Bezpieczny demontaż świec żarowych i wtryskiwaczy

Przyrządy do demontażu świec żarowych i wtryskiwaczy z silników diesla CR firmy Vibropac są już dostępne w Polsce. Likwidują one problem urywających się w trakcie demontażu świec lub wtryskiwaczy.

Nowe silniki wysokoprężne z wtryskiem w technologii Common Rail są wyposażone w długie świece żarowe. W trakcie nieumiejętnego demontażu lub użycia zbyt dużego momentu do odkręcenia gwint świecy żarowej może ulec zerwaniu. Przyczyn może być kilka:
- korozja występująca pomiędzy głowicą , a gwintem świecy
- korozja głowicy z powodu występującej wilgoci
- osadzająca się sadza na świecy

Do tej pory nie było prostego rozwiązanie tego problemu. Świeca żarowa musiała zostać zdemontowana przy pomocy dodatkowych urządzeń , bez gwarancji  ,że gwint świecy nie ulegnie uszkodzeniu. Przy uszkodzeniu pojawiały się dodatkowe koszty: demontaż głowicy, rozwiercanie otworu, gwintowanie itp. Tylko w 30-40 proc. przypadków udawało się zdemontować świece bez uszkodzeń. W innych przypadkach dochodziło do różnych uszkodzeń głowicy, ale w niemal każdym przypadku głowica musiała zostać zdemontowana, a niekiedy nawet wymieniona na nową.

Vibropac M40 to opatentowane narzędzie, które zapewnia pomoc w takich przypadkach. Wykonane testy i  próby wykazały sprawność tego urządzenia przy demontażu świec żarowych na poziomie 99,9 proc. bez przypadków uszkodzenia gwintu. Vibropac generuje w trakcie pracy wibracje o określonej częstotliwości, które są przekazywane na element odkręcający. Dzięki kluczowi dynamometrycznemu  przekazywany moment jest w pełni kontrolowany.

Vibropac M40  przystosowany jest zarówno do bezinwazyjnego demontażu świec żarowych jak również do odkręcenia wtryskiwaczy w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych typu Common Rail.

Do pracy przy demontażu wraz z Vibropac potrzebny jest dodatkowo specyficzny ściągacz. W ofercie firmy dostępnych jest 12 różnych ściągaczy do niemal wszystkich wtryskiwaczy lub świec żarowych.
 
Więcej informacji u wyłącznego importera produktów Vibropac w Polsce, w firmie PPHU "eSJot", tel. 322319616, e-mail esjot@home.pl.

Warto przeczytać
Wskazówki dotyczące wymiany świec żarowych
Przed wkręceniem nowej świecy żarowej należy najpierw oczyścić gwint. Następnie wkręcić ręcznie świecę żarową, aż do oparcia o głowicę. Dopiero…»
Budowa świec żarowych
Okres zimowy charakteryzuje się wzmożonym zainteresowaniem klientów świecami żarowymi. Charakterystyka silników Diesla sprawia, że uszkodzona świeca żarowa w lecie może…»
Nowy katalog świec NGK do samochodów osobowych
Firma NGK Spark Plug Europe wydała nowy katalog świec do samochodów osobowych, który jest już dostępny dla dystrybutorów i warsztatów.…»
Promocja świec żarowych Hart
Zsumowany zakup świec żarowych Hart we wrześniu 2011 r., za łączną kwotę 500 zł netto, nagradzany jest bonem Sodexo o…»
Nowe świece zapłonowe i żarowe na rynek wtórny
NGK Spark Plug Europe wzbogaciła swoją ofertę dla handlu i warsztatów o nowe świece zapłonowe i żarowe jakości oryginalnego wyposażenia.…»
Nauka i zabawa z nowym E-Learningiem NGK
Firma NGK Spark Plug Europe wdrożyła nowoczesną wersję swojej internetowej aplikacji szkoleniowej. Nowy E-learning jest bardziej interaktywny i przyjazny dla…»

Komentarze

Komentarze moderowane są przez redakcję. Przed dodaniem komentarza zapoznaj się z regulaminem.

83.24.197.* 3 lata temu

Świetny układ i nie ma problemów z naprawą można to zobaczyć na www.wtryskiwacz.com

83.9.195.* 4 lata temu

biorąc pod uwage cene tej nowosci czyli ponad 8000pln wole skorzystac z przyrządu firmy KLANN

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.