Świat Motoryzacji 4/2017

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 4/2017, które powinno być dostępne w punktach największych polskich dystrybutorów, a na pewno znajduje się na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Dekada z Klauzulą Napraw – Zewnętrzne części zamienne stanowią tylko fragment rynku motoryzacyjnego, ale dla wielu firm jest to bardzo ważny segment. Warto więc zauważyć, że równo przed 10 laty Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych doprowadziło do przyjęcia w naszym kraju tak zwanej Klauzuli Napraw dzięki której ta gałąź rynku przetrwała i mogła się rozwijać.
  • Sposób na kuny – Coraz częściej słyszy się o samochodach unieruchomionych lub uszkodzonych przez kuny. Istnieją jednak sposoby, by uniknąć takich nieprzyjemności.
  • Paski ze wskaźnikiem zużycia – Optibelt, niemiecki producent pasów napędowych świętujący w tym roku 145 lat istnienia, wprowadza na rynek nową linię produktów. Paski Optibelt SCC (z ang. Secured Change Control) to pierwsze na świecie paski wielorowkowe, które wykorzystują kolorowe oznaczenie do wizualnej identyfikacji zużycia.
  • Wielce przydatna pompka – Do napraw i diagnostyki samochodów coraz częściej niezbędne są specjalistyczne narzędzia i przyrządy. Jednym z nich jest ręczna pompka podciśnieniowa lub pod- i nadciśnieniowa.
  • 10 częstych błędów popełnianych przy obsłudze klimatyzacji – Układ klimatyzacji może w samochodzie pracować niezawodnie przez długi czas. Jednym z warunków jest jednak jego systematyczna obsługa przeprowadzana we właściwy sposób.
  • Tarcze powlekane cynkiem – Najnowsze w pełni powlekane tarcze hamulcowe Delphi zapewniają lepszą ochronę antykorozyjną, ładniej się prezentują, a jednocześnie od razu są gotowe do montażu.
  • Hałas podczas hamowania – Piski źle spasowanych plastików czy skrzypiący pedał sprzęgła potrafią skutecznie odebrać przyjemność z jazdy. Źródłem niepożądanych dźwięków bywa także układ hamulcowy. W jego przypadku dobra wiadomość jest jednak taka, że dzięki zastosowaniu części zamiennych o jakości OE można uniknąć pojawienia się irytujących pisków i wibracji.
  • Mocy, przybywaj! – Czasem przyczyny awarii są tak zamaskowane, że ich odnalezienie wymaga od mechanika nieszablonowego działania popartego doświadczeniem, słowem warsztatowej intuicji.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!