Świat Motoryzacji 5/2016

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 5/2016, które być może jest jeszcze dostępne w filach największych polskich dystrybutorów części zamiennych, a na pewno można je przeczytać na stronie swiatmotoryzacji.com.pl lub sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Lumag inwestuje w nową linię – Należąca do firmy Lumag fabryka klocków hamulcowych Breck w Budzyniu wzbogaciła się o nowoczesną linię do produkcji nakładek antypiskowych, tzw. shimów. Inwestycja umożliwi nie tylko usprawnienie procesu wytwarzania, ale w przyszłości wpłynie również na innowacyjność oferowanych przez firmę rozwiązań.
  • Profesjonalne, z akcentem na show – Rozmowa z Michałem Tochowiczem, dyrektorem ds. Rozwoju i Strategii ProfiAuto, o targach ProfiAuto Show.
  • Olejowe kompozycje – Długa i bezawaryjna eksploatacja silnika w ogromnym stopniu zależy od jakości zastosowanego oleju oraz jego regularnej wymiany. Nowoczesne oleje muszą spełniać coraz wyższe wymagana stawiane przez konstruktorów silników.
  • Wykrywacz nieszczelności – Wykrycie nieszczelności, zwłaszcza jeśli nie są one znaczne lub występują w trudno dostępnych miejscach pojazdu, bywa dla mechaników samochodowych sporym wyzwaniem. Dużą pomocą może wtedy być urządzenie SMT 300 firmy Bosch.
  • Navigator TXB Evolution – TEXA wprowadza nowy interfejs, który poszerza możliwości w diagnostyce jednośladów i sprzętu motorowodnego.
  • Taki sam, a inny – Możliwości testerów diagnostycznych z każdym rokiem rosną, choć nie koniecznie musi się zmieniać ich wygląd. Dobrym tego przykładem jest DS150 firmy Delphi.
  • Napęd rozrządu wymaga uwagi – Zerwanie paska rozrządu lub jego „przeskoczenie” z reguły kończy się małym remontem silnika, co dla kierowcy oznacza duży i nieprzewidziany wydatek. A przecież można tego uniknąć, przestrzegając zaleceń eksploatacyjnych, używając markowych części zamiennych oraz stosując się do procedur montażowych.
  • Pompa wody – jak uniknąć błędów – Pompy wody to elementy trwałe i jeżeli zawodzą, to zwykle z powodu błędów w montażu i eksploatacji. Jak tego uniknąć, radzą specjaliści SKF.
  • Znów wiele nowości – Każdego miesiąca w ofercie firmy Nisesns pojawiają się nowości, ale ostatnio ich liczba jest wyjątkowo duża. Pojawiła się też zupełnie nowa linia produktów.
  • Turbo oferta – Odpowiedzią AD Polska na zwiększone zainteresowanie warsztatów turbosprężarkami jest wprowadzenie do oferty turbosprężarek Turbos Hoet, a więc pochodzących ze znanej od ponad 40 lat belgijskiej firmy, która zajmuje się ich fabryczną regeneracją.
  • Co się popsuło w ABS – Wiele warsztatów wciąż nie chce się dotykać do układu ABS. Tymczasem spowszedniał on do tego stopnia, że umiejętność zdiagnozowania go i naprawy stała się po prostu koniecznością.
  • Belki tylne do aut francuskich – Belki zawieszenia z drążkami skrętnymi i wahaczami to rozwiązanie powszechnie stosowane w tylnym zawieszeniu samochodów grupy Citroen – Peugeot (grupa PSA), jak również marki Renault. Warsztaty naprawiające te auta powinna więc zainteresować informacja, że Inter Cars rozpoczął współpracę z polską firmą działającą na rynku od 11 lat, która specjalizuje się w naprawach i regeneracjach belek tylnego zawieszenia do aut francuskich.
  • Regularnie sprawdzać, wymieniać parami– Amortyzatory to części mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo poruszania się autem. Dlatego mechanikom zaleca się ich szczegółową kontrolę przy każdej nadarzającej się okazji i w razie konieczności bezzwłoczną wymianę.
  • Dlaczego klocek szybko się ściera – Z natury działania hamulców wynika że klocki hamulcowe muszą się zużywać. Jednak gdy ścierają się zbyt szybko, świadczy to o błędzie – albo mechanika montującego klocki w samochodzie, albo użytkownika, który nadmiernie obciąża układ hamulcowy.
  • Ferodo Eco-Friction wygrywa w testach – Federal-Mogul Motorparts opublikował wyniki testu nisko- i bezmiedziowych klocków hamulcowych Ferodo Eco-Friction. Wynika z nich, że klocki te zapewniają większą skuteczność hamowania niż miedziowe wyroby konkurencji.
  • Zimowe na lato – Jeśli ktoś nie zmienił jeszcze opon zimowych na letnie, najwyższa pora, by to wreszcie uczynił. Bridgestone wyjaśnia, dlaczego należy tak postąpić.
  • Wada postawy – Do niezależnych warsztatów trafiają pojazdy o coraz bardziej skomplikowanej konstrukcji. A jak wiadomo, im bardziej złożona konstrukcja, tym bardziej złożone problemy. Dowodzi tego historia pewnego Volkswagena Touarega. 

Dowiedz się więcej

Świat Motoryzacji 4/2016
Świat Motoryzacji 4/2016

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 4/2016, które być może jest jeszcze dostępne w filach czołowych polskich dystrybutorów części zamiennych, a na pewno można je przeczytać na stronie swiatmotoryzacji.com.pl lub sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych: Kierowcy wybierają nas świadomie – rozmowa z Piotrem Kasprzakiem prezesem […]

Świat Motoryzacji 3/2016
Świat Motoryzacji 3/2016

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 3/2016, które być może jest jeszcze dostępne w filach największych polskich dystrybutorów części zamiennych, a na pewno można je przeczytać na stronie swiatmotoryzacji.com.pl lub sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów. Oto krótka informacja o kilku wybranych: Sachs Roadshow 2016, czyli wiedza i emocje w pakiecie – […]

Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował ten artykuł. Bądź pierwszy!

Dalsze Treści