Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
16:01 Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych 13:49 Dlaczego warto stosować markowe czynniki chłodnicze? Jak uniknąć zakupu podróbki? Poradnik DENSO 13:45 Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zmienia nazwę 12:11 Mariaż NEXUS i Stellantis – co z niego wyniknie? Wywiad z dyrektorem generalnym NEXUS, Gaëlem Escribe. 10:38 Jak rozwiązać problem z brakiem pracowników w branży automotive? Trzeba złamać stereotypy.

Technika

Czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu – jak działają i gdzie się znajdują?

Wał korbowy i wałek rozrządu wyposażone są w czujniki, które nieustannie zbierają dane o ich aktualnym położeniu i prędkości obrotowej. To informacje potrzebne do ustalenia m.in. najlepszego momentu na wtrysk porcji paliwa, który przełoży się zarówno na optymalne osiągi silnika, jak i normy emisji spalin. 

Rodzaje kół pasowych i ich zastosowania

Koło pasowe nie jest tak prostą konstrukcją jak mogłoby się wydawać. Na rynku są dostępne cztery różne rodzaje kół, stosowane w zależności od typu silnika. Od standardowych “sztywnych” po te, montowane w samochodach z systemami Start&Stop.

Nieszczelny wkład filtra oleju w 1.6 i 2.0 TDI

Nieszczelność wkładu filtra oleju OX 388D Eco po montażu w silnikach 1.6 i 2.0 TDI może doprowadzić do nadmiernego wycieku, który może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika. Jak temu zapobiec?

Odpowietrzanie układu paliwowego po wymianie filtra

Jeśli w  pojeździe wymieniany jest filtr paliwa, należy uwzględnić kilka ważnych punktów. Jedną z najczęściej występujących przyczyn błędów jest tutaj powietrze, które pozostało w  układzie wtrysku.

Pierścień uszczelniający wału – porada montażowa

W pojazdach marek Citroën, Fiat, Ford, Jaguar, Land Rover, Peugeot i Rover montaż pierścienia uszczelniającego wału korbowego może być problematyczny. Przedstawiamy poradę specjalistów z firmy Elring.

Problemy przy wymianie EGR w BMW 1.5/1.6/2.0 l diesel

Zdarza się, że zawór EGR nie pasuje lub można go zamontować jedynie na siłę. Poniżej przedstawiamy propozycję na rozwiązanie tego problemu.

Porady DENSO: jak mieszać olej do sprężarek i czynnik chłodniczy

Na europejski rynek wprowadzono nowy czynnik chłodniczy – R1234yf. Które mieszanki oleju do sprężarek i nowego czynnika chłodniczego są prawidłowe? Jak uniknąć kosztownych uszkodzeń układu klimatyzacji spowodowanych stosowaniem niewłaściwego oleju? Eksperci DENSO odpowiadają na najczęstsze pytania warsztatowców.

Synchronizacja silnika – jak działa układ rozrządu?

Dla zapewnienia płynnej pracy silnika niezbędna jest pełna synchronizacja napędu mechanizmu rozrządu niezależnie od tego, czy w silniku zastosowano pasek zębaty, czy też łańcuch rozrządu.

Płukanie klimatyzacji – jak robić to prawidłowo

Jednym z powtarzających się ostatnio zabiegów podczas naprawy układów klimatyzacji w samochodach jest proces płukania. W celu przeprowadzenia prawidłowej naprawy po zatarciu sprężarki lub rozszczelnieniu i zanieczyszczeniu układu, konieczne staje się usunięcie wszelkich zabrudzeń i ciał obcych. W przypadku montażu nowej lub zregenerowanej sprężarki układ musi być wolny od elementów które mogą spowodować jej uszkodzenie.

Diagnostyka uszkodzonych amortyzatorów [Film]

Na kanale YouTube MEYLE TV pojawił się nowy film z poradami dla mechaników. Dotyczy on diagnozowania uszkodzonych amortyzatorów i unikania zagrożeń z nimi związanych.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.