Uszkodzenie rolki prowadzącej - Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo

Uszkodzenie rolki prowadzącej, blokowanej przez osłonę (CT 1092 K1) to często spotykany problem. Narażone na awarię są jednostki 1.6l diesel, silniki typu 9H, montowane w samochodach marki Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo.

Rozwiązanie problemu uszkodzonej rolki napinającej

ContiTechNapęd pasowy ulega uszkodzeniu z powodu defektu rolki prowadzącej. Na zdjęciu widoczne są miejsca przetarcia na osłonie z tworzywa sztucznego. Dzieje się tak, ponieważ rolka prowadząca jest blokowana przez niedopuszczalny kontakt z pokrywą i ulega uszkodzeniu po krótkim czasie pracy ze względu na ślizgający się po niej pasek.

Aby zapobiec występowaniu problemu należy zawsze sprawdzić poprawność dopasowania pokrywy paska rozrządu oraz czy nie występują ewentualne odkształcenia spowodowane przez wytwarzające się ciepło. Długotrwałe poprawne działanie może być zapewnione tylko wtedy, gdy rolki mogą obracać się w pełni bez przeszkód.

Warto przeczytać
Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton
Silniki typu 4 G produkcji Mitsubishi, montowane również w samochodach malezyjskiej marki Proton, mogą być narażone na uszkodzenia rolki napinającej.»
Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB - cz. 2
Publikujemy drugą część artykułu poświęconego prawidłowemu demontażowi i montażowi wszystkich komponentów układu rozrządu w dwulitrowym silniku Common Rail o kodzie…»
Pompy wody w napędach rozrządu - problemy - część 1.
Układ chłodzenia samochodu jest jednym z najważniejszych w samochodzie. Utrzymuje temperaturę silnika na odpowiednim poziomie. Jego efektywność uzależniona jest od…»

Komentarze

Komentarze moderowane są przez redakcję. Przed dodaniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.