Świat Motoryzacji 6/2016

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 6/2016, które być może jest jeszcze dostępne w filach największych polskich dystrybutorów części zamiennych, a na pewno można je przeczytać na stronie swiatmotoryzacji.com.pl lub sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Jednolity Plik Kontrolny – nowa broń fiskusa – Skutecznym orężem w walce z nadużyciami i oszustwami ma być wprowadzenie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Idea jest prosta – przedsiębiorcy będą musieli składać szczegółową informację o swojej działalności w zestandaryzowanym formacie elektronicznym.
  • Trzynaste, nie pechowe – Trzynaste targi ProfiAuto Show, które odbyły się w centrum Katowic w pierwszy weekend czerwca, przyciągnęły szerokie grono specjalistów z branży: producentów części i wyposażenia warsztatowego, właścicieli warsztatów, sklepów i hurtowni motoryzacyjnych oraz mechaników. Tłumnie przybyli również fani motoryzacji.
  • Loteria ruszyła – Ponad 100 000 zł – tyle wynosi łączna pula nagród w wielkiej Loterii Mistrzów Warsztatu, organizowanej przez Inter Cars.
  • SDCM wkracza na rynek OEM – Polskie Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) po przyłączeniu się do struktur Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA) poszerza zakres swojego działania. Organizacja będzie teraz bardziej kompleksowo reprezentować interesy producentów części, między innymi w obszarach związanych z rynkiem produkcji na tak zwany pierwszy montaż (OEM).
  • Sondy od 40 lat – Czterdzieści lat minęło od rozpoczęcia seryjnej produkcji sond lambda przez firmę Bosch. Dzięki temu czujnikowi możliwe stało się znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie ilości szkodliwych składników spalin.
  • Reedukacja sterownika – Coraz częściej zdarza się, że po wymianie części konieczne jest poddanie sterownika procedurze „reedukacji”, by oduczyć go starych nawyków, które nie przystają do nowej sytuacji.
  • Hydrauliczne popychacze – We współczesnych silnikach luzu zaworów nie trzeba regulować, trzeba za to dopilnować, by system automatycznie go ustalający był w pełni sprawny.
  • Diagnostyka i wymiana łańcucha rozrządu – Łańcuchy rozrządu stosowane we współczesnych silnikach cieszą się opinią bardzo trwałych i niezawodnych. Zdarza się jednak, że i je trzeba wymienić.
  • Koło pasowe ze sprzęgłem – Coraz częściej na osi alternatora montowane jest koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym. Wymiana takiego koła na zwykłe może spowodować, że bardzo zmniejszy się trwałość całego napędu osprzętu silnika.
  • Łożyskowanie kół – Zmiany jakie dokonały się w łożyskowaniu kół sprawiają, iż znacznie wzrosła jego trwałość. Oczywiście pod warunkiem, że przestrzegane są zalecenia dotyczące wymiany łożysk.
  • Awarie rozruszników i ich przyczyny – Rozrusznik nie jest specjalnie skomplikowanym urządzeniem, niemniej przystępując do naprawy dobrze jest wiedzieć, co najczęściej bywa przyczyną jego niedomagań.
  • Sprężyny jak amortyzatory – Wymieniając amortyzatory należy rozważyć także montaż nowych sprężyn. Rezygnacja z tego może bowiem zamiast oczekiwanej poprawy przynieść niezadowolenie klienta.
  • Volvo Harpagona – Czasem w pracy warsztatowej, oprócz wiedzy fachowej, przydaje się także znajomość ludzkich charakterów. Zdarza się bowiem, że przyczyna awarii tkwi w „łączniku między pedałami a kierownicą”.

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował ten artykuł. Bądź pierwszy!

Dalsze Treści