Polcar: wzrost sprzedaży części eksploatacyjnych w 2011r.

24 lutego 2012, 8:51

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Panem Andrzejem Senkowskim, prezesem firmy Polcar.

Andrzej SenkowskiJak ocenia Pan 2011 rok w wykonaniu Polcaru? Czy kryzys o którym często można było usłyszeć w mediach był odczuwalny na rynku części nadwoziowych?

Istotnie obrót w częściach nadwoziowych wobec mniejszej ilości szkód komunikacyjnych, niezbyt ostrej zimy w końcówce 2011 roku i mniejszego importu aut używanych – był nieco niższy. Natomiast zaskoczył nas znaczny wzrost sprzedaży części eksploatacyjnych, co cieszy nas szczególnie, gdyż jeszcze nie wszyscy odbiorcy kojarzą nas z częściami zawieszenia, amortyzatorami, sprzęgłami czy zestawami rozrządu.

Jak dużą sezonowością charakteryzuje się zapotrzebowanie na części karoseryjne?

Sezonowość w tym zakresie części istnieje, ale nie przekracza ona 10% porównując lepsze miesiące zimowe do nieco gorszych letnich. Bywają też sytuacje, kiedy to któryś z letnich miesięcy okazuje się przynosić obroty wyższe niż najlepszy miesiąc zimowy.

Czy może Pan zdradzić jak duży udział w przychodach Polcaru generuje obecnie sprzedaż części mechanicznych?

Nie wliczając części układu chłodzenia do części mechanicznych udział ten wynosi obecnie 20-25% i ciągle rośnie.

Jak idzie Państwu rozwijanie biznesu poza granicami kraju?

Muszę przyznać, że export daje nam bardzo dużo satysfakcji – tym bardziej, że jest on najbardziej dynamicznie rozwijającą się częścią naszej sprzedaży. Exportujemy do prawie wszystkich krajów europejskich a ponadto posiadamy klientów w Azji, Afryce i Ameryce.

Dziękuję za rozmowę. 

 

Opublikowane przez: Redakcja
Rozmawiał Paweł Małecki

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 1 marca 2012, 7:37 0 0

Zakończyłem współpracę z Polcarem 1,5 roku temu. Powód? Procedury reklamacyjne, a właściwie ich brak. Życzę sukcesów w Azji i Afryce.... bo Ameryka to chyba południowa? Dariusz Jaworski

Odpowiedz