Uszkodzenia łożyska koła – małe auta grupy VW

4 stycznia 2013, 11:22

Auta segmentu A oraz B z grupy Volkswagena często generują problemy związane z uszkodzeniem łożyska koła, które powoduje hałas podczas jazdy i luz na piaście.

Zestaw łożyska piasty febi

febiProblem występuje głównie w samochodach: Audi A2, Seat Cordoba, Ibiza IV, Škoda Fabia, VW Polo, Fox. 

Powodem awarii jest uszkodzony uszczelniacz. Przez uszkodzony uszczelniacz woda przedostaje się do łożyska koła, gdzie powstaje rdza (fotografie (1) i (2)). Uszczelniacz (3), który znajduje się pomiędzy przegubem homokinetycznym i piastą koła wykonany jest z tworzywa sztucznego i łatwo go uszkodzić podczas demontażu lub na skutek wpływów zewnętrznych. Jeśli uszczelniacz jest uszkodzony, nie przylega poprawnie. Uszkodzenie lub zabrudzenie uszczelniacza sprzyja przedostaniu się wody do wnętrza łożyska koła. W rezultacie następuje przedwczesne uszkodzenie łożyska i wytwarza się silny hałas.

Firma febi zaleca wymianę uszczelniacza podczas montażu łożyska koła. Dostępny jest zestaw łożyska piasty wraz z łożyskiem koła i nakrętką osi febi Nr 24414 (Nr por. 6Q0 407 621 AD).

Ważne:
Uszczelniacz dostępny jest w dwóch rozmiarach (64 mm i 72 mm). Należy bezwzględnie przestrzegać rozmiaru kół w calach. Użycie niewłaściwych narzędzi podczas montażu może spowodować
przedwczesne uszkodzenie łożyska koła oraz błędną sygnalizację systemu ABS. Podczas montażu należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji naprawy podanej przez producenta pojazdu.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena
Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena

W samochodach takich jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Seat Altea często pojawia się stukanie i piski w przedniej osi, nawet po zastosowaniu oryginalnych części zamiennych firmy VW. Wadliwe łożysko w samochodach Grupy VW Problemy powstają w wyniku wadliwego wykończenia i stosowania materiałów słabej jakości. Najczęściej luzuje się gumowo-metalowe połączenie (zdjęcie 1), co jest wynikiem […]

Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach
Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach

Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji. Rolka napinająca febi Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika. Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą […]

Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla
Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla

Pomimo prawidłowo przeprowadzonego montażu elementów rozrządu w silnikach Opla może dochodzić do wydłużenia łańcucha. Ze względu na zmienione czasy regulacji łańcucha może to powodować nieregularną pracę silnika, w najgorszym przypadku może nawet uszkodzić silnik. Łańcuch rozrządu w silnikach Opla – awaria Problem dotyczy silników Z22YH oraz Z22SE. Są to stosowane w Oplach jednostki benzynowe 2.0 […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!