Grupa MotoFocus.pl : TruckFocus MotoPracuj Forum Mechaników Forum Lakierników
MotoFocus Czechy MotoFocus Ukraina MotoFocus Litwa
reklama
reklama

Uszkodzenie rolki prowadzącej - Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo

Uszkodzenie rolki prowadzącej, blokowanej przez osłonę (CT 1092 K1) to często spotykany problem. Narażone na awarię są jednostki 1.6l diesel, silniki typu 9H, montowane w samochodach marki Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo.

Rozwiązanie problemu uszkodzonej rolki napinającej

ContiTechNapęd pasowy ulega uszkodzeniu z powodu defektu rolki prowadzącej. Na zdjęciu widoczne są miejsca przetarcia na osłonie z tworzywa sztucznego. Dzieje się tak, ponieważ rolka prowadząca jest blokowana przez niedopuszczalny kontakt z pokrywą i ulega uszkodzeniu po krótkim czasie pracy ze względu na ślizgający się po niej pasek.

Aby zapobiec występowaniu problemu należy zawsze sprawdzić poprawność dopasowania pokrywy paska rozrządu oraz czy nie występują ewentualne odkształcenia spowodowane przez wytwarzające się ciepło. Długotrwałe poprawne działanie może być zapewnione tylko wtedy, gdy rolki mogą obracać się w pełni bez przeszkód.

Warto przeczytać

Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton

Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton

Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB - cz. 2

Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB - cz. 2

Pompy wody w napędach rozrządu - problemy - część 1.

Pompy wody w napędach rozrządu - problemy - część 1.

Dodaj komentarz

Komentarze moderowane są przez redakcję. Przed dodaniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

Dodaj wątek do obserwowanych (aby skorzystać z tej opcji musisz się zalogować).

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.