Grupa MotoFocus.pl : TruckFocus MotoPracuj Forum Mechaników Forum Lakierników
MotoFocus Czechy MotoFocus Ukraina MotoFocus Litwa
reklama
reklama

Czy wulkanizacja się opłaca? - ankieta

Dość powszechnie spotykana jest opinia, że usługi wulkanizacyjne to szansa na dobry interes. Konkurencja jest duża, ale klientów też nie brakuje, zwłaszcza przed sezonem zimowym i po jego zakończeniu. Czy w ten sam sposób myślą ci, którzy na co dzień zajmują się wulkanizacją?

Montażownicę kupię...

Szacuje się, że na uruchomienie jednostanowiskowego punktu wymiany i naprawy opon wystarczy około 50 tys. zł. Fachowcy podkreślają jednak, że na profesjonalny, wyposażony w nowe i dobrej jakości urządzenia, jednostanowiskowy serwis opon trzeba wyłożyć minimum 120 tys. zł. Profesjonalny serwis z dwoma, trzema stanowiskami to wydatek co najmniej kilka razy wyższy.

A co z warsztatami, które już świadczą usługi wulkanizacyjne? Czy są zadowolone z obrotów? Co powoduje, że decydują się inwestować w zakup urządzeń? Zapraszamy do udziału w naszym sondażu, a także dyskusji, ile rzeczywiście kosztuje uruchomienie serwisu opon. Mile widziane wszelkie komentarze na ten temat.

1. Czy Twoim zdaniem serwis oponiarski/warsztat wulkanizacyjny to dobry pomysł na biznes?

Warto przeczytać

Umowa na naprawy z firmą ubezpieczeniową – ankieta

Umowa na naprawy z firmą ubezpieczeniową – ankieta

Czy warsztaty wulkanizacyjne inwestują w sprzęt? - ankieta

Czy warsztaty wulkanizacyjne inwestują w sprzęt? - ankieta

Czy wulkanizacja się opłaca? - wyniki ankiety

Czy wulkanizacja się opłaca? - wyniki ankiety

Komentarze

88.220.55.* rok temu 0 + -

Witam,
prowadzę zakład wulkanizacyjny od 20 lat i uważam że warsztato otwierane tylko na sezon wymiany opon bardzo psują rynek, ale nadrabiamy to poprawkami po nich ponieważ pracując w ten sposób nastawieni są tylko na szybki zarobek a nie na zdobywanie doświadczenia i dobrej marki.
pozdrawiam

80.53.213.* rok temu 0 + -

Całkowicie się nie opłaca. Zważywszy na sumę jaką trzeba poświęcić na otworzenie takiej działalności, a przytoczona suma 120tył zł jest trosze za mała, pod warunkiem, że nie dysponujemy własną nieruchomością oraz odpowiednio dostosowanym budynkiem i stanowiskiem warsztatowym. Z racji na ilość zakładów wulkanizacyjnych sezon waha się w granicach 6 tyg na rok. Trzy tygodnie sezon zimowy trzy tygodnie sezon letni to są dni, w których można uzyskać bilans dodatni z takiej działalności, a co z pozostałymi miesiącami w których musimy opłacać ZUS, podatek od nieruchomości, prąd i wiele innych opłat jak telefon, internet itp. Suma jaką płaci klient za wymianę kpl opon to jest w granicach 80zł brutto z tego należy odjąć podatek, koszty samej wymiany opon (ciężarki, prąd, praca mechanika lub pomocnika, oraz zużywające się maszyny). Owszem ktoś może powiedzieć, że można dodatkowo zarobić na sprzedaży opon, ale jest w błędzie bo zważywszy na sytuację ekonomiczną rodzin w Polsce i ogromną konkurencję na runku marża waha się w granicach 10-15% To nie wystarcza na pokrycie samych kosztów magazynowania składowania towaru.

78.9.144.* rok temu 1 + -

Warsztaty sezonowe psują renome i obniżają ceny po to żeby ściągnąć klientów brak im doświadczenia znajomości tematu a usługa dotyczy wymiany tylko opony nowej lub używanej.
Brak kompetencji i wykształcenia i znajomości tematu powoduje duże niebezpieczeństwo na drodze
a obniża konfort ,jakość, i cene usługi zakładu profesjonalnego.

91.224.184.* rok temu 0 + -

Czy się opłaca? - na pewno nie.Prowadzę serwis w średniej wielkości mieście gdzie podobno jest ponad 150 warsztatów, z czego myślę że 30% to warsztaty a raczej garaże prowadzone przez pół etatowców i emerytów po kupili używany sprzęt i wszyscy wymieniają opony. Gdyby wymiana mogła kosztować chociaż 80,00zł. brutto i gdyby oponiarzy było połowę to może byłby jakiś zysk. Niestety u mnie wymiana kompletu opon kosztuje 50 - 60,00zł., natomiast najlepsi (najtańsi) kasują 30 do 40 zł. a opony sprzedają po cenach zakupu, z tego co wiem tak jest w większości kraju. Gdyby nie to że ci najlepsi nie dają paragonów bo klientowi cena pasuje i też chce najtaniej to nawet oni by nie przeżyli, a jest jeszcze allegro i internet.
Sprzęt nie jest w stanie się nawet z amortyzować, a co dopiero myśleć o jakimkolwiek zysku

91.224.184.* rok temu 0 + -

Mowy niema nawet emeryt uczciwie nie wyżyje opony tak jak oleje to jest deficyt i gdyby nie to że mozna jeszcze zakombinować to trzeba by budę zamknąć

83.24.246.* rok temu 0 + -

Jeszcze kilkanaście lat temu marże przy sprzedaży opon wachały się w granicach 20-25%
Teraz sprawa wygląda tak że trzeba walczyć z internetem i marże popikowały do pożiomu 5-9%
a płace jednak znacząco wzrosły.Przy dwóch osobach koszt prowadzenia serwisu dwóstanowiskowego to około 9-10tysięcy zł, łatwo policzyć jakie obroty powinny być żeby jeszcze zarabiać.Opony i oleje to zamało.

79.190.209.* rok temu 0 + -

Połowa serwisów powinna być zamknięta .Brak doświadczenia,praktyki,podstawowych wiadomości na temat opon ,ich naprawy ,zasad bezpieczeństwa cechuje większość serwisów
Prowadzę ten biznes kilkadziesiąt lat , to co się w tej branży dzieje od kilku lat ,to woła o pomstę do nieba... Jak można było zezwolić, aby usługę decydującą o bezpieczeństwie i życiu
uczestników ruchu wykonywały pseudoserwisy bez żdnych uprawnień.

91.224.184.* rok temu 0 + -

Partaczy i nieuków miała zweryfikować niewidzialna ręka rynku, niestety stało się odwrotnie podstawowy parametr to CCC czyli cena czyni cuda wiekszośc warsztatów jedzie na przetrwanie i nie pasuje nawet do lat 70-tych ubiegłego wieku. Wiem coś o tym bo prowadzę serwis od 1976 roku.

77.252.41.* rok temu 0 + -

Pytanie było inne! a rynek się zmienia i jak ktoś się potrafi dostosować to radzi sobie na tym rynku ,ale łatwo nie jest na dzień dzisiejszy tylko zakład szybkiej mechaniki pojazdowej + zmiana opon wulkanizacja i wtedy dopiero ma sens ,bo tak jak kiedyś gazety można było kupić tylko w kiosku ruchu tak na chwilę obecną można kupić wszędzie i podobnie jest z wulkanizacją i zmianą opon .

178.37.17.* rok temu 0 + -

gdybym posiadał gotówkę w wysokości 120 tys. z pewnoscią trzymał bym ja na jakimś rachunku oszczędnościowym a praca byle gdzie się znajdzie. Przynajmniej zamykam szafkę o 17:00 i juz nic mnie nie interesuje.

82.143.155.* rok temu 0 + -

Jeżeli posiadasz własne lokum z możliwością prowadzenia innej działalności,to prawdopodobnie będzie z tego jakiś zysk.Sam prowadzę serwis ogumienia,dzierżawiąc pomieszczenie,w którym mogę niestety tylko i wyłącznie wykonywać prace związane z oponami.Tak jak moi poprzednicy mogę stwierdzić,że branża przestała być opłacalna ale jak się ma 2 lata do emerytury to trzeba ten wózek jakoś dociągnąć.

89.174.214.* 8 miesięcy temu 0 + -

można zarobić.liczy sie tylko dobra lokalizacjia. dziennie przyjezdza do mnie w sezonie ok 15 aut. ceny od 80zl do 100zl prze 3 tyg zarabiamkilka nascie tysiecy, co innego gdyz nie ma sezonu ale zawsze mozna sie ratowac myjnia albo malym warsztatem

31.11.151.* 6 miesięcy temu 0 + -

zakładów coraz więcej choć by dofinansowanie. z tymi cenami to można by polemizować.
O dobrze wykonanej usłudze nie świadczy wygląd a wiedza osoby wykonującej czynność.
Co do pozwolenia wykonywania takiej usługi to przecież każdy sam może wymienić koło.
Nikt nie lubi konkurencji ale poza warsztatami wulkanizacji warsztaty samochodowe tworzą stanowiska wulkanizacji i z tego powodu mamy wysoką konkurencję czyli słabe wyniki w ZŁ.

Dodaj komentarz

Komentarze moderowane są przez redakcję. Przed dodaniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

Dodaj wątek do obserwowanych (aby skorzystać z tej opcji musisz się zalogować).

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.