„Przyciągnąć dystrybutorów” – wywiad z Oskarem Piętą z firmy NFC Europe

20 czerwca 2016, 10:09

Firma NFC Europe działa na polskim rynku od trzech lat. Choć wywodzi się z dalekich Chin, bez żadnych kompleksów buduje swoją pozycję, dzięki czemu dociera z ofertą do coraz szerszego grona klientów. Rozmawialiśmy z Oskarem Piętą, dyrektorem magazynu NFC Europe w Sieradzu.

 

W ciągu dwóch lat liczba dystrybutorów produktów NFC Europe wzrosła o połowę. Jest już ich ponad czterdziestu. Nieźle jak na trzy lata działalności na polskim rynku. W jakich rejonach kraju można już teraz można kupić produkty NFC?

Oskar Pięta NFC EUROPENasze produkty można już kupować  na terenie całego kraju. Dzięki temu, że mają bardzo dobrą jakość, klienci szybko przekonali się do naszej marki. Tym samym współpraca naszych przedstawicieli handlowych z potencjalnymi dystrybutorami stała się łatwiejsza. Produkt broni się sam.

W Polsce produkty sprzedawane są pod marką NFC Europe, ale firma nie ukrywa swojego chińskiego rodowodu. Czy w dzisiejszych czasach nie trzeba już walczyć ze stereotypami?

Nie ukrywamy pochodzenia swoich produktów przede wszystkim dlatego, że mamy 100% pewność co do ich jakości. Dzięki pełnej automatyzacji podczas produkcji, możliwość wystąpienia jakiegokolwiek błędu jest wyeliminowana. Grupa NFC Auto przykłada olbrzymią wagę do jakości produkowanych podzespołów. W tym celu w 2009 roku nasz dział badań i rozwoju zainicjował program “Zero Defect”, dzięki któremu udało nam się praktycznie wyeliminować jakiekolwiek wady. Nieustannie ulepszana technologia oraz nowoczesny park maszynowy pozwalają nam na dostarczanie solidnych, niezawodnych, a przede wszystkim bezpiecznych w użytkowaniu części samochodowych. Dodatkowo na każdą część udzielana jest dwuletnia gwarancja bez limitów kilometrów.

Polska to nie jedyny obszar działalności NFC. Gdzie jeszcze w Europie firma ma swoje oddziały?

Nasze produkty można już kupować m.in. w Szwecji, Anglii, Holandii, Niemczech, Hiszpanii i Bułgarii.

Jakie grupy produktów obecnie znajdują się w sprzedaży pod marką NFC Europe?

Są to łożyska, piasty i przeguby. Koncentrujemy się na tych grupach produktowych i chcemy wzbogacić ich ofertę. W tym celu uzupełniamy pozycje tak, by być jeszcze bardziej konkurencyjni. Oprócz dostępnych łożysk i piast do samochodów europejskich można zamawiać już także piasty do najnowszych aut amerykańskich wyprodukowanych w latach 2014-2016. Regularnie wzbogacamy swoją ofertę tak, by odpowiadać w jak największym stopniu na zapotrzebowanie rynku. Obecnie posiadamy już w sprzedaży „TOP 50." najpopularniejszych części kupowanych w Ameryce.

Główny magazyn firmy mieści się w centrum Polski – w Sieradzu. Jak ta lokalizacja wpływa na szybkość dostaw produktów? Innymi słowy, jak długo trzeba czekać na zamówione części?

Bardzo dobra lokalizacja magazynu jest z pewnością jednym z naszych największych atutów. Kierowca z załadowanym towarem samochodem wyjeżdża w trasy codziennie. Realizacje zamówień na terenie kraju wykonujemy w ciągu 24 h.

Firma posiada też sklep internetowy. Kto może z niego skorzystać i co musi w tym celu zrobić?

Obsługujemy wyłącznie sklepy i hurtownie motoryzacyjne, a więc nasi potencjalni dystrybutorzy powinni przysłać nam dokumenty firmy, aby móc sprzedawać nasze produkty.

Dwa lata temu firma pokazała swoje produkty na targach TTM w Poznaniu. Czy w najbliższym czasie planowany jest udział w podobnych imprezach?

Targi branżowe są zwykle bardzo dobrym miejscem do nawiązania kontaktów i prezentacji produktów bezpośrednio docelowej grupie odbiorców. W najbliższym czasie planujemy udział w tegorocznych targach AUTOMECHANIKA we Frankfurcie.

Jakie są plany na dalszy rozwój firmy w Polsce?

Jak każda firma handlowa, chcielibyśmy generować większe zyski i poszerzać swój zasięg pozyskując nowych dystrybutorów – zarówno krajowych jak i zagranicznych. Aby ich przyciągnąć będziemy także pracować nad poszerzeniem oferty produktowej. 

Dowiedz się więcej

SDCM wkracza na rynek OEM – wywiad
SDCM wkracza na rynek OEM – wywiad

Polskie Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Samochodowych (SDCM) po przyłączeniu się do struktur Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Samochodowych (CLEPA) poszerza obszary swojego działania. Od teraz organizacja bardziej kompleksowo będzie reprezentować interesy producentów części między innymi w obszarach związanych z rynkiem produkcji na tak zwany pierwszy montaż. Na pytania o zmiany jakie zaszły w SDCM odpowiada […]

„Jesteśmy gotowi na nowe obowiązki” – wywiad z Prezesem Zarządu Auto Partner SA
„Jesteśmy gotowi na nowe obowiązki” – wywiad z Prezesem Zarządu Auto Partner SA

Auto Partner SA to kolejny polski dystrybutor części, który postanowił spróbować swoich sił na Giełdzie Papierów Wartościowych. O przyczyny takiej decyzji oraz dalsze plany spółki pytamy Aleksandra Góreckiego, Prezesa Zarządu spółki Auto Partner SA.   Wejście na giełdę to jeden z poważniejszych kroków w ponad 20-letnich dziejach firmy. Wiemy już, że pozyskają Państwo za sprawą […]

Czy warto brać udział w konkursach dla mechaników? [WYWIAD]
Czy warto brać udział w konkursach dla mechaników? [WYWIAD]

Wiedzowych i praktycznych konkursów dla mechaników jest w ostatnim czasie coraz więcej. Cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony warsztatowców. Czy warto brać w nich udział i czy naprawdę „nie taki diabeł straszny?”, spytaliśmy uczestników niedawnych Mistrzostw Mechaników (TTM 2016) – Łukasza Bogusa i Łukasza Potaczałę.   Brali Panowie udział w tegorocznych Mistrzostwach Mechaników, także w […]

Wielkie zmiany w Castrolu – pytamy u źródła. Wywiad.
Wielkie zmiany w Castrolu – pytamy u źródła. Wywiad.

Nowa strategia działań producenta środków smarnych – firmy Castrol – stała się ostatnio popularnym tematem w branży. O jej szczegóły oraz konsekwencje zmian zapytaliśmy Sławomira Radonia, Dyrektora Sprzedaży Castrola na rynki Środkowo-Wschodniej Europy.   Zmiany w firmie Castrol stały się ostatnio często komentowanym tematem w branży. Co tak właściwie się dzieje? Rzeczywiście, ostatnie miesiące w […]

MOOG wydłuża gwarancję i… odpowiada na Wasze pytania
MOOG wydłuża gwarancję i… odpowiada na Wasze pytania

Jakiś czas temu informowaliśmy o wydłużeniu gwarancji na części układu kierowniczego i zawieszenia marki MOOG do 3 lat. Wiadomość wzbudziła spore zainteresowanie, ale i sporo pytań, kierowanych także do nas – poprzez komentarze i wiadomości email. Marcin Sochaczewski z Federal-Mogul Motorparts Poland postanowił odpowiedzieć na najważniejsze z nich. Jakie produkty obejmuje gwarancja i w jakich […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!