Nieszczelna skrzynia biegów w samochodach Renault

1 lipca 2016, 9:15

W niektórych modelach Renault wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów (typu JB i JC) może dojść do wycieków oleju spowodowanych nieszczelnością pierścienia uszczelniającego (simmeringu) wałka zmiany biegów.

Dźwignia zmiany biegów jest na stałe połączona z wałkiem wybieraka. Dlatego też wymiana pierścienia uszczelniającego wałka jest bardzo utrudniona. W celu wykonania naprawy należy wymontować i częściowo rozmontować skrzynię biegów. Wymaga to dużego nakładu czasu i wiąże się z wysokimi kosztami naprawy.

Firma febi bilstein proponuje rozwiązanie pozwalające zaoszczędzić czas i pieniądze:
Zestaw naprawczy febi 47222 pozwala na uszczelnienie wałka zmiany biegów (wybieraka) przy pomocy oddzielnego uszczelniacza i pierścieni uszczelniających. Dla klienta oznacza to niższe koszty naprawy, ponieważ czas konieczny do jej przeprowadzenia jest zdecydowanie krótszy.

Zestaw naprawczy składa się z:

  • dwóch uszczelniających pierścieni
  • odpowiednio ukształtowanego drutu, przy pomocy którego pierścienie gumowe można przeciągnąć przez dźwignię zmiany biegów na wałek
  • dzielonego uszczelniacza
  • przyrządu do montażu uszczelniacza
  • metalowej płytki

 

Uwaga! Należy pamiętać o dokładnym oczyszczeniu wszystkich części.

Więcej informacji na www.febi.com

Na podstawie materiałów Ferdinand Bilstein GmbH Co.KG

Dowiedz się więcej

Proste w montażu zestawy wahaczy do BMW
Proste w montażu zestawy wahaczy do BMW

Tuleje metalowo-gumowe montowane na wahaczach poprzecznych nie mogą być ponownie użyte, ponieważ podczas ich demontażu ulega uszkodzeniu wewnętrzna tuleja łożyska. Firma febi ma w swojej ofercie zestawy wahaczy poprzecznych ze wstępnie zamontowanymi tulejami. Opisywane zestawy wahaczy poprzecznych są przeznaczone do BMW E 46: 316 i – 330 d (z wyjątkiem 4×4) 02.98 – 02.07 BMW […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Piter, 5 lipca 2016, 21:14 11 -6

Fajna rzecz.Nie jeden klient zrezygnował gdy usłyszał o kosztach wymiany taniego uszczelniacza

Odpowiedz

Łukasz, 22 września 2020, 15:10 0 0

większość mechaników odraza mi montaż tego bo ich zdaniem to nie zda egzaminu przez to ze będzie leciało bez opamiętania, sam już głupieje z tego wszystkiego jak to naprawdę wygląda w praktyce :)

Odpowiedz

aaaaa, 22 września 2020, 23:33 0 0

Cieknąć nie cieknie ale czasami tak ciasno jest spasowane że pojawia się problem ze mianą biegów.

Odpowiedz

Schwanzstucker Wooly, 16 stycznia 2021, 18:27 3 0

Montowałem kilka razy. średnica wałka 15,6 mm Pierwszy raz bez uszczelki w płynie na grubych oringach po 2 dniach lało i ciężko zmienić bieg. Dwa wymiana oring NBR70 15,6x2,4 z uszczelka w płynie Rainz na kołnierz i łączenie półksiężyca po 2 miesiącach lało. trzecia wymiana na HNBR 15,6x2,6 z uszczelką w płynie i sucho już prawie rok. Najważniejsze dać porządnie wyschnąć uszczelce i nie zakładać durnej blachy, bo to pic-fotomontaż a później wymiana dużo łatwiejsza bez spuszczania oleju przez zderzak 5 biegu.

Odpowiedz

Zulu, 13 marca 2021, 21:34 1 -1

Witam. Proszę o namiary na części. Pozdrawiam

Odpowiedz

Beny, 3 marca 2024, 12:28 0 0

Witam dziekuje za podpowiedz bardzo mi się przydała wczoraj robiłem ten uszczelniacz według twoich wskazań i narazie nie cieknie mam nadzieje ze na długi czas.

Odpowiedz