Ulepszona mechaniczna pompa próżniowa Boscha

10 lipca 2014, 12:22

Mechaniczna pompa próżniowa EVOII jest teraz lżejsza i bardziej wydajna niż inne niż podobne jej produkty. Dzięki temu dorównuje droższym pompom elektrycznym. Koszt wyprodukowania udoskonalonej pompy Bosch jest nawet do 75% niższy niż w przypadku porównywalnej elektrycznej pompy próżniowej.

Pompa próżniowa Boscha do nowoczesnych silników

Pompa próżniowa BoschNowa generacja produktów ma być idealnym rozwiązaniem dla nowoczesnych silników benzynowych i Diesla. Zastosowanie mechanicznej pompy napędzanej od silnika pozwala zachować emisję CO2 poniżej 0,4 grama na kilometr, utrzymując się na podobnym poziomie jak przy zastosowaniu konkurencyjnych pomp elektrycznych. Nowa pompa wyróżnia się wytrzymałością i jest instalowana w komorze silnika, przez co jej praca nie jest słyszalna dla kierowcy.

Bosch gruntownie zmodyfikował konstrukcję pompy, która dotychczas została wyprodukowana w 45 milionach egzemplarzy. Nowa generacja jest o 300 gramów lżejsza od innych pomp mechanicznych oraz nawet o ponad kilogram lżejsza od elektrycznych pomp próżniowych. Największy wpływ na wagę ma wirnik wykonany z tworzywa termoplastycznego. Jego łopatki wytwarzają odpowiednie podciśnienie, ale sam wirnik waży niewiele.

Zasada działania mechanicznej pompy próżniowej w silnikach Diesla pozostaje niezmieniona od wielu lat. Dodatkowo, od kilku lat obserwujemy wzrost popytu na podciśnienie także w nowoczesnych silnikach benzynowych. Powodem jest upowszechnianie się układów wtrysku bezpośredniego benzyny, które w połączeniu z downsizingiem pozwalają zaoszczędzić do 15% paliwa. Już w 2013 roku ok. 40% wszystkich nowych samochodów w Europie stanowiły wersje wyposażone w układy bezpośredniego wtrysku benzyny. Nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają dodatkowej pompy, ponieważ przepustnica nie może już sterować podciśnieniem.

– „Poddaliśmy nasz sprawdzony produkt weryfikacji i udoskonaliliśmy go w każdym calu. Finalny produkt został zaprojektowany w taki sposób, że oprócz odpowiedniego podciśnienia osiąga także najniższą na rynku moc tarcia. Tak efektywna konstrukcja obudowy i obracających się elementów jest wynikiem wielu symulacji i obliczeń. Dzięki modyfikacji kilku parametrów można stworzyć optymalne rozwiązanie dla każdego silnika." – powiedział Alessandro Fauda, kierownik ds. rozwoju mechanicznej pompy próżniowej.

Dowiedz się więcej

Części Bosch w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Części Bosch w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

27 zespołów startujących w legendarnym wyścigu Le Mans wykorzystuje w swoich pojazdach technologię Bosch. Są to m.in. takie auta jak Chevrolet Corvette C7, Ferrari 458 Italia czy Porsche 911 RSR. Portfolio produktów Bosch w 27 z 56 bolidów startujących w wyścigu, obejmuje komponenty elektroniczne i hydrauliczne, a także systemy bezpieczeństwa. Od roku 2000 technologia wtrysku […]

Bosch stworzył nowy system multimedialny dla Nissana
Bosch stworzył nowy system multimedialny dla Nissana

Kontynuując partnerską współpracę, Bosch stworzył dla Nissana nowy system multimedialny z innowacyjną funkcją nawigacji. Dzięki nowemu systemowi NissanConnect kierowca i pasażerowie podróżujący samochodem mogą być w stałym kontakcie ze światem zewnętrznym. Oprócz 7-calowego kolorowego ekranu dotykowego, system oferuje szereg praktycznych funkcji rozrywkowo-informacyjnych oraz poprawiających komfort podróżowania (Driving Convenience). Należą do nich: możliwość korzystania z usług […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!