Porada Delphi: Wymiana przepływomierza krok po kroku

8 marca 2016, 16:12

Po stwierdzeniu konieczności wymiany przepływomierza powietrza, należy wykonać następujące kroki w celu demontażu zespołu wadliwego przepływomierza.

Sprawdź stan obudowy przepływomierza pod kątem pęknięć materiału z tworzywa. W razie stwierdzenia pęknięć należy wymienić cały element – a nie sam czujnik.

Jeżeli obudowa nie ma pęknięć – postępuj zgodnie ze szczegółową instrukcją wymiany przepływomierza powietrza. Po wymianie czujnika zamontuj kompletny zespół przepływomierza w samochodzie.

1. Za pomocą klucza z odpowiednią nasadką odkręć śruby mocujące wlot powietrza. Delikatnie odkręć opaskę i odłącz gumową rurę podłączoną do wlotu zespołu filtra powietrza zawierającego przepływomierz.

2. Ostrożnie wymontuj zespół filtra powietrza i umieść go na czystej powierzchni roboczej.

3. Za pomocą klucza z odpowiednią nasadką wymontuj zespół przepływomierza z zespołu filtra powietrza.

4. Umieść zespół przepływomierza na czystej powierzchni roboczej ze złączem czujnika skierowanym do góry. Następnie, używając odpowiedniej końcówki Torx z otworem odkręć wszystkie śruby.

5. Wyjmij wadliwy czujnik z zespołu trzymając rurę przepływową jedną ręką a złącze czujnika drugą ręką. Delikatnie wyciągaj czujnik z rury przepływowej, aż czujnik zostanie w pełni wyjęty.

6. Otwórz opakowanie z nowym czujnikiem. Przenoś czujnik trzymając tylko za złącze (NIE WOLNO dotykać części elektronicznej, gdyż mogłoby to doprowadzić do uszkodzenia czujnika). Wsuń nowy czujnik w rurę przepływową.

7. Trzymając rurę przepływową dwoma rękoma, za pomocą kciuków wciśnij czujnik w rurę.

Co charakteryzuje przepływomierze powietrza Delphi?

Dzięki przeprowadzanym testom i kalibracji zgodnej ze specyfikacjami OE, czujniki Delphi przeznaczone na rynek części zamiennych zapewniają identyczne odczyty i sygnał wyjściowy, co przepływomierze OE. Jako światowy lider firma Delphi posiada ponad 30 patentów w zakresie technologii detekcji i przetwarzania sygnału ilości przepływu powietrza, w tym zastrzeżoną konstrukcję układu kompensacji temperatury, z zastosowaniem najlepszej na świecie technologii T-Comp.

  • Firma Delphi w swojej ofercie posiada zarówno kompletne przepływomierze wraz z czujnikiem jak i same czujniki. Dodatkowo wybierając Delphi warsztat zyskuje dostęp do oferty pokrywającej ponad 25 milionów pojazdów w Europie.
  • Jeden nr katalogowy Delphi pasuje do 12 milionów europejskich samochodów osobowych.  Przepływomierz powietrza Delphi jest zamiennikiem 23 nr katalogowych OES – znacznie obniżając wielkość zapasów magazynowych. 
  • Jakość produktu OE. Przepływomierz powietrza Delphi nie jest regenerowany i posiada specyfikacje nowych części. 
  • Zmniejszony koszt dzięki wyeliminowaniu konieczności wymiany obudowy. 
  • Naprawa jest przyjazna środowisku poprzez wyeliminowanie wymiany obudowy z tworzywa sztucznego.

 

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów Delphi

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Solo, 10 marca 2016, 10:35 2 0

Ja jestem laikiem, nie znam się...
Czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego mam ODKRĘCAĆ kluczem dynamometrycznym?

Odpowiedz

Anonim, 10 marca 2016, 14:42 1 0

Ciekawe czy ten co napisał by zapłacił za tak durnowatą metodę wymiany bo to jest prawie 20 minut dłużej robione bo lepiej jest sam przepływomierz odkręcić

Odpowiedz

Kk, 11 marca 2016, 11:01 2 -1

Matko, to ile by trwała taka wymiana? Kolega ma rację, odkręcasz przepływkę i dziękuję. A jeszcze jak masz łatwy dostęp to całość zajmuje jakieś 2 min. Można ew. obejrzeć filtr powietrza, przeczyścić obudowę, ale wymiana samego przepływomierza to banał.

Odpowiedz

Daro, 13 marca 2016, 1:31 2 -1

Śrubki odkręcamy obracając wkrętak w lewo a zakręcamy obracając wkrętak w prawo. Należy przy tym sprawdzić czy grot wkrętaka przypadkiem nie wysunął się z łba wkrętu. W tym wypadku należy ponownie prawidłowo umieścić grot w łbie śruby i kontynuować demontaż przepływomierza. I jeszcze może tekst o rozmiarze wkrętaka.

Odpowiedz