Wskazówki dotyczące montażu: Wymiana paska zębatego w VW Golf IV 1,9 TDI Bj. 2001

Ten silnik występuje w wielu rodzajach pojazdów i w różnych wariantach. Charakteryzuje się znacznym zabudowaniem, co dla mechanika może oznaczać pewne ryzyko podczas ustawiania rolki napinającej. Aby umożliwić wygodną wymianę paska proponujemy zapoznać się z praktyczną, instrukcją dotyczącą montażu.

Prace przygotowawcze dotyczące demontażu:

• Wymontować prawy reflektor
• Wymontować przewód doprowadzający powietrze
• Zwolnić pojemnik cieczy chłodzącej
• Zwolnić z uchwytu pojemnik rezerwowy wspomagania, odsunąć na bok
• Usunąć tylko górną osłonę paska zębatego
• Wymontować pompę próżniową
• Wymontować dolną osłonę
• Poluzować i ściągnąć pasek wielorowkowy
• Odkręcić 3 śruby mocujące napinacz
• Wymontować pasek napędów pomocniczych



Ustawić wał korbowy na GMP. Oznakowanie stopnia zamachu w skrzyni biegów musi zbiegać się z oznakowaniem na obudowie (1) (2) (patrz ilustracja 1).
 



Zdemontować pokrywę zaworów. Zamontować z tyłu linijkę wału rozrządu ustawiając ją w lewo i w prawo za pomocą odpowiednich szczelinomierzy. OE (T 3418) Linijka znajduje się także w zestawie CONTI ®TOOL BOX. (patrz ilustracja 2)

Jeżeli nie można zamontować linijki, należy obrócić wałem korbowym o jeden pełen obrót.

Użyć na pompie wtryskowej narzędzia blokującego (ewentualnie lekko nasmarować).
Narzędzie blokujące: OE (3359)
Także tutaj można skorzystać z blokady z zestawu CONTI ® TOOL BOX. Lekko poluzować 3 śruby w podłużnych otworach. (patrz ilustracja 3)

Uwaga:
Typ A: wymienić śruby.
Typ B: śruby mogą być nadal używane.

Wskazówka:
W żadnym razie nie wolno odkręcić głównej nakrętki piasty pompy wtryskowej.

Dalsze postępowanie:
Założyć mostek silnikowy lub zabezpieczy ć odpowiednio blok silnikowy (podeprzeć silnik). Dopiero teraz można odkręcić wewnętrzne śruby (1) poduszki silnika i zewnętrznego uchwytu (3).
Następnie odkręcić śruby leżące pośrodku (2).
Usunąć wspornik poduszki silnika.
Teraz wymontować uchwyt mocujący silnika (6) odkręcając 3 śruby mocujące (5) go w bloku silnika (patrz ilustracja 4).

Następnie odkręcić tłumik drgań. Wymontować środkową i dolną osłonę paska rozrządu.

Ponownie skontrolować pokrywanie się oznakowania na skrzyni biegów. (patrz ilustracja 1)
Dopiero wtedy lekko poluzować nakrętkę rolki naprężającej (3). Rolkę naprężającą poluzować za pomocą dwuotworowego klucza (OE 3387 lub z CONTI ® TOOL BOX) odkręcając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. (patrz ilustracja 5) Teraz zdemontować pasek zębaty.

Nigdy nie wolno przekręcać oddzielnie samym kołem wału korbowego lub wałka rozrządu bez zamontowanego paska rozrządu (niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika).

 

« poprzednia 1 2 następna »

Warto przeczytać
Przedwczesne usterki pasków układu pomocniczego
W dalszym ciągu w wielu układach napędowych występuje problem przedwczesnego zużycia, hałasu lub uszkodzenia paska wieloklinowego. Najczęstszymi przyczynami przedwczesnego uszkodzenia…»
Pompowtryskiwacze - diagnostyka
Pompowtryskiwacz jest jednym z trwalszych elementów układu zasilania. Elementem najbardziej narażonym na zużycie jest końcówka rozpylacza, z uwagi na kontakt…»
Zmiana napinacza
    Silniki VAG 1.9 TDI (rok modelowy od 1996 do 2006) VAG zastąpił napinacz paska rozrządu nową konstrukcją. W…»

Komentarze

Komentarze moderowane są przez redakcję. Przed dodaniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

46.77.124.* rok temu

no to rzeczywiscie drobny błąd się wkradł w państwa tłumaczenie na przyszłość taka pomyłka
moze oznaczac remont silnika

95.178.89.* 2 lata temu

JAK WYMIENIC PASEK ZĘBATY [ROZRZĄD] GOLF4 SDI [2000]

62.141.246.* 3 lata temu

spoko

83.24.207.* 6 lat temu

Witam, w tekście rzeczywiście wkradł się błąd. Dziękujemy za merytoryczny komentarz. Pomyłka została już poprawiona. Dziękujemy!

88.220.92.* 6 lat temu

Mam problem z prawidłowym wyregulowaniem rolki napinającej paska rozrządu,poniewarz po przeczytaniu wskazówki dotyczącej wymiany paska zębatego w VW Golf 4 1.9 tdi,zamieszczonej w MotoFokus.pl.Wydaje mi się że w opisie dotyczącym napinania nowego paska jest błedna informacja,mówiąca że należy kluczem dwuotworowym rolke naprężającą przekręcać w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara,co powinno dotyczyć demontarzu.A przy montarzu powinno sie rolkę naprężać zgodnie z ruchem wskazówek zegara.Tak wyczytałem w innych czasopismach technicznych.Taką samą sprzeczna informacje zamieszczoną w identycznym opisie i tymi samymi ilustracjami napotkałem na stronie internetowej firmy Contitech-Technikal News,uwarzałem że błąd powstał w trakcie tłumaczenia z języka niemieckiego.Bardzo bym prosił o wskazówkę tych sprzecznych informacji w którą strone powinno się przekręcać rolke napinającą pasek rozrządu w trakcie montarzu,w silniku golf 1.9 tdi AHF,poniewarz niewłaściwy kierunek prowadzi do powarznych uszkodzeń silnika.Bardzo proszę o odpowiedź. korzeniowskiryszard@o2.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.