Tylne hamulce Renault Megane II – poradnik montażowy

16 września 2013, 10:54

Przedstawiamy porady dotyczące montażu i demontażu hamulców tylnych w samochodzie Renault Megane II. Instrukcje zostały przygotowane przez firmę Ferodo.

Demontaż hamulców

  • Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym.
  • Zwolnić hamulec postojowy.
  • Zdjąć tylne koła.
  • Odłączyć linkę hamulca postojowego.
  • Wykręcić dolne śruby mocujące zacisk hamulca.
  • Obrócić zacisk do góry.
  • Usunąć klocki hamulcowe.

 

Ponowny montaż

  • Wcisnąć tłok do oporu do dna gniazda.
  • Wstawić nowe klocki cierne.
  • Ponownie wkręcić śruby prowadzące (1).
  • Dociągnąć śruby dolnego mocowania zacisku momentem dokręcenia równym 7 Nm.
  • Ponownie zamontować linkę hamulca postojowego.

UWAGA: Przed ponownym wkręceniem śrub prowadzących zacisk należy zastosować pastę zapobiegającą odkręcaniu się śrub. Wcisnąć wielokrotnie pedał hamulca w celu uzyskania kontaktu pomiędzy tłokami a klockami. Zaciągnąć kilkakrotnie hamulec postojowy w celu aktywacji funkcji blokowania/odblokowania zacisku i uruchomienia systemu samoregulacji zacisków.

Demontaż tarcz

  • Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym.
  • Zdjąć tylne koła.
  • Odpiąć linkę hamulca postojowego.
  • Usunąć śruby prowadzące zacisk.
  • Zdjąć zacisk hamulca.
  • Wyjąć klocki hamulcowe.
  • Wyjąć śruby mocujące zacisk.
  • Wyjąć elementy mocujące zacisku.
  • Wyjąć elementy mocujące piasty.
  • Odkręcić nakrętkę mocującą piastę.
  • Wyjąć zestaw łożyskowy tarczy.

 

Ponowny montaż

  • Umieścić zestaw łożyskowy tarczy na osi i dokręcić momentem równym 15 Nm.
  • Dociągnąć nakrętkę mocującą tarczę momentem dokręcenia równym 280 Nm i zamocować elementy mocujące piasty.
  • Włożyć klocki hamulcowe w prowadnice i umieścić zacisk na elemencie nośnym.
  • Docisnąć śruby mocujące zacisk momentem dokręcenia równym 105 Nm.
  • Docisnąć śruby prowadzące momentem dokręcenia równym 36 Nm.
  • Ponownie zamontować linki hamulca postojowego i dokonać regulacji.
  • Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.

Ostrzeżenia dotyczące eksploatacji: płyn hamulcowy jest higroskopijny i powinien być wymieniany regularnie w określonych terminach serwisowych. Nie należy stosować płynu, który nie jest zgodny ze specyfikacjami podanymi w tabeli. Należy zachować ostrożność w celu uniknięcia kapania płynu na części malowane, gumowe, plastikowe oraz mechaniczne. Nie należy korzystać z płynu hamulcowego z pojemnika, który pozostawał otwarty przez długi czas.

Hamulec postojowy – demontaż

  • Ustawić pojazd na podnośniku samochodowym.
  • Usunąć konsolę centralną.
  • Poluzować nakrętkę regulującą przez odkręcenie o pewną liczbę obrotów.
  • Rozłączyć linki zaciągania hamulca postojowego
  • Rozłączyć przewody zacisku hamulca
  • Usunąć linki hamulca postojowego (1) z ich gniazd.

 

Ponowny montaż i regulacja

  • Ponownie zamontować linki hamulca postojowego do ich odpowiednich gniazd.
  • Upewnić się, że końcówki linek hamulca postojowego są prawidłowo poprowadzone po stronie nadwozia.
  • Ustawić linki hamulca postojowego.
  • Załączyć ponownie przewody zacisku hamulca postojowego.
  • Załączyć ponownie linki sterowania hamulca postojowego.
  • Zastosować nową nakrętkę regulującą.

Uwaga: stara nakrętka nie nadaje się do użytku

  • Upewnić się, że blokady linek hamulca postojowego są dociśnięte do gniazd.
  • Dokręcić nakrętkę regulującą do osiągnięcia wartości X wskazanej na rysunku.
  • Zaciągnąć hamulec postojowy, aby uruchomić system samoregulacji zacisków

X = 21 mm  klamra blokady linki jest czarna
X = 16 mm  klamra blokady linki jest złota

UWAGA: Kiedy pancerze linek zostaną ponownie zamontowane, kilkakrotnie zaciągnąć dźwignię hamulca postojowego, przed dostosowaniem wartości skoku X.

Artykuł przygotowany na bazie materiałów Ferodo

Dowiedz się więcej

Volkswagen Passat B6 – tylne hamulce – poradnik montażowy
Volkswagen Passat B6 – tylne hamulce – poradnik montażowy

Passat B6 wyposażony jest w elektromechaniczny układ hamulców postojowych zintegrowany z zaciskami hamulców tylnych. Układ wymaga zatem użycia systemu diagnostycznego do wycofania tłoków do pozycji początkowych w zaciskach. Wymiana hamulców w Passacie B6 Przed podjęciem pracy na układzie hamulców tylnych Passata, konieczne jest posiadanie interfejsu urządzenia diagnostycznego oraz ładowarki akumulatora (oprócz zwyczajnych narzędzi warsztatowych). Ładowarka […]

Złote Trofeum dla klocków Ferodo Eco-Friction
Złote Trofeum dla klocków Ferodo Eco-Friction

Ekologiczne klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction zdobyły Złote Trofeum Międzynarodowego Konkursu Innowacji Motoryzacyjnych. Nagrodę wręczono podczas targów Equip Auto we Francji. Ferodo Eco-Friction Produkowane przez Federal Mogul niskomiedziowe lub bezmiedziowe klocki okazały się najlepsze w kategorii "Części i elementy na rynek wtórny.". Wyboru najbardziej innowacyjnych produktów dla motoryzacji dokonali dziennikarze i eksperci branżowi z dwudziestu krajów. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

katrina, 14 marca 2016, 17:02 5 -1

Witam po wymianie zestawów naprawczych oraz odpowietrzeniu ,po uruchomieniu silnika pedał ucieka do podłogi. Mechanik twierdzi że to wina pompy hamulcowej proszę o pomoc

Odpowiedz