Warsztaty samochodowe 2015

Ukazał się najnowszy raport, stworzony wspólnie przez Smartscope oraz MotoFocus.
Celem badania zrealizowanego wśród warsztatów obsługujących samochody osobowe było zebranie informacji na temat sytuacji polskiego rynku warsztatów naprawczych – ich działalności, wyposażenia, obsługi klienta oraz współpracy z kontrahentami. Ważną częścią niniejszego opracowania jest też próba oceny kondycji ekonomicznej warsztatów – zarówno bieżącej, jak i przewidywań odnośnie kierunków zmian w przyszłości.

Szczegółową zawartość raportu przedstawia zamieszczony poniżej spis treści.

Spis treści:

Działalność warsztatów, ich wyposażenie i zakup podzespołów
specjalizacja, zakres usług, wyposażenie warsztatu, częstość rezygnacji z naprawy zawansowanych technicznie samochodów, liczba posiadanych komputerów, zadania wykonywane na komputerze, częstość otrzymywania zapytań e-mailem, udział części oryginalnych wśród wszystkich kupowanych części, udział części używanych wśród wszystkich kupowanych części, czas oczekiwania na zamówione części

Obsługa klienta
liczba klientów w ciągu dnia , rodzaje wizyt klientów- udział procentowy, przeciętny czas naprawy pojazdu, sposób przygotowania wyceny dla klientów, produkty polecane klientom w pierwszej kolejności, samochód zastępczy dla klienta, gwarancja na usługi, formy płatności za wykonaną usługę, udogodnienia dla klientów, lojalni klienci, sposoby sprawdzania satysfakcji klienta, sposoby na zwiększanie liczby klientów

Współpraca z kontrahentami
kryteria wyboru dostawcy części, kryteria wyboru części czasochłonnych w montażu, kryteria wyboru części szybko montowalnych, ocena wsparcia marketingowego od dystrybutorów części , przykłady dobrych i złych działań z zakresu wsparcia marketingowego, umowa z firmą ubezpieczeniową, dostęp do danych technicznych-liczba marek i zakres, marki niechętnie naprawiane w warsztatach, źródła informacji o naprawach samochodów

Koszty działalności
cena roboczogodziny, zmiany ceny roboczogodziny w porównaniu do poprzedniego roku, udział ceny części samochodowych w całkowitym koszcie naprawy, udział wybranych produktów w przychodach firmy, zmiana kosztów usług w całkowitym koszcie naprawy

Sytuacja branży
percepcja zmiany liczby warsztatów w Polsce w ciągu najbliższego roku, zmiana obrotów firmy w ciągu roku, inwestycje w warsztatach w 2015 roku, zmiany zatrudnienia w 2015, zmiana zarobków pracowników w 2015, najważniejsze problemy warsztatów

Sytuacja warsztatów niezależnych
zmiana liczby klientów w warsztatach niezależnych, ocena niezależnych warsztatów wśród klientów, elementy wpływające na wizerunek warsztatów niezależnych, konieczność rezygnowania z naprawy technicznie zaawansowanych samochodów przez warsztaty niezależne

Wymiana i naprawa wybranych podzespołów
kryteria wyboru turbosprężarki, turbosprężarka-nowa czy używana, dodatkowe czynności w czasie wymiany turbosprężarki, przyczyny wizyt związanych z układem hamulcowym, znajomość marek części układu hamulcowego wśród klientów, częstość montowania części hamulcowych klienta, średnia liczba klientów montujących amortyzatory, powtórna wymiana amortyzatorów, powtórna naprawa układu kierowniczego i zawieszenia, wymiana sprzęgła , najbardziej popularne awarie/usterki sprzęgła

Profil badanej populacji (warsztatów)
wielkość warsztatu (liczba zatrudnionych, liczba stanowisk naprawczych), forma działalności, przynależność do sieci warsztatów, wielkość miejscowości, stanowisko w firmie (kim jest respondent)

Metodologia

  • Populacja objęta badaniem: właściciele i kierownicy z warsztatów niezależnych i sieciowych
  • Metoda zbierania danych: wywiad kwestionariuszowy
  • Realizacja badania: Smartscope i MotoFocus
  • Liczebność próby: n=2341 wywiadów
  • Forma publikacji: 80 stron, power point
  • Termin realizacji wywiadów: wrzesień 2015
     

Cena raportu: 8 000 PLN+VAT

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował ten artykuł. Bądź pierwszy!