Menu

Technika

Odgłosy przy rozruchu, uszkodzenie dolnej prowadnicy, brak uszczelki do napinacza… [FILM]

Po wymianie łańcucha rozrządu w silnikach 1.6 CDTi może wystąpić głośna praca przy rozruchu jednostki. Winna jest utrata ciśnienia w napinaczu łańcucha, która prowadzi do uszkodzenia dolnej prowadnicy. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie dodatkową podkładkę do zamontowania wraz z napinaczem przy wymianie łańcucha rozrządu, która pozwoli uniknąć opisanych objawów.

Rozwiązania Blueprint: Problem z wirnikiem pompy wody

Materiał, z którego powstał wirnik pompy wody, może wpływać na pracę układu chłodzenia. Przykładowo, pompy wody montowane fabrycznie w różnych modelach wielu marek samochodów wykorzystują wirnik wykonany z tworzywa sztucznego, który okazuje się zawodny. Jakie są skutki awarii wirnika w fabrycznych podzespołach i w jaki sposób pompa wody Blue Print z poprawionym wirnikiem rozwiązuje ten […]

Tarcza sprzęgłowa z wahadłowym tłumikiem typu odśrodkowego CPA [FILM]

W zestawach sprzęgła do silników 1.6 CRDi stosowanych w autach Hyundai oraz KIA, firma Luk zmieniła tarcze na typ z wahadełkami. Po jednej stronie tarczy umieszczono tłumiki wahadłowe, a po drugiej stronie zastosowano tłumiki klasyczne ze sprężynkami cylindrycznymi. Firma Schaeffler przygotowała film przedstawiający właściwy kierunek montażu tarczy.

Kontrola szczelności układu klimatyzacji z wykorzystaniem środka kontrastowego

Jeśli układ klimatyzacji nie działa i nie ma w nim czynnika chłodniczego lub jest go zdecydowanie za mało, zwykle przyczyną problemów jest wyciek. Przed ponownym napełnieniem układu należy usunąć nieszczelność.

Rozwiązania febi: problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI

Problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI mogą powodować utrudnienia w uruchamianiu jednostki. Poprawiony wspornik wałka rozrządu febi zapewnia większą powierzchnię dociskową. Dzięki temu rozwiązuje kwestię nadmiernego „luzu końcowego” dolotowego wałka rozrządu.

Możliwe przecieki, budowa pompy – zasobnik i otwór przelewowy [FILM]

Uszczelnienie pomp cieczy chłodzącej odbywa się przy użyciu uszczelniacza mechanicznego zamontowanego na osi pompy, pod wirnikiem. Pomiędzy pierścieniami uszczelniacza znajduje się płyn chłodzący. Niewielka ilość płynu może wyciekać przez otwór technologiczny, przez co mogą pojawiać się ślady wycieku. Film przygotowany przez firmę Schaeffler wyjaśnia jak rozpoznać, czy ilość wydostającego się płynu nie świadczy o powstaniu […]

Skrócenie interwału między wymianami rozrządu. Kiedy najlepiej to zrobić?

AIRTEX przypomina, że w niektórych wypadkach należy we własnym zakresie skrócić interwał zalecany przez producenta. Określony przez producenta samochodu interwał pomiędzy wymianami paska rozrządu zakłada, że pasek pracuje w idealnych warunkach. W przypadku aut używanych, które mają za sobą już przynajmniej jedną wymianę zestawu rozrządu, warto ten interwał skrócić – przynajmniej o 20-30%. W skrajnych […]

7 typowych błędów podczas montażu klocków

Producent klocków hamulcowych – firma Fedoro, prezentuje listę najczęstszych błędów montażowych, popełnianych zarówno przez majsterkowiczów jak i mechaników. Zwrócenie uwagi na te punkty znacząco poprawi bezpieczeństwo jazdy, zmniejszy liczbę reklamacji i wydłuży żywotność nowych klocków.

Najczęstsze przyczyny zużycia zestawów łańcucha rozrządu

W latach osiemdziesiątych silniki markowych producentów z łańcuchami rozrządu uchodziły za wyjątkowo niezawodne, a same łańcuchy – za dożywotnie. We współczesnych samochodach żywotność zestawu łańcucha nie odbiega zbytnio od zestawu żywotności paska rozrządu i wynosi ok. 100-150 tys. km. SKF zwraca uwagę na ten problem, wyjaśnia jego główne przyczyny i podpowiada co można zrobić, aby […]

Uszczelniacz mechaniczny pomp wody [FILM]

Uszczelnienie wałka i łożyska w pompach cieczy chłodzącej jest realizowane poprzez tzw. uszczelniacz mechaniczny. Film instruktażowy firmy Schaeffler pokazuje, jak skonstruowany jest uszczelniacz mechaniczny. Opisuje także, co może doprowadzić do jego zniszczenia.

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.