Plastikowe zaślepki przy wymianie rozrządu – Renault

4 marca 2013, 9:45

Zestawy naprawcze Renault nie zawierają plastikowych zaślepek, które sprzedawane są oddzielnie. Tymczasem ulegają one zużyciu i należy wymieniać je przy każdej wymianie rozrządu.

Obowiązkowa wymiana plastikowych zaślepek

Zaślepki Renault SKFZaślepki są stosowane w modelach z silnikami 1.4, 1.4 16V, 1.6 16 V, 1.8 16V, 2.0, 2.0 16V, 2.0 16V Turbo (kody silników: K4J – K4M – F4P – F4R). Są to:

  • Clio II/III
  • Espace III/IV 
  • Kangoo
  • Laguna I/II/III 
  • Megane I/II 
  • Modus
  • Scenic I/II 
  • Grand Scenic
  • Thalia
  • Vel Satis
  • Avantime

 

Podczas wymiany układu rozrządu w powyższych silnikach plastikowe zaślepki są uszkadzane lub niszczone. Obowiązkowo należy wymienić zaślepki, które spełniają funkcję uszczelniaczy wałka rozrządu.  Plastikowe zaślepki dołączone są do zestawów naprawczych SKF (numery na załączonej grafice). Zestawy naprawcze Renault nie zawierają plastikowych zaślepek, trzeba je więc dokupić oddzielnie. 

Dowiedz się więcej

Wymiana rozrządu w Fordzie – napinacz paska rozrządu
Wymiana rozrządu w Fordzie – napinacz paska rozrządu

Ford kilkukrotnie zmieniał wzory napinaczy paska rozrządu w niektórych swoich modelach. Producent zaleca montaż tylko ostatniego wyprodukowanego napinacza. Napinacz w silnikach Forda Zmiana wzoru napinacza paska rozrządu dotyczy niektórych samochodów z silnikami Forda o poj. 1.2 16V, 1.4 16V, 1.6 16V: Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Puma, Mazda 121, Mazda 2, Volvo S40, […]

Montaż górnego mocowania amortyzatora w Fordzie Mondeo III
Montaż górnego mocowania amortyzatora w Fordzie Mondeo III

Górne mocowania, zawarte w zestawach naprawczych zawieszenia przeznaczonych do Forda Mondeo III, są oznaczone strzałkami – bardzo istotne jest przestrzeganie ich prawidłowego położenia podczas montażu. Firma SKF zwraca uwagę, że górne mocowania zawarte w zestawach VKDA 35418 i VKDA 35418T powinny być skierowane strzałkami na zewnątrz pojazdu, podczas ich montażu. Tylko taki sposób montażu jest […]

Szczegółowa instrukcja wymiany paska rozrządu na przykładzie Mitsubishi Galant 2.4 GDI (1997-2005), kod silnika 4G64
Szczegółowa instrukcja wymiany paska rozrządu na przykładzie Mitsubishi Galant 2.4 GDI (1997-2005), kod silnika 4G64

Silnik 2.4 GDI był montowany w samochodach grupy Mitsubishi, m.in. Galant, Space Runner/Gear i Space Wagon. Niestety podczas wymiany paska rozrządu mechanicy popełniali niekiedy poważne błędy. Aby mieli Państwo pewność, że pasek rozrządu oraz paski napędów pomocniczych zostaną wymienione bezproblemowo, ContiTech Power Transmission Group przedstawia szczegółowe wskazówki dotyczące montażu. W niniejszym artykule ekspert ContiTech przedstawia […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 29 marca 2013, 10:34 1 0

W zestawach Contitech też są takie zaślepki.

Odpowiedz