Sprzęgło jednokierunkowe prądnicy do Hyundaia, Kii oraz Toyoty

14 października 2013, 14:06

W niektórych modelach pojazdów koncernów Hyundai/Kia oraz Toyota mogą być montowane różne wersje sprzęgła jednokierunkowego prądnicy. Można zamienić je na jeden produkt uniwersalny.

Rys. 1Na rys. 1 przedstawiono oba montowane dotąd przez danego producenta pojazdów sprzęgła jednokierunkowe prądnicy. Ruville oferuje obecnie jedno sprzęgło jednokierunkowe prądnicy (rys. 2), zastępujące wymienione poniżej modele wszystkich trzech producentów:

  • Kia Magentis, Carens III – silniki 2.0, 2.0 CVVT, 2.4
  • Hyundai Sonata V, Sonata VI – silniki 2.0, 2.0 CVVTi, 2.4, 2.4 GDI
  • Toyota Auris, Corolla, Corolla Verso – silniki 1.4 D, 1.4 D-4D.

 

Rys. 2 Wskazówka:

Nowe sprzęgło jednokierunkowe prądnicy Ruville odpowiada bez ograniczeń,wymogom technicznym i różni się jedynie wyglądem. Należy sprawdzić działanie wszystkich komponentów napędu dodatkowego i w razie potrzeby wymienić je. Należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta pojazdu.

Dowiedz się więcej

Zestaw do naprawy czopu osi dla pojazdów grupy PSA
Zestaw do naprawy czopu osi dla pojazdów grupy PSA

W prawie 14,5 mil. pojazdów zarejestrowanych w Europie marki Citröen i Peugeot francuskiego koncernu PSA czop tylnej osi po pewnym okresie eksploatacji ulega bardzo dużemu zużyciu. Skutkiem takiej sytuacji jest pojawienie się nieprzyjemnych szumów i ukośnego ustawienia kół tylnej osi. Problem z tylną osią Nowością firmy Ruville, prezentowaną na targach we Frankfurcie jest zestaw do […]

Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7
Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7

Wymieniając rolkę napinającą w silniku 1.7 konstrukcji Isuzu, należy pamiętać, że producenci pojazdów – Opel i Chevrolet przewidzieli zmianę wyrobu. Dotychczasowa rolka napinająca o numerze katalogowym 55316 zostanie zastąpiona przez rolkę o numerze katalogowym 55383. Sytuacja dotyczy silnika wysokoprężnego 1.7 o oznaczeniach DTi, CDTi lub DI, montowanego w pojazdach marek Opel/Vauxhall/Chevrolet: Astra, Meriva, Corsa, Combo […]

Drgania paska klinowego w Oplach
Drgania paska klinowego w Oplach

W niektórych samochodach marki Opel, posiadających sztywne koło pasowe alternatora, podczas jazdy może występować duży hałas. Bywa on spowodowany silnymi drganiami wielorowkowego paska klinowego. Problem dotyczy następujących modeli Opla: Astra H, Signum, Vectra C, Zafira B.   Specjaliści z firmy Ruville zalecają, aby w wymienionych pojazdach zmienić sztywne koło pasowe alternatora na jednokierunkowe sprzęgło alternatora […]

Przerwy w zapłonie i utrata mocy w Hyundaiu Getz
Przerwy w zapłonie i utrata mocy w Hyundaiu Getz

Jeżeli w Hyundaiu Getz 1.1, wyprodukowanym między 2003 a 2005 rokiem, zostanie zgłoszony problem polegający na braku iskry w silniku oraz utracie mocy, a także świeceniu lampki kontrolnej silnika, możliwą przyczyną jest wybicie koła pasowego wału korbowego. W pamięci błędów układu „silnik” mogą zostać zapisane następujące kody błędów. P0300 „Brak iskry, przerwa w zapłonie”. P0301 […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!