Zestaw do naprawy czopu osi dla pojazdów grupy PSA

16 września 2013, 12:32

W prawie 14,5 mil. pojazdów zarejestrowanych w Europie marki Citröen i Peugeot francuskiego koncernu PSA czop tylnej osi po pewnym okresie eksploatacji ulega bardzo dużemu zużyciu. Skutkiem takiej sytuacji jest pojawienie się nieprzyjemnych szumów i ukośnego ustawienia kół tylnej osi.

Problem z tylną osią

Nowością firmy Ruville, prezentowaną na targach we Frankfurcie jest zestaw do naprawy czopu osi w połączeniu ze specjalnym, stworzonym przez firmę narzędziem. Dzięki niemu będzie można obniżyć koszty naprawy wspomnianych modeli o 40 %. Nowy zestaw ma wyróżniać się niezawodnością i długim okres eksploatacji. Rozwiązanie kierowane jest dla wszystkich klientów obszaru warsztatowego, którzy prawie w 100% zajmują się modelami lub pojazdami koncernu PSA. 

Wszystkie zestawy do naprawy tylnych osi składają się z dwóch łożysk (zewnętrznego i wewnętrznego), dwóch czopów osi i odpowiednich pierścieni uszczelniających oraz wszystkich drobnych części koniecznych do naprawy, takich jak śruby, nakrętki i specjalne smary do łożysk. Narzędzie specjalne do wymiany czopu osi zawiera oprócz krótkiego i długiego trzpienia, także dwa łożyska osiowe, małe i duże pierścienie kierujące, element podpierający, dwa elementy dociskowe i także wszystkie drobne części.

Wszystkie komponenty nowego rozwiązania zestawu do naprawy są dla klientów z międzynarodowego obszaru warsztatowego przyjazne do zabudowy, dostosowane specyficznie do modelu do 100% wszystkich określonych pojazdów koncernu PSA, posiadają każdorazowo dwa lata gwarancji.

Na podstawie materiałów Ruville

Dowiedz się więcej

Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7
Nowy zestaw rolki napinającej z uchwytem – diesel 1.7

Wymieniając rolkę napinającą w silniku 1.7 konstrukcji Isuzu, należy pamiętać, że producenci pojazdów – Opel i Chevrolet przewidzieli zmianę wyrobu. Dotychczasowa rolka napinająca o numerze katalogowym 55316 zostanie zastąpiona przez rolkę o numerze katalogowym 55383. Sytuacja dotyczy silnika wysokoprężnego 1.7 o oznaczeniach DTi, CDTi lub DI, montowanego w pojazdach marek Opel/Vauxhall/Chevrolet: Astra, Meriva, Corsa, Combo […]

Rolkowe dźwigienki zaworowe do samochodów Mercedes-Benz
Rolkowe dźwigienki zaworowe do samochodów Mercedes-Benz

Dwa typy silników Mercedes-Benz M112 (V6) oraz M113 (V8) mają po dwa zawory ssące i jeden zawór wydechowy na cylinder. Zaworami sterują rolkowe dźwigienki zaworowe wykonane z metali lekkich, z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego. Rolkowe dźwigienki zaworowe z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego Informacja dotyczy silników M112 2,4-5,0 litrów i M113 4,3 – 5,4 litra. Są […]

Sprzęgło jednokierunkowe prądnicy do Hyundaia, Kii oraz Toyoty
Sprzęgło jednokierunkowe prądnicy do Hyundaia, Kii oraz Toyoty

W niektórych modelach pojazdów koncernów Hyundai/Kia oraz Toyota mogą być montowane różne wersje sprzęgła jednokierunkowego prądnicy. Można zamienić je na jeden produkt uniwersalny. Na rys. 1 przedstawiono oba montowane dotąd przez danego producenta pojazdów sprzęgła jednokierunkowe prądnicy. Ruville oferuje obecnie jedno sprzęgło jednokierunkowe prądnicy (rys. 2), zastępujące wymienione poniżej modele wszystkich trzech producentów: Kia Magentis, […]

Drgania paska klinowego w Oplach
Drgania paska klinowego w Oplach

W niektórych samochodach marki Opel, posiadających sztywne koło pasowe alternatora, podczas jazdy może występować duży hałas. Bywa on spowodowany silnymi drganiami wielorowkowego paska klinowego. Problem dotyczy następujących modeli Opla: Astra H, Signum, Vectra C, Zafira B.   Specjaliści z firmy Ruville zalecają, aby w wymienionych pojazdach zmienić sztywne koło pasowe alternatora na jednokierunkowe sprzęgło alternatora […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!