Fachowy montaż uszczelki podgłowicowej w siedmiu krokach

5 sierpnia 2009, 0:00

Przedstawiamy siedem kroków, zgodnie z którymi należy postępować, aby profesjonalnie zamontować uszczelkę pod głowicę cylindrów.

1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrow/blok silnika starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki powłoki i pozostałości starej uszczelki

2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy oczyścić z zanieczyszczeń i oleju. Gwint sprawdzić na uszkodzenia i łatwość wkręcania

3. Sprawdzić powierzchnie części konstrukcyjnych:
• Nierowności materiału wygładzić osełką do gładzenia na mokro

• Płaskość części konstrukcyjnych wyznaczyć na całej części posługując się liniałem krawędziowym (włoskowym): w kierunku wzdłużnym = 0,05 mm; w kierunku poprzecznym = 0,03 mm
• Wszelkie uszkodzenia gładzi muszą być usunięte (wyplanowanie w zakładzie specjalistycznym)

4. Uszczelkę głowicy wycentrować na bloku silnika (bez dodatkowej masy uszczelniającej). Dokładnie zwracać uwagę na to, żeby nie uszkodzić powłoki uszczelki

5. Nasadzić głowicę cylindrow
• Unikać uszkodzenia powierzchni uszczelniającej przez zadrapania

• Zwracać uwagę na pozostałości jak wiory metalu, ktore mogą przedostawać się z głowicy silnika na uszczelkę

6. Śruby głowicy
6.1
• Zgodnie z zaleceniami producentów samochodów śruby głowicy i podkładki należy wymieniać na nowe
• Gwint i powierzchnię przylegania śruby lekko naoliwić

6.2
• Jeśli montuje się rownież podkładkę, wykonać oliwienie między nią i łbem śruby
• Uwaga: w żadnym wypadku nie oliwić powierzchni przylegania podkładki do głowicy

7. Dociąganie śrub
• Moment dociągania / kąt dociągania: stopniowo zgodnie z instrukcją dociągania
• Przestrzegać instrukcji dokręcania, jeśli występuje

Źródło: Elring

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 16 sierpnia 2009, 0:00 2 -2

fajny opis, ale: jesli przeczyta to laik nie majacy pojecia o mechanice (byl w warsztacie i powiedzieli mu, ze w astrze 16v wymiana kosztuje powiedzmy 300 pln)
i sam zacznie wymieniac co wtedy?(ustawienie rozrzadu, plyn w hlodnicy, olej w silniku,uiszczelniacze w glowicy itd...) moim zdaniem ten opis jest troche niebezpieczny, albo nakreca koniunkture warsztatom?! pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 16 sierpnia 2009, 0:00 0 -3

fajny opis, ale: jesli przeczyta to laik nie majacy pojecia o mechanice (byl w warsztacie i powiedzieli mu, ze w astrze 16v wymiana kosztuje powiedzmy 300 pln)
i sam zacznie wymieniac co wtedy?(ustawienie rozrzadu, plyn w hlodnicy, olej w silniku,uiszczelniacze w glowicy itd...) moim zdaniem ten opis jest troche niebezpieczny, albo nakreca koniunkture warsztatom?! pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 23 września 2009, 0:00 0 -9

Wyczerpujący opis montażu.A druga sprawa takie rzeczy robi się w prawdziwym warsztacie ,a nie u pana Kazia w ogrodzie.Pozdrawiam.

Odpowiedz

Anonim, 23 września 2009, 0:00 0 -10

Wyczerpujący opis montażu.A druga sprawa takie rzeczy robi się w prawdziwym warsztacie ,a nie u pana Kazia w ogrodzie.Pozdrawiam.

Odpowiedz

Anonim, 25 lipca 2010, 0:00 5 -5

opis jak najbardziej prawidłowy, ale wymianę polecam komuś kto się na tym zna, a nie pierwszemu lepszemu co kupił zestaw kluczy w tesco

Odpowiedz

Anonim, 25 lipca 2010, 0:00 0 -3

opis jak najbardziej prawidłowy, ale wymianę polecam komuś kto się na tym zna, a nie pierwszemu lepszemu co kupił zestaw kluczy w tesco

Odpowiedz

Anonim, 9 listopada 2010, 0:00 2 -1

dużo w temacie "co zrobić" a nic w temacie "jak zrobić",
tak więc spokojnie

Odpowiedz

Anonim, 9 listopada 2010, 0:00 2 0

dużo w temacie "co zrobić" a nic w temacie "jak zrobić",
tak więc spokojnie

Odpowiedz

Anonim, 10 stycznia 2012, 15:13 4 0

to chyba nie jest portal dla laika, ani Pana Kazia z ogrodu?
Więc o co chodzi?

Odpowiedz

Anonim, 10 stycznia 2012, 15:13 1 -1

to chyba nie jest portal dla laika, ani Pana Kazia z ogrodu?
Więc o co chodzi?

Odpowiedz

Anonim, 29 listopada 2012, 1:05 1 0

jasne rozzadu sie nie przestawi jak sie tylko uszczelke wymienia,mozna przeciesz sobie slady pisakiem porobic,prawda ?

Odpowiedz

Anonim, 29 listopada 2012, 1:05 1 0

jasne rozzadu sie nie przestawi jak sie tylko uszczelke wymienia,mozna przeciesz sobie slady pisakiem porobic,prawda ?

Odpowiedz

Anonim, 11 stycznia 2013, 7:25 0 -1

pisakiem to sobie mozesz napisac co po koleji sciągałes :P rozrząd ma znaki i trzeba sie ich twardo trzymac . Opis bardzo ogólnikowy , do całego opisu wymiany uszczelki brakuje kilkadziesiąt punktów :P

Odpowiedz

Anonim, 11 stycznia 2013, 7:25 1 0

pisakiem to sobie mozesz napisac co po koleji sciągałes :P rozrząd ma znaki i trzeba sie ich twardo trzymac . Opis bardzo ogólnikowy , do całego opisu wymiany uszczelki brakuje kilkadziesiąt punktów :P

Odpowiedz

Anonim, 27 stycznia 2013, 10:02 4 -1

Znawcy z forum, sami najlepsi fachowcy, co widzieli, słyszeli i chcieli, ale nie maja nawet srubokreta w domu tylko ten zestawowy 2stronny co jest na wyposażeniu samochodu o ile turecki handlarz go nie weźmie!!! Opis wymiany bardzo dobry!!! Rozrząd, pompa wody itp?? Czy tytuł artykułu brzmi wymiana, ustawianie rozrzadu? NIE!! Wymiana uszczelki i sama wymiana jest opisana!!!! Przepraszam autor zapomniał dodać, ze trzeba podnieść pokrywę silnika (maskę), bo przecież uszczelka znajduje sie pod nią!!!!!!

Odpowiedz

Anonim, 27 stycznia 2013, 10:02 5 -2

Znawcy z forum, sami najlepsi fachowcy, co widzieli, słyszeli i chcieli, ale nie maja nawet srubokreta w domu tylko ten zestawowy 2stronny co jest na wyposażeniu samochodu o ile turecki handlarz go nie weźmie!!! Opis wymiany bardzo dobry!!! Rozrząd, pompa wody itp?? Czy tytuł artykułu brzmi wymiana, ustawianie rozrzadu? NIE!! Wymiana uszczelki i sama wymiana jest opisana!!!! Przepraszam autor zapomniał dodać, ze trzeba podnieść pokrywę silnika (maskę), bo przecież uszczelka znajduje sie pod nią!!!!!!

Odpowiedz

old school car, 1 czerwca 2019, 2:25 0 0

Popieram kolegę a codo znawców!!! A co do rozrządów ustawianie na znaki ok jak wszystko wpożądki ale jak niema mocy po kapitalce (międcy innymi wymiana wałka, kół ) i trzeba wykonać fazowanie ( sprawdzić czy w odpowiednich kątah otwierają się zawory) to co wtedy a właśnie w ileś godzin przećwiczyłem taki silnik i trzeba wszystkie cylindr kąty otwarcia i zamknięcia wszystkich zaworów i okazało sie że ktoś w fabryce zrobił w złym miejscu klin na wałku rozrządu
Pozdrawiam znawców z teorią bez kluczy niezapomnijcie że fizycznie wszystko innacze wygląda niż na papierku czy w aotocad-zie

Odpowiedz

Anonim, 30 sierpnia 2013, 22:25 2 0

Lbię placki!

Odpowiedz

Anonim, 30 sierpnia 2013, 22:25 0 0

Lbię placki!

Odpowiedz

Anonim, 12 marca 2018, 17:48 0 0

Zgadzam się z tematem : ,,Przedstawiamy siedem kroków, zgodnie z którymi należy postępować, aby profesjonalnie zamontować uszczelkę pod głowicę cylindrów" polecam...

Odpowiedz

Anonim, 18 lutego 2022, 13:09 0 0

opis jest wspanialy nawet dla poczatkujacego takich wlasnie ludzi ktorzy nie boja sie wykonania mechanicznych napraw samochodu bardzo sznuje z nich beda prawdziwi mechanicy, chwiejne galaski niech ida do lamusa nadmieniam ze nie ma nic prostszego jak silnik spalinowy czy to benzyniak czy tez ropniak na rorzadach sa zaznaczone punkty na ktore trzeba ustawic kola zebate pierwszy tlok u gory i caly problem co do wiekszosci strach ma wielkie oczy wiec glowa do gory i do roboty smialo i odwaznie.

Odpowiedz

Hary, 14 lipca 2022, 5:21 0 0

Nie mogę znaleźć momentu dokręcenia głowicy fokus 1,8 cdti hary64@op.pl

Odpowiedz