Proste w montażu zestawy wahaczy do BMW

6 sierpnia 2015, 13:26

Tuleje metalowo-gumowe montowane na wahaczach poprzecznych nie mogą być ponownie użyte, ponieważ podczas ich demontażu ulega uszkodzeniu wewnętrzna tuleja łożyska. Firma febi ma w swojej ofercie zestawy wahaczy poprzecznych ze wstępnie zamontowanymi tulejami.

Opisywane zestawy wahaczy poprzecznych są przeznaczone do BMW E 46: 316 i – 330 d (z wyjątkiem 4×4) 02.98 – 02.07 BMW Z 4. Tuleje metalowo-gumowe są już wstępnie zamontowane we właściwej pozycji, co ułatwia pracę mechanikowi. Teraz w zestawie dostępne są też śruby, które należy dokręcać momentem 59 Nm.

Poza wersją standard komfort:

  • febi 18802, nr por. 31 12 6 774 819 S1 (lewy)
  • febi 18803, nr por. 31 12 6 774 820 S1 (prawy)

febi oferuje też wahacze do wersji sportowej M II:

  • febi 26655, nr por. 31 12 2 282 121 S1 (lewy)
  • febi 26656, nr por. 31 12 2 282 122 S1 (prawy)

Wahacze do poszczególnych wersji różnią się tylko wewnętrznym przegubem nośnym (patrz przekrój poprzeczny). Wahacz przeznaczony do wersji sportowej można poznać po wypukłej manszecie (w wersji standardowej – płaska) – oznacza to wprawdzie dłuższą żywotność, ale wpływa też niekorzystne na komfort.

Uwaga:
W wielu pojazdach nadal są zamontowane stare wersje wahaczy poprzecznych! Można je rozpoznać po braku otworów na korpusie i zaokrąglonej zewnętrznej części wahacza. Zgodnie z zaleceniami firmy BMW, stare wersje wahaczy powinny być wymienione na nowe. Na danej osi powinny być zawsze zamontowane jednakowe wersje wahaczy. Po zakończeniu naprawy zawsze należy przeprowadzić pomiar osi.

Części zamienne febi dostępne są u partnerów handlowych febi bilstein. Wszystkie części zamienne można znaleźć też na www.febi.com.

Na podstawie materiałów Ferdinand Bilstein GmbH Co.KG

Dowiedz się więcej

Sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej, 5-stopniowej skrzyni biegów Mercedes-Benz
Sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej, 5-stopniowej skrzyni biegów Mercedes-Benz

Po wymianie oleju lub w przypadku podejrzenia nieszczelności i wycieków należy dokonać pomiaru poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Niestety, producent nie przewidział w wyposażeniu fabrycznym miarki (bagnetu) poziomu oleju w skrzyni biegów. Firma febi bilstein oferuje jako rozwiązanie tego problemu specjalną miarkę poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Zakończenie rurki wlewu oleju znajduje się […]

Uszczelniacz mechaniczny pompy wody – mały element o dużym znaczeniu
Uszczelniacz mechaniczny pompy wody – mały element o dużym znaczeniu

Producenci samochodów stale dążą do ograniczenia emisji CO2. Dlatego też ostatnio powszechnym trendem jest zjawisko downsizingu silników. Zasada jest bardzo prosta: więcej mocy z mniejszej pojemności. Silniki są mniejsze, lżejsze i bardziej oszczędne z zachowaniem odpowiedniej wydajności. Przykładowo, lepsza wydajność może zostać uzyskana przy pomocy zmodyfikowanych turbosprężarek. Ciśnienie przed zapłonem mieszanki jest wtedy wyższe, a […]

Problem z prowadnicą łańcucha w silniku Volkswagena
Problem z prowadnicą łańcucha w silniku Volkswagena

W silniku 1.2 Grupy Volkswagena zdarza się, że łańcuch rozrządu przeskakuje, mimo że wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane. Przeskakujący łańcuch rozrządu może powodować nieprawidłową pracę silnika i prowadzić do jego uszkodzenia. Przyczyną problemu jest zamontowanie przez producenta zbyt krótkiej szyny prowadzącej. Wówczas łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub wyłączenia silnika. Rozwiązaniem jest dopasowanie odpowiedniej […]

Wąż ciśnieniowy filtra cząstek stałych w samochodach Ford
Wąż ciśnieniowy filtra cząstek stałych w samochodach Ford

Firma febi podpowiada jak uporać się z usterką, której sygnałem jest wyświetlający się na desce rozdzielczej symbol „filtr cząstek stałych“ (DPF). W Fordach Mondeo -07, S-Max -06 i Galaxy -06 z silnikiem 2.0 TDCI, filtr cząstek stałych wyposażony jest w wąż ciśnieniowy, który doprowadza spaliny do czujnika różnicy ciśnienia. Zbyt wysoka różnica ciśnienia przed i […]

Przedwczesne zużycie sworzni i tulei wahacza w Peugeot i Citroenach – wskazówki febi
Przedwczesne zużycie sworzni i tulei wahacza w Peugeot i Citroenach – wskazówki febi

Skomplikowana konstrukcja przedniego zawieszenia w samochodach Peugeot 508, 407 oraz Citroën C6, C5 III jest podatna na przedwczesne zużycie. Najczęściej dotyczy to sworzni i tulei wahacza. W przeszłości, gdy dochodziło do uszkodzenia lub zużycia tulei wahacza, jedynym rozwiązaniem była wymiana kompletnego wahacza, ponieważ poszczególne elementy nie były oferowane przez producenta. Dlatego w celu uniknięcia dodatkowych […]

Nieszczelna skrzynia biegów w samochodach Renault
Nieszczelna skrzynia biegów w samochodach Renault

W niektórych modelach Renault wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów (typu JB i JC) może dojść do wycieków oleju spowodowanych nieszczelnością pierścienia uszczelniającego (simmeringu) wałka zmiany biegów. Dźwignia zmiany biegów jest na stałe połączona z wałkiem wybieraka. Dlatego też wymiana pierścienia uszczelniającego wałka jest bardzo utrudniona. W celu wykonania naprawy należy wymontować i częściowo rozmontować skrzynię […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Mechanior, 13 sierpnia 2015, 6:51 0 0

Bzdura wymieniałem nie raz same tuleje i wszystko śmiga jak należy.

Odpowiedz