Świat Motoryzacji 1/2017

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 1/2017, które powinno być dostępne w punktach największych polskich dystrybutorów, a na pewno znajduje się na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • 01 OKLADKA.inddRuszyły zapisy do Mistrzostw Mechaników – Trwają zapisy do VI Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Zgłoszenia są przyjmowane na stronie www.mistrzostwamechanikow. pl. Zwycięzców konkursu poznamy w kwietniu podczas targów Poznań Motor Show 2017, a wcześniej zawodników czeka internetowy sprawdzian wiedzy o motoryzacji.
  • 20 lat Continental Opony Polska – Polski oddział koncernu Continental podsumował 20 lat działalności w naszym kraju. W ciągu dwóch dekad firma pięciokrotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbę marek w ofercie, osiągnęła rekordowy obrót na poziomie ponad miliarda złotych rocznie i stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.
  • Uszczelniacze i uszczelki – Wedle jednego z praw Murphy’ego wszystkie złącza hermetyczne przeciekają. Można się jednak postarać, aby przeciekały jak najrzadziej.
  • Wymiana paska osprzętu silnika – Wydawać by się mogło, że wymiana paska napędzającego osprzęt silnika to jedna z prostszych operacji. Kiedyś faktycznie tak było, jednak technologia napędów paskowych znacznie się rozwinęła i dziś ich właściwa obsługa coraz częściej wymaga stosownej wiedzy oraz odpowiednich narzędzi.
  • Łańcuch też wymaga troski – Można spotkać się poglądem, że w przypadku nowych lub prawie nowych samochodów z łańcuchowym napędem rozrządu nie ma potrzeby regularnego zaglądania pod maskę pomiędzy przeglądami okresowymi. Jest to zdecydowanie mylne przekonanie, na dodatek z takiego właśnie podejścia biorą się mity o nietrwałych współczesnych samochodach.
  • Typowe awarie sprzęgieł – Przyczyną niedomagania sprzęgła nie zawsze jest jego naturalne zużycie. Awarie bywają również efektem nieprawidłowości popełnionych podczas montażu. Warto zapoznać się z przygotowanym przez firmę Valeo zestawieniem najczęstszych uszkodzeń, bo jak wiadomo, należy uczyć się na błędach – najlepiej cudzych.
  • Pamiętaj o sprężynach – Sprężyny zawieszenia wykonują podczas eksploatacji samochodu miliony ugięć i należą do najbardziej „zapracowanych” elementów pojazdu. Jednocześnie są też bardzo narażone na szkodliwy wpływ czynników zewnętrznych. Najtrudniejszym dla nich okresem jest zima.
  • Wydech – nie oszczędzać za bardzo  – Trwałość układów wylotowych bywa bardzo różna, ale nawet w przypadku wydechów pochodzących od najbardziej renomowanych producentów prędzej czy później trzeba wymienić jakiś element.
  • Elementy nieduże, ale istotne – W porównaniu z tłumikiem elementy potrzebne do jego montażu są maleńkie, więc bywają bagatelizowane. Tymczasem pełnią one bardzo ważne funkcje.
  • Picasso z narowami – Są takie awarie, którym nie da się przeciwstawić najnowocześniejszym nawet wyposażeniem, ale jedynie doświadczeniem i godnością osobistą.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!