Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przydatne wskazówki i porady warsztatowe - strona 4

Gdzie znaleźć króćce serwisowe klimatyzacji w Oplu Adam? 19 stycznia 2016, 12:33
Gdzie znaleźć króćce serwisowe klimatyzacji w Oplu Adam?
W trakcie przeglądu Opla Adam trudne jest odnalezienie króćców serwisowych klimatyzacji. Są one zlokalizowane między obudową filtra powietrza a reflektorem. Aby się do nich dostać, należy zdemontować rurę.
Test regenerowanych turbosprężarek 18 stycznia 2016, 09:16 11
Test regenerowanych turbosprężarek
Specjaliści z firmy MotoRemo przeprowadzili test turbosprężarek po tak zwanej regeneracji. Sprawdzono użyte do regeneracji części pochodzące z dalekiego wschodu, europejskie mniej znanych marek, a także oryginalne, pochodzące od producenta. Część z uzyskanych wyników zaskoczyła nawet samych ekspertów.
Czy warto stosować olej o niższej lepkości na zimę? 22 grudnia 2015, 10:03 2
Czy warto stosować olej o niższej lepkości na zimę?
Mit czy uzasadniona techniczne konieczność? Według ekspertów koncernu Total, wymiana oleju przed zimą na taki o niższej lepkości jest całkowicie uzasadniona.
Instrukcja wymiany rozrządu w samochodzie Audi A3 1.8T o kodzie silnika ARZ 10 grudnia 2015, 10:50
Instrukcja wymiany rozrządu w samochodzie Audi A3 1.8T o kodzie silnika ARZ
Audi A3 napędzany silnikiem 1.8T (ARZ) jest bardzo popularnym samochodem. Powodem jego popularności jest połączenie klasycznego hatchback’a zawierającego nowoczesne rozwiązania ze stupięćdziesięciokonnym silnikiem 1.8T, co czyni go niezwykle żwawym przyjacielem na drodze o umiarkowanym apetycie na paliwo.
Termostat - funkcje, działanie, awarie 24 listopada 2015, 12:00 2
Termostat - funkcje, działanie, awarie
Termostat poza pompą i chłodnicą to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia. Jest odpowiedzialny za regulację przepływu i temperatury płynu chłodzącego, tzn. pod wpływem temperatury otwiera się bądź zamyka, wymuszając obieg cieczy w małym lub dużym układzie chłodzenia.
Dwumasowe koła zamachowe a ich zamienniki - opinie ZF 18 listopada 2015, 10:13 11
Dwumasowe koła zamachowe a ich zamienniki - opinie ZF
Na rynku części zamiennych można spotkać zamienniki dwumasowego koła zamachowego, oferowane jako zestaw składający się ze standardowego koła jednomasowego i tradycyjnego zestawu sprzęgłowego – z elastyczną tarczą sprzęgłową z tłumikiem drgań skrętnych. Czy takie zamienniki można i warto stosować w nowoczesnych silnikach? Przedstawiamy stanowisko specjalistów firmy ZF.
Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria 10 listopada 2015, 15:15
Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria
Niektórzy mówią o zużywaniu oleju przez turbosprężarkę inni, że turbosprężarka bierze olej, jeszcze inni, że turbo „puszcza olej”, można też mówić o wyciekach oleju z turbosprężarki. W codziennej pracy mechanika jest to jedna z najczęstszych przyczyn potencjalnej awarii, z którą zgłaszają się klienci. Aby wyjaśnić zjawisko wycieków oleju, należy najpierw wspomnieć o budowie turbosprężarki, a konkretnie z…
Przedwczesne zużycie sworzni i tulei wahacza w Peugeot i Citroenach - wskazówki febi 29 października 2015, 14:07
Przedwczesne zużycie sworzni i tulei wahacza w Peugeot i Citroenach - wskazówki febi
Skomplikowana konstrukcja przedniego zawieszenia w samochodach Peugeot 508, 407 oraz Citroën C6, C5 III jest podatna na przedwczesne zużycie. Najczęściej dotyczy to sworzni i tulei wahacza.
Wąż ciśnieniowy filtra cząstek stałych w samochodach Ford 22 października 2015, 12:39 2
Wąż ciśnieniowy filtra cząstek stałych w samochodach Ford
Firma febi podpowiada jak uporać się z usterką, której sygnałem jest wyświetlający się na desce rozdzielczej symbol „filtr cząstek stałych“ (DPF).
Co powiedzieć klientowi na temat awarii Dwumasowych Kół Zamachowych? 13 października 2015, 13:18 11
Co powiedzieć klientowi na temat awarii Dwumasowych Kół Zamachowych?
DKZ to jeden z najbardziej psujących elementów układu napędowego w dieslach. Bardzo często do warsztatu trafiają klienci, którzy winą obarczają producenta części lub zakład mechaniczny. Tymczasem powód często tkwi gdzie indziej, a przyczyną usterki jest sposób jazdy użytkownika samochodu.