Uszkodzenia zaworu motylkowego

23 kwietnia 2015, 11:06

W samochodach dostawczych Peugeot Boxer, Iveco Daily, Fiat Ducato i Citroen Jumper może dochodzić do uszkodzenia zaworu motylkowego, spowodowanego korozją. Jak postąpić w przypadku zdiagnozowania takiej awarii?

Możliwe reklamacje wskazywane przez klientów warsztatu to: tryb awaryjny pracy silnika, nie działający zawór motylkowy. Kod błędu P0638 „Zawór sterujący przepustnicy – przerwany obwód".

W wymienionych wyżej pojazdach woda lub wilgoć może się dostawać do złącza kabla przyłączeniowego. Woda może spowodować poważne uszkodzenia wewnątrz zaworu motylkowego, a nawet jego całkowite zniszczenie. Należy sprawdzić, czy na wtyczce montażowej zaworu motylkowego albo na złączu kabla widać ślady korozji albo wilgoci. W takiej sytuacji należy wymienić zawór motylkowy lub kabel.

W wyżej wymienionych pojazdach wyprodukowanych od początku produkcji seryjnej montowany był zawór motylkowy o numerze seryjnym 7523D. W trakcie produkcji seryjnej (od roku 2009) został on zastąpiony zaworem motylkowym PIERBURG. Montowany do roku 2009 zawór motylkowy 7523D można wymienić przy użyciu kabla adaptacyjnego 4.07360.49.0 na zawór motylkowy PIERBURG 7.01754.10.0. Kabel adaptacyjny jest wodoszczelny.

Artykuł przygotowany na bazie materiałów firmy MS Motor Service

Dowiedz się więcej

Korbowody łamane – wskazówki dotyczące napraw
Korbowody łamane – wskazówki dotyczące napraw

Korbowody łączą wał korbowy z tłokami i przenoszą na wał korbowy siły nacisku gazów oraz siły masowe. Warunkiem montażu korbowodu do wału korbowego jest podział dużej główki korbowodu. Jedną z form tego podziału jest "łamanie": korbowody łamane wytwarzane są początkowo jako elementy jednoczęściowe. Następnie duża główka korbowodu przełamywana jest celowo na dwie części. Przy montażu […]

Pęknięcie mechanizmu sterującego przełączanym kolektorem dolotowym Mercedesa
Pęknięcie mechanizmu sterującego przełączanym kolektorem dolotowym Mercedesa

Brak mocy, niedziałające klapy, złamany mechanizm sterujący, lampka kontrolna błędu to możliwe opisy usterki badanego w warsztacie Mercedesa-Benz W211. Źródłem problemu może być przełączany kolektor dolotowy. Przyczyną uszkodzenia nie jest kolektor wlotowy, lecz nieszczelny przewód układu odpowietrzania silnika. Przewód układu odpowietrzania silnika biegnie obok kolektora wlotowego nad mechanizmem sterującym. Oryginalny przewód układu odpowietrzania silnika może […]

Zawory sterujące ustawieniem wałka rozrządu w ofercie MS-Motorservice
Zawory sterujące ustawieniem wałka rozrządu w ofercie MS-Motorservice

Firma MS-Motorservice rozszerzyła swoją ofertę o zawory sterujące ustawieniem wałka rozrządu. Zawory sterujące to istotny element układów sterowania wałkiem rozrządu w nowoczesnych silnikach. W zależności od prędkości obrotowej silnika, zawory sterujące kierują przepływem oleju przez różne kanały do odpowiednich komór hydraulicznego nastawnika wałka rozrządu. Zmienia to położenie wałka rozrządu względem koła wałka rozrządu, a przez […]

Montaż zaworu EGR w BMW
Montaż zaworu EGR w BMW

Elektromotoryczny zawór EGR (7.04493.17.0) może być montowany tylko pod napięciem, w przeciwnym razie podczas montażu może dojść do jego uszkodzenia. Przed montażem należy połączyć wtyk elektrycznego złącza wtykowego z wtyczką obudowy (1) zaworu EGR. Podłączyć do pojazdu odpowiedni tester silnika. Wybrać funkcję serwisową „Wymiana zaworu EGR“. Zawór EGR jest zasilany napięciem. Można to poznać po […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!