Przyczyna zerwania paska rozrządu w silnikach Hyundai

8 sierpnia 2012, 12:00

W pojazdach marki Hyundai z silnikami o pojemności 1.4, 1.5 i 1.6 (również 16-zaworowych) może dojść do zerwania paska rozrządu wskutek nieprawidłowego montażu rolki napinacza. Dlatego ContiTech radzi jak uniknąć tego typu awarii.

Przyczyną uszkodzenia paska rozrządu w silniku Hyundai jest nieprawidłowy montaż rolki napinającej (CT 942 K1). Aby uniknąć problemów należy zawsze sprawdzić, czy pozycja montażowa sprężyn napinających jest prawidłowa. W przeciwnym razie może dojść do niedozwolonego zetknięcia sprężyn z powierzchnią bieżną rolki napinacza i jej hamowania. W konsekwencji pasek przegrzewa się, a następnie dochodzi do jego zerwania.

 

 

Opublikowane przez: Redakcja
Przygotowano na podstawie materiałów ContiTech

Dowiedz się więcej

Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton
Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton

Silniki typu 4 G produkcji Mitsubishi, montowane również w samochodach malezyjskiej marki Proton, mogą być narażone na uszkodzenia rolki napinającej. Problem z rolką – silnik 4 G Mitsubishi Uszkodzenie rolki wynika ze złego montażu sprężyny napinającej. Rolka przez niewłaściwy kontakt ze sprężyną napinającą zostaje w części środkowej rozdzielona. Z powodu rozdzielonej rolki napinającej może spaść […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 5 września 2012, 7:44 0 0

cytat z artykułu:
"bieżną rolki napinacza i jAj hamowania"

- nie czepiam się, ale zmieńcie A, na E i będzie git (oczywiście Hyundaiom to nie pomoże)

Odpowiedz

Anonim, 13 września 2012, 8:38 0 0

TO NIE TRZEBA ZAKŁADAĆ SPRĘZYNY

Odpowiedz