Świat Motoryzacji 7-8/2016

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 7-8/2016, które cały czas jest dostępne na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Audyty warsztatów kontra mity – Ruszyła kolejna polska edycja najstarszego europejskiego konkursu dla niezależnych warsztatów samochodowych. W tym roku konkurs „Warsztat Roku” przybrał nieco inną formułę, a mianowicie opartą o weryfikację warsztatów przeprowadzaną przez zewnętrzną profesjonalną firmę audytorską. Zatem jest to prawdziwa, rzadko pojawiająca się, okazja dla właścicieli warsztatów do bezpłatnego i profesjonalnego przyjrzenia się swojej firmie.
  • Wiedza techniczna i wyścigowa adrenalina – Kolejna, czwarta już edycja cyklu szkoleń przygotowanych przez przedstawicielstwo ZF Friedrichshafen AG dobiegła końca. Tegoroczne spotkania branżowe odbyły się na torze Jastrząb koło Szydłowca. Wzięło w nich udział ponad 800 uczestników z Polski i innych krajów Europy. W ciągu intensywnie spędzonych ośmiu dni eksperci koncernu ZF przeprowadzili szereg szkoleń technicznych, odbyli liczne rozmowy z partnerami oraz przybliżyli zagadnienia motosportu podczas emocjonujących zmagań wyścigowych.
  • Produkty MOOG 3 lata gwarancji – Na pytania dotyczące wydłużonej gwarancji na produkty MOOG odpowiada Marcin Sochaczewski z Federal-Mogul Motorparts Poland.
  • Akumulatory i upały – Powszechnie uważa się, że najtrudniejszy czas dla akumulatora to sezon zimowy, tymczasem upały szkodzą mu dużo bardziej.
  • Kodowanie wtryskiwaczy – Całkiem spora grupa mechaników, ale i kierowców, ciagle jeszcze tęskni do silników Diesla z czasów, gdy nie znano jeszcze systemu Common Rail. Przyznają oni, że co prawda były one słabe i hałaśliwe, ale za to można je było naprawiać bez testera diagnostycznego (i to nie byle jakiego), gdyż nie trzeba było wpisywać jakichkolwiek kodów. Czy i dlaczego kody te są potrzebne, w jaki sposób są tworzone, po co się je wpisuje?
  • Przyczyny awarii pomp wody i im zapobieganie – Przeciętna pompa wody przepompuje około 1,7 miliona litrów płynu chłodzącego podczas czterech lat pracy (ok. 100 000 km). Wymiana pompy wodnej bez uprzedniego określenia przyczyny jej niedomagań może przyczynić się do zmniejszenia żywotności nowej części.
  • Niech się wciąż kręci – Pasek napędzający osprzęt silnika odpowiada za działanie wielu urządzeń, bez których nie sposób myśleć o dalszej jeździe samochodem. Jego stan musi więc być bez zarzutu.
  • Cenne wspomnienia – Doświadczenia warsztatowe pochodzące z epoki socjalistycznej motoryzacji wydają się być mało przydatne w dzisiejszej praktyce warsztatowej. Zdarza się jednak, że z pamięci starego fachmana można wygrzebać wspomnienia, które okazują się być cenną wskazówką.
  • Przekładka z problemami – Oszczędność to cecha jak najbardziej pożądana, pod warunkiem jednak, że towarzyszy jej racjonalność. Nadmierna skłonność do redukcji kosztów może łatwo obrócić się przeciwko „oszczędnemu”, który w efekcie musi do interesu sporo dołożyć.
  • Tajemnice Range Rovera – Wydaje się, że niektórych rzeczy nie da się racjonalnie wytłumaczyć. Jednak to, co bierzemy za figle płatane przez zły los, jest najczęściej koincydencją rozmaitych czynników.
  • Do trzech warsztatów sztuka – Jednym z najbardziej frustrujących doświadczeń warsztatowych jest sytuacja, kiedy okazuje się, że wymiana wielu drogich części była niepotrzebna, gdyż przyczyna awarii leżała gdzie indziej.
     

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!