Grupa MotoFocus.pl : TruckFocus MotoPracuj Forum Mechaników Forum Lakierników
MotoFocus Czechy MotoFocus Ukraina MotoFocus Litwa MotoFocus Słowacja
reklama
reklama

Wskazówki dotyczące montażu: Wymiana paska zębatego w VW Golf IV 1,9 TDI Bj. 2001


Montaż :
Zamontować przyrząd przytrzymujący w kole wałka rozrządu. Przyrząd przytrzymujący: OE (3036, lub z CONTI ® TOOL BOX). Śrubę poluzować o kilka skrętów gwintu. W razie potrzeby zastosować na kole wałka rozrządu ściągacz i ściągnąć koło. OE (T- 40001 lub użyć narzędzia uniwersalnego z CONTI ® TOOL BOX) (patrz ilustracja 6)

Uwaga:
Linijki wału rozrządu nigdy nie wolno używać podczas ściągania i mocowania koła wału rozrządu jako przytrzymywacza.
OT – sprawdzić jeszcze raz oznakowanie. (patrz ilustracja 1) Teraz można założyć nowy pasek zębaty, zakładając go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Wskazówka dotycząca montażu rolki napinającej:

Przytrzymywacz płyty głównej koniecznie musi leżeć we wgłębieniu.
Ustawić koło pompy wtryskowej mniej więcej pośrodku podłużnych otworów.
Zdemontowane koło wału razem z paskiem rozrządu ponownie zamontować lekko dokręcając ręką śrubę.
Koło wału rozrządu musi się jeszcze dać kręcić na stożku. (patrz ilustracja 7)

Teraz należy przekręcić rolkę naprężającą zgodnie z ruchem wskazówek zegara, stosując dwuotworowy dokręcacz nakrętek (z CONTI ® TOOL BOX). Nacięcia i oznakowania na przodzie rolki napinającej koniecznie muszą się pokrywać. Następnie należy przykręcić nakrętkę rolki napinającej z siłą 20 Nm (3) (patrz ilustracja 8).

Jeśli przypadkiem mimośród został zbyt mocno przykręcony, należy najpierw całkowicie poluzować rolkę napinającą, a potem ponownie napiąć.
OT – ponownie sprawdzić oznakowanie (patrz ilustracja 1).

Dociągnąć śrubę koła wału rozrządu do 45 Nm.
Przy luzowaniu ponownie użyć przyrządu przytrzymującego. (OE 3036 lub CONTI ® TOOL BOX) (patrz ilustracja 9)

Dokręcić luźne śruby koła pompy wtryskowej.
(Uwaga: w razie potrzeby należy wymienić śruby !).

Momenty dokręcające:
Śruby wersja A : 20 Nm
Śruba (y) wersja B: 25 Nm
(patrz ilustracja 3)
Usunąć linijkę wału rozrządu (patrz ilustracja 2).
Usunąć blokujące narzędzia z pompy wtryskowej.
Obrócić wałem korbowym dwa razy w kierunku pracy silnika.
Oznaczenia muszą się ponownie pokrywać.

Bardzo ważna czynnością jest ustawienie napięcia paska rozrządu: w przypadku niewłaściwego postępowania może dojść w wyniku zbyt małego napięcia paska zębatego do uszkodzenia rolki napinającej

Zasady postępowania:
Zamontować linijkę wału rozrządu. Użyć narzędzi blokujących. Napięcie paska zębatego ewentualnie ponownie skontrolować na rolce napinającej za pomocą lusterka. Oznakowania na rolce muszą się koniecznie pokrywać. (patrz ilustracja 10). W razie potrzeby wyregulować i po 2 kolejnych obrotach silnika ponownie skontrolować stosując takie same kroki jak opisano powyżej.
Dalszy montaż w odwrotnej kolejności niż demontaż.

Śruby poduszki silnika muszą dokładnie dochodzić do krawędzi (patrz ilustracja 4).
Poduszka silnika musi być ustawiona równolegle do silnika.

Pasek napędów pomocniczych należy sprawdzić pod kątem jego stanu, w razie potrzeby wymienić na nowy. Napinacz skontrolować pod kątem ich funkcjonowania:

Po uruchomieniu silnika:
Skontrolować czy nie występują jakieś dziwne odgłosy. W razie potrzeby sprawdzić naprężenie.
Nowe śruby koła pompy wtryskowej (wersja A) dokręcić o kolejne 90°.(patrz ilustracja 3)
Dalszy montaż w odwrotnej kolejności jak demontaż. Sprawdzić ustawienie reflektora i ewentualnie je wyregulować.
Przeprowadzić jazdę próbną. Wymianę paska rozrządu oznaczyć na naklejce (patrz ilustracja 11).
 

« poprzednia 1 2 następna »

Warto przeczytać

Przedwczesne usterki pasków układu pomocniczego

Pompowtryskiwacze - diagnostyka

Zmiana napinacza

Komentarze

88.220.92.* 6 lat temu 0 + -

Mam problem z prawidłowym wyregulowaniem rolki napinającej paska rozrządu,poniewarz po przeczytaniu wskazówki dotyczącej wymiany paska zębatego w VW Golf 4 1.9 tdi,zamieszczonej w MotoFokus.pl.Wydaje mi się że w opisie dotyczącym napinania nowego paska jest błedna informacja,mówiąca że należy kluczem dwuotworowym rolke naprężającą przekręcać w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara,co powinno dotyczyć demontarzu.A przy montarzu powinno sie rolkę naprężać zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Tak wyczytałem w innych czasopismach technicznych.Taką samą sprzeczna informacje zamieszczoną w identycznym opisie i tymi samymi ilustracjami napotkałem na stronie internetowej firmy Contitech-Technikal News,uwarzałem że błąd powstał w trakcie tłumaczenia z języka niemieckiego.Bardzo bym prosił o wskazówkę tych sprzecznych informacji w którą strone powinno się przekręcać rolke napinającą pasek rozrządu w trakcie montarzu,w silniku golf 1.9 tdi AHF,poniewarz niewłaściwy kierunek prowadzi do powarznych uszkodzeń silnika.Bardzo proszę o odpowiedź. korzeniowskiryszard@o2.pl

83.24.207.* 6 lat temu 0 + -

Witam, w tekście rzeczywiście wkradł się błąd. Dziękujemy za merytoryczny komentarz. Pomyłka została już poprawiona. Dziękujemy!

62.141.246.* 3 lata temu 0 + -

spoko

95.178.89.* 2 lata temu 0 + -

JAK WYMIENIC PASEK ZĘBATY [ROZRZĄD] GOLF4 SDI [2000]

46.77.124.* 8 miesięcy temu 0 + -

no to rzeczywiscie drobny błąd się wkradł w państwa tłumaczenie na przyszłość taka pomyłka
moze oznaczac remont silnika

Dodaj komentarz

Komentarze moderowane są przez redakcję. Przed dodaniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

Dodaj wątek do obserwowanych (aby skorzystać z tej opcji musisz się zalogować).

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.