Świat Motoryzacji 2/2017

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 2/2017, które powinno być dostępne w punktach największych polskich dystrybutorów, a na pewno znajduje się na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych:

 

  • Gdzie najdrożej, gdzie najtaniej – Firma LeasePlan, oferująca swe usługi zarządzania flotami pojazdów w 32 krajach i mająca pod opieką ponad 1,6 mln samochodów, przedstawiła kolejny już raport CarCost Index, w którym analizowane są koszty związane z posiadaniem i korzystaniem z samochodów w 24 europejskich państwach.
  • Dołożą warsztatom obowiązków? – Trwają prace nad ustawą o systemie monitorowania przewozu towarów. Celem projektu jest walka z szarą strefą i nadużyciami podatkowymi. Cel ten jest bardzo ważny, ale niestety poprzez nieprecyzyjne zapisy projektu ustawy, może ona uderzyć również w legalnie działające firmy, w tym szczególnie w warsztaty i sklepy motoryzacyjne.
  • Co wynika z historii świec żarowych – Przy wymianie świec żarowych nie należy dokonywać żadnych eksperymentów, bo grożą one poważną awarią silnika.
  • Korzyści z dogrzewania – W przypadku współczesnych silników wysokoprężnych działanie świec żarowych nie kończy się, gdy uruchamiana jednostka podejmie pracę. Dzięki temu silniki te szybciej się nagrzewają i lepiej pracują niż jednostki starszych typów.
  • Sondy lambda – trwałe, ale nie wieczne – Od właściwego działania sondy lambda zależy nie tylko skuteczność i trwałość katalizatora, ale także zużycie paliwa.
  • 7 pytań o hamulce – Obsługa i naprawa hamulców to specjalność wybierana przez wiele niezależnych serwisów. Wybierana m.in. dlatego, że jawi się jako niezbyt skomplikowana. Tymczasem nie do końca jest to prawdą.
  • Łączniki elastyczne w zawieszeniu – Aby tuleje metalowo-gumowe łączące elementy zawieszenia służyły długo i bezawaryjnie, muszą być nie tylko dobrej jakości, ale także właściwie zamontowane.
  • Światło w rytm muzyki – Światła samochodu nie tylko służą do oświetlania drogi, ale także nadają pojazdowi styl. Dzięki rozwiązaniom firmy OSRAM, można go zindywidualizować.
  • Coraz więcej narzędzi – Bez odpowiednich narzędzi nawet najzdolniejszy mechanik nie zdoła naprawić samochodu. Jednocześnie narzędzi tych potrzeba coraz więcej.
  • Albo zapala, albo nie – Czasem nawet najbardziej pospolity pojazd może mieć swoją własną tajemnicę, której poznanie wymaga odrobiny cierpliwości do samochodu oraz życzliwości wobec jego właściciela.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!