Master-Sport pracuje nad innowacyjnym amortyzatorem

12 marca 2013, 13:50

Amortyzatory zawieszenia pracują w bardzo zróżnicowanych warunkach cieplnych wynikających z temperatury otoczenia i nagrzewania podczas pracy. Zmiany temperatury mają wpływ na siły tłumienia, dlatego firma Master-Sport Automobiltechnik, przy wsparciu funduszy unijnych, zamierza ograniczyć ich wpływ na siły tłumienia.

Siły tłumienia amortyzatorów, chociaż starannie dobrane do danego typu zawieszeń pojazdów, wykazują większe wartości w niskich temperaturach, w porównaniu z siłami w temperaturach podwyższonych, szczególnie przy małych prędkościach ruchu tłoka amortyzatora. Przyczyną są zmiany parametrów stosowanego w amortyzatorach oleju, wywołane zmianami temperatury. Nie muszą być one wyraźnie odczuwalne dla kierowcy, ale mają wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy – szczególnie w ekstremalnych warunkach.

Master-Sport chce, poprzez zastosowanie specjalnych zaworów, utrzymać optymalną charakterystykę tłumienia zawieszenia w pełnym zakresie temperatur występujących w naszych warunkach klimatycznych. Dzięki temu amortyzator będzie pracował stabilnie, niezależnie od temperatury, przyczyniając się do wzrostu komfortu i bezpieczeństwa jazdy w różnych warunkach klimatycznych i drogowych.

Prace przy konstrukcji pierwszych prototypów już się rozpoczęły. Po zakończeniu testów producent przedstawi więcej informacji o opracowywanym rozwiązaniu.
 

Dowiedz się więcej

Geometria zawieszenia
Geometria zawieszenia

Geometria zawieszenia jest bardzo szerokim pojęciem. Często można się z nim spotkać, ale czy wiemy co ono tak naprawdę oznacza? Właśnie temu poświęcony będzie poniższy artykuł. Na początek trochę teorii. Podstawowymi kątami opisującymi geometrię układu jezdnego są: zbieżność, określana jako różnica odległości pomiędzy przednią i tylną częścią obręczy, mierzona w płaszczyźnie poziomej przechodzącej przez środki […]

Amortyzatory i sprężyny Magnum Technology z homologacją PIMOT
Amortyzatory i sprężyny Magnum Technology z homologacją PIMOT

Amortyzatory i sprężyny zawieszenia Magnum Technology otrzymały certyfikaty na znak bezpieczeństwa „B” oraz zgodności z Warunkami Technicznymi PIMOT. Certyfikaty dla Magnum Technology Jakość produktów została potwierdzona przez niezależny ośrodek badawczy. W ramach badań certyfikacyjnych każdy z produktów przeszedł serię testów: wytrzymałościowych, funkcjonalnych i materiałowych. Ich wyniki spełniają każde z wymagań. Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej […]

Marcowy biuletyn KYB
Marcowy biuletyn KYB

Firma KYB wydała biuletyn produktowy 2013/03. Zawiera on nowość – amortyzator do Toyoty Land Cruiser, oznaczony numerem 345087, oraz informacje o zmianach numerów referencyjnych. Oprócz amortyzatora do Toyoty Land Cruiser, najnowszy biuletyn zawiera zmiany numerów referencyjnych produktów przeznaczonych do pojazdów: Honda Element, BMW Serii 3 (E90, E91, E92, E93) oraz Ford Kuga. Kliknij, by pobrać […]

Zestaw wahaczy Master-Sport do pojazdów Audi
Zestaw wahaczy Master-Sport do pojazdów Audi

Firma Master-Sport Automobiltechnik rozszerzyła swoją ofertę o nowy zestaw wahaczy „all-in-one”. Jest on dedykowany do pojazdów marki Audi i zawiera: wahacze, łączniki i końcówki drążków wraz z nakrętkami. Najnowszy komplet wahaczy 36797-SET-MS, dostępny od kwietnia 2013 r., ma zastosowanie m.in. w: AUDI A4 (8K2, B8) 2007.11 AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2008.04 AUDI Q5 (8R) […]

Nowe zestawy wahaczy Master-Sport
Nowe zestawy wahaczy Master-Sport

Firma Master-Sport Automobiltechnik GmbH rozszerzyła ofertę o 6 nowych zestawów wahaczy „all-in-one”. Są one dedykowane do samochodów marek Audi, BMW, Seat, Peugeot i Mercedes-Benz. Zestawy zawierają: wahacze, łączniki, końcówki drążków wraz z nakrętkami. Wśród nowości znalazły się komplety wahaczy mające zastosowanie m.in. w: 36806-SET-MS MERCEDES-BENZ CLK (C209) 2006.10 MERCEDES-BENZ KLASA C (W203) 2000.10-2002.05 MERCEDES-BENZ KLASA […]