Nowe zestawy prętów stabilizatora febi

30 listopada 2012, 15:21

Producentom samochodów nie zawsze udaje się sztuka odpowiedniego zaprojektowania gumy stabilizatora oraz jej obejmy. Najczęściej po kilkudziesięciu tysiącach km wycierają się stalowe pręty stabilizatora. Należy wówczas wymienić drążek stabilizatora łącznie z gumowymi tulejami i stalowymi obejmami.

febiZestawy stabilizatorów z tulejami i łącznikami febi

Stalowe pręty stabilizatora wycierają się w miejscach zamontowania gum i obejm. Żadne nowe gumy i ich obejmy nie pomogą wyeliminować piszczenia czy stukania. Aby mieć pewność poprawnego działania układu jezdnego, należy zamontować także nowy drążek stabilizatora.

Przyczynami uszkodzeń powłok stabilizatora (rys. 1) są często uderzenia kamieniem, sól drogowa, woda lub inne czynniki zewnętrzne. Jeżeli podczas naprawy uszkodzonego stabilizatora zostanie wymieniona jedynie tuleja stabilizatora, należy się spodziewać reklamacji tak wykonanej naprawy. Oprócz gumowych tulejek wymiany wymaga zazwyczaj stabilizator.

Z tego powodu febi bilstein oferuje zestaw stabilizatora, np. dla VW Golf IV febi nr 36630 (rys. 2), który oprócz zestawu montażowego zawiera również stabilizator. Takie połączenie umożliwia fachową naprawę i zapobiega reklamacjom.

Przykładowe zestawy z oferty febi to 36630, 37100. Informacji na temat dostępności części udzielają renomowani dystrybutorzy firmy febi.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach
Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach

Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji. Rolka napinająca febi Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika. Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą […]

Nowe możliwości wyszukiwania części do samochodów osobowych i ciężarowych febi oraz dostępność katalogów online
Nowe możliwości wyszukiwania części do samochodów osobowych i ciężarowych febi oraz dostępność katalogów online

Strona www.febi-parts.com zwiększyła swoją funkcjonalność. Pojawiły się nowe opcje wyszukiwania części, możliwe jest też tworzenie katalogów w formie PDF. 1. Lista wyników wyszukiwania do wydruku i zapisania w postaci pliku Nowością jest możliwość drukowania lub zapisania do pliku PDF indywidualnej listy wyników wyszukiwania. Utworzenie odpowiedniego pliku PDF to tylko jedno kliknięcie, bez względu na zastosowany […]

Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena
Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena

W samochodach takich jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Seat Altea często pojawia się stukanie i piski w przedniej osi, nawet po zastosowaniu oryginalnych części zamiennych firmy VW. Wadliwe łożysko w samochodach Grupy VW Problemy powstają w wyniku wadliwego wykończenia i stosowania materiałów słabej jakości. Najczęściej luzuje się gumowo-metalowe połączenie (zdjęcie 1), co jest wynikiem […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 grudnia 2012, 19:51 0 0

Wytarte pręty po kilkudziesięciu tysiącach ??? Może w golfie, jakoś we francuzach po 200 tysiącach się nie wytarły ...

Odpowiedz

Anonim, 9 stycznia 2013, 21:44 0 0

wszystko dokładnie obliczone ...

Odpowiedz