlop Sport Maxx RT, która zdaniem badaczy zapewnia precyzyjne prowadzenie auta, a do tego ma niskie opory toczenia. Wyróżnia się także świetnym hamowaniem na suchej nawierzchni oraz dobrym na mokrej. W tym samym badaniu dobrze poradziły sobie także opony Goodyear EfficientGrip Performance, które doskonale hamowały na mokrej nawierzchni, miały niskie opory toczenia, zapewniały dobre prowadzenie i hamowanie na suchej nawierzchni, a przy tym były bardzo ciche.

Z kolei w teście opon do samochodów o wysokich osiągach w rozmiarze 225/40R18, przeprowadzonym przez niemiecki magazyn Auto Zeitung, niedoścignione okazały się opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, które przy szybkiej jeździe zapewniały bezpieczeństwo, a zarazem były ekonomiczne. Kilka oczek niżej sklasyfikowano Dunlop Sport Maxx RT, z ogólną notą „szczególnie godnych polecenia”. Na taką ocenę złożyło się dobre zachowanie ogumienia Dunlop na suchej nawierzchni oraz niskie opory toczenia.

„Wysokie miejsca opon marek Goodyear w kolejnych testach to dla nas duży powód do dumy. Ale to też olbrzymie wyzwanie na przyszłość, by dostarczać na rynek równie dobre, a nawet jeszcze lepsze produkty. Nie ustajemy w pracach nad innowacyjnym, charakteryzującym się najwyższymi parametrami ogumieniem” – mówi Łukasz Tłuchowski, Dyrektor Marketingu opon osobowych i dostawczych Grupy Goodyear w Polsce i na Ukrainie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!