Blokada wałka rozrządu – jak użyć w silnikach Hondy

2 sierpnia 2016, 13:52

Blokada wałka rozrządu jest niezbędna do prawidłowego ustawienia wałka wyrównoważającego podczas wymiany paska rozrządu i paska wałka wyrównoważającego w wielu typach silników Honda. Instrukcja na przykładzie blokady Blue Print ADH25501.

Wałek wyrównoważający jest napędzany przez wał korbowy za pomocą pasa zębatego. Do przeprowadzenia wymiany paska rozrządu pasek wałka wyrównoważającego należy wymontować i wymienić go na nowy.

Dostęp do miejsca montażu blokady wałka wyrównoważającego uzyskujemy po odkręceniu śruby zabezpieczającej pokazanej na rysunku powyżej.
Odkręć śrubę zabezpieczającą i w to miejsce włóż blokadę jednocześnie delikatnie obracając wałem korbowym do momentu gdy blokada i wałek wyrównoważający zostaną spasowane.

Ze względu na miejsce otworu technicznego w wałku i kształt blokady nie można jej montować inaczej.

Złe użycie narzędzi i niestosowanie się do instrukcji producenta pojazdu spowoduje uszkodzenie silnika. Zalecamy zapoznanie się z instrukcją producenta pojazdu z zakresu wymiany rozrządu danego silnika i dopiero po tym rozpocząć naprawę.

Porada dotyczy blokady wałka rozrządu (ADH25501) do pojazdów: Rover 600 1996>1998 / Honda Accord 1990>2003, Odyssey 1994>2003, Prelude 1992>2000, Shuttle 1995>2001.

Źródło: Na podstawie materiałów Blue Print

Dowiedz się więcej

Problem z wymianą kompletnego sprzęgła w MINI
Problem z wymianą kompletnego sprzęgła w MINI

Podczas wymiany sprzęgła w pojazdach marki MINI 1.4/1.6 z lat produkcji 2001-2006 zdarza się problem, związany z brakiem luzu sprzęgła i trudnościami z włączaniem biegów. Mechanicy właściwie rozumują iż uległo uszkodzeniu sprzęgło i zakładają nowy zestaw sprzęgła, jednakże to nie zawsze rozwiązuje problem. Specjaliści firmy Blue Print znaleźli przyczynę tej sytuacji spowodowaną pęknięciem spawu na […]

Montaż dwumasowego koła zamachowego w ISUZU
Montaż dwumasowego koła zamachowego w ISUZU

Blue Print zidentyfikował problem podczas montażu dwumasowego koła zamachowego (nr ADZ93501C) w silniku Isuzu. Jeśli koło nie jest zamontowane we właściwej pozycji, może to spowodować problemy z uruchomieniem silnika. Porada dotyczy silnika 3.0DT montowanego w Isuzu Trooper 1998>2006 Ważna informacja 1. Należy dokładnie oczyścić powierzchnię mocowania koła zamachowego. 2. Należy ustawić wał korbowy w GMP […]

Jaki czujnik położenia przepustnicy do Toyoty?
Jaki czujnik położenia przepustnicy do Toyoty?

Ze względu na duże zapotrzebowanie, Blue Print skatalogował trzy czujniki położenia przepustnicy (potencjometru) dla Toyoty. Czujnik ten musi zostać odpowiednio dobrany, ponieważ może stać się przyczyną poważnych usterek. Czujnik sygnalizuje w każdej chwili dokładne położenie przepustnicy do ECU silnika przez zmianę napięcia wyjściowego przez rezystor lub potencjometr. Jest to kluczowy element zarządzania silnikiem pojazdu, jego […]

Wymiana zestawu sprzęgła w Kia Carnival
Wymiana zestawu sprzęgła w Kia Carnival

Z raportów technicznych firmy Blue Print wynika, że w samochodach Kia Carnival 1999>2006 2.9DT często występują problemy ze zmianą biegów. Mechanicy wiążą ten fakt głównie ze zużytym sprzęgłem i częściowo usuwają usterkę wymieniając zestaw na nowy. Tylko częściowo. Specjaliści Blue Print stwierdzili, że przyczyną przedwczesnego zużycia sprzęgła może być wygięta/pęknięta dźwignia wysprzęglająca (widełki sprzęgła). Ta […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!