Turbosprężarka Garrett by Honeywell w nowej generacji silników VW

24 maja 2016, 13:03

W nadchodzącej generacji silników VW znajdzie się EA211 TSI evo o pojemności 1.5 litra, którego premierę zaplanowano na koniec 2016 roku. Można się spodziewać dwóch wyjściowych wersji czyli 96 kW oraz drugiej, mocniejszej 110 kW. Jednostka będzie wyposażona w turbosprężarkę ze zmienną geometrią firmy Garrett by Honeywell.

Wymagania dotyczące zmniejszenia spalania oraz ograniczenia emisji, skłaniają producentów w branży motoryzacyjnej do stosowania innowacyjnych rozwiązań. W nowym silniku EA211 TSI evo znajdziemy na przykład:

  • nowy system wtryskowy common-rail z możliwością wtryskiwania paliwa pod ciśnieniem aż do 350 bar,
  • innowacyjny sposób sterowania ciepłem w silniku,
  • system odłączania cylindrów (ACT),
  • natrysk plazmowy (APS) ścianek cylindrów,
  • turbosprężarka ze zmienną geometrią Garrett VNT.


Technologia z użyciem, której został stworzony nowy EA211 TSI evo skutkuje zredukowaniem zużycia paliwa o około 10 % w porównaniu z poprzednikiem – 1.4l TSI (92 kW).

Po raz pierwszy, w nowym silniku TSI evo, wykorzystano turbosprężarkę ze zmienną geometrią sterowaną zaworem elektronicznym. Odnosząc się do osiągów silnika 1.4l TSI (92 kW) zauważymy znacząca zmianę w wykresie doładowania. Osiągnięcie poziomu maksymalnego momentu obrotowego, następuje tu o około 35 procent szybciej niż u poprzednika.

Dzięki odpowiedniemu ustawieniu przepływu spalin przez łopatki zmiennej geometrii oraz precyzyjnemu zestrojeniu wszystkich elementów, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek zapewnia wysoką wydajność, a tym samym wysokie ciśnienie doładowania, w zakresie niskich obrotów.

Dowiedz się więcej

Turbosprężarka do Transita w ofercie Moto-Remo
Turbosprężarka do Transita w ofercie Moto-Remo

Ofertę firmy Moto-Remo wzbogaciła turbosprężarka przeznaczona do samochodu Ford Transit 2.2l FWD. Co ważne, nowa turbosprężarka 786880-5012S nie zamienia się na inne wersje produktu o numerach 786880-5006S i 786880-5021S. Powodem jest różnica w zaworze elektronicznym. Turbosprężarka 786880-5006 i 786880-5021S wyposażona jest w zawór SREA (Simple Rotary Electronic Actuator) natomiast turbosprężarka 786880-5012S posiada nowszy typ zaworu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!