,,Dużo więcej niż sprzedaż” – wywiad z współwłaścicielem firmy CARTEC

2 grudnia 2013, 10:51

Krzysztof Wiśniewski, współwłaściciel firmy CARTEC, specjalizującej się w dystrybucji wyposażenia warsztatowego, odpowiedział na kilka naszych pytań. Dotyczyły one zmieniającego się rynku oraz działalności firmy, która obchodzi w tym roku jubileusz 20-lecia.

Jesteście jedną z firm, które na polskim rynku działają już od 20 lat. Jak przez ten czas zmieniał się polski rynek motoryzacyjny, a wraz z nim firma?

W ciągu 20 lat zmieniła się ilość pojazdów na drogach, ewoluowała ilość i rodzaj urządzeń w SKP, ogromnie zmienił się poziom techniczny badanych aut, a co za tym idzie, przemianie uległ też poziom badań. Wzrosły wymagania kierowców w stosunku do ich poziomu, a właścicieli SKP do poziomu stosowanych maszyn. Wszystkie te wymagania implikują wzrost wymagań wobec dystrybutorów urządzeń – kiedyś była to po prostu sprzedaż, teraz jest to nadzór nad inwestycją i pełna współpraca z inwestorem. Istotną zmianą jest to, że w ciągu tych 20 lat bardzo rozbudował się rynek dealerski, który zaczął poszukiwać dróg rozwoju poza dystrybucję i serwis aut, stawiając na ich diagnostykę.

Firma jest oficjalnym wyłącznym przedstawicielem marki CARTEC na polskim rynku. Proszę powiedzieć jak należy klasyfikować wyroby tej firmy – co jest ich szczególnym atutem?

Atuty to stabilność producenta oraz nasza. Nie do przecenienia jest również fakt, że nasze marki to sprzęt dopracowany, wynika to z wieloletniego doświadczenia producenta. Cena nie jest najważniejszym atutem, tak wysoka jakość wymusza kwoty wyższe od wartości tanich urządzeń, niemniej jednak jest skalkulowana na rozsądnym poziomie, z pewnością akceptowalnym na polskim rynku.

Czy w ostatnim czasie w ofercie Cartec pojawiły się nowe, warte uwagi produkty?

W grupie produktów Cartec najważniejsze nowości to: nowa okładzina rolek (rolki kompozytowe), nowa, wchodząca za kilka miesięcy, wersja linii diagnostycznej z całkowicie odmienioną warstwą graficzną. Z kolei w grupie John Bean pojawia się nowa generacja geometrii 3D oraz coraz bardziej zautomatyzowane wyważarki i montażownice. Ciekawą nowością z ostatniego roku jest przetaczarka do tarcz hamulcowych Pro Cut, nowoczesne i zaawansowane urządzenie – profil taki, jaki chcemy dystrybuować.

Czy Wasz klient może liczyć na doradztwo w zakresie wyboru optymalnego sprzętu, pomoc w kompleksowym wyposażeniu warsztatu?

Właściwie to od tego zaczynamy. Proces obsługi klienta to już nie tylko wydanie z magazynu i wystawienie faktury – inwestycja jest przez nas nadzorowana i sprawdzana regularnie. Kompleksowa obsługa stała się dla nas obowiązkowa, bo nasza działalność często styka się z funduszami unijnymi, które wymagają tego typu podejścia. W tej chwili końcem inwestycji jest dla nas odbiór stacji przez organy administracyjne, a nie data zakończenia montażu maszyn – to dużo więcej niż tylko sprzedaż.

Czy zdarza się, że tworzycie warsztat/serwis/stację od A do Z? Które z realizacji są szczególnie ciekawe?

Tworzymy, jak najbardziej. Szczególnie dumni jesteśmy ze współpracy z koncernami motoryzacyjnymi (MAN, DAF, Solaris, Scania), stacjami dealerskimi (Volvo, Renault, Ford, Nissan i masa innych), jak i z niezależnymi sieciami serwisowymi i inwestorami indywidualnymi (tu warto wyróżnić co najmniej tego, który z nami wybudował już ponad 20 Stacji Kontroli Pojazdów). Nie należy również zapominać o serwisie, który przez te 20 lat nabrał tak wielkiego doświadczenia i znaczenia, że jest jednym z ważniejszych elementów składowych naszej firmy. Gwarantujemy dzięki temu naszym klientom ciągłość wsparcia, niezależnie od daty produkcji urządzeń.

Czy konkurencja ze strony dystrybutorów części, którzy również mają w swojej ofercie wyposażenie warsztatowe jest dla Państwa firmy odczuwalna?

Oczywiście, że jest, zwłaszcza w kontekście wyposażenia warsztatu. Niemniej jednak udało się nam wypracować taką formułę współpracy, z której każda ze stron (dystrybutor, klient, my) jest zadowolona. Wojna z dystrybutorami części nie ma sensu, lepiej osiągać obopólne korzyści z kooperacji.

Jedną z pobocznych działalności firmy jest zaangażowanie w motosport. Jak idzie ekipie Cartec Racing Team w wyścigach?

Ekipa Cartec Racing Team stawia najmocniej na karting, ale zdarza się jej występować też w rajdach terenowych. Samochód w naszych barwach zajął 14. miejsce (na ponad 200 załóg we wszystkich klasach), dodatkowo został wyróżniony zaszczytem w postaci umieszczenia na plakacie kolejnej edycji. W niej udało się zająć miejsce 15. mimo faktu, że cały dzień rywalizacji nasi rajdowcy musieli radzić sobie bez sprzęgła. W kartingu z kolei zespół wybrał drogę Roberta Kubicy, rywalizując poza naszym krajem, w Mistrzostwach Europy. Ekipa stawia na talent i nadzieję, ośmioletniego Karola. Uczestniczył w trzech wyścigach oraz ośmiu treningowych weekendach na różnych torach w całej Europie, będąc za każdym razem najmłodszym zawodnikiem w stawce. Siłą rzeczy nierozsądnym byłoby wymagać sukcesów, zwłaszcza na silnym tle europejskiej konkurencji, niemniej jednak osiągane rezultaty wskazują, że potencjał w nim jest, możliwości ma również duże i stawianie na niego jest bardzo dobrym pomysłem.

Jakie inne formy promocji firmy planują Państwo w najbliższym czasie? Udział w targach? Eventy, promocje dla klientów? Inne?

Promocje tak, oferty indywidualne tak, targi – nie, bo formuła targów dla końcowego klienta w naszym kraju się nie sprawdza. Malejąca frekwencja na każdej kolejnej imprezie targowej jest tego dobitnym przykładem. Ogromna siła internetu połączona z konktaktami indywidualnymi to warunek sukcesu.

Dowiedz się więcej

W drodze ku odbudowie świetności – wywiad z Prezesem Zarządu Wytwórni Filtrów PZL Sędziszów SA
W drodze ku odbudowie świetności – wywiad z Prezesem Zarządu Wytwórni Filtrów PZL Sędziszów SA

PZL Sędziszów w minionych latach była znaną, państwową wytwórnią filtrów. Obecnie, tuż po prywatyzacji konsekwentnie odbudowuje swoją silną rynkową pozycję. O tym, co dobrego dzieje się w Sędziszowie opowiedział nam Prezes Zarządu firmy, Dariusz Maszczyk. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że Wytwórnia Filtrów „PZL-Sędziszów” działa już od tak wielu lat. Proszę opowiedzieć coś […]

,,Nie boimy się dobrej rywalizacji z konkurencją” – wywiad z Prezesem Zarządu Italcom
,,Nie boimy się dobrej rywalizacji z konkurencją” – wywiad z Prezesem Zarządu Italcom

Firma Italcom istnieje już od ponad 20 lat, od początku specjalizując się w branży wyposażenia warsztatowego. Jest to specyficzny i interesujący segment rynku motoryzacyjnego, o czym przekonała nas rozmowa z Grzegorzem Kazimierskim, Prezesem Zarządu Italcom. Italcom to firma z doświadczeniem i już 20-letnią historią. Większość firm zakładanych w tamtych burzliwych czasach musiała poradzić sobie z […]

,,Branża dojrzała do tego, by mieć swoją reprezentację” – wywiad z Dyrektorem Generalnym PZPO
,,Branża dojrzała do tego, by mieć swoją reprezentację” – wywiad z Dyrektorem Generalnym PZPO

Powołany niedawno do życia Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego ma zamiar aktywnie wspierać branżę oponiarską w naszym kraju. O szczegóły tej misji zapytaliśmy Dyrektora Generalnego PZPO – Piotra Sarnieckiego. Co było bezpośrednią przyczyną założenia związku? Dlaczego stało się to akurat teraz – w 2013 r.? W starszej części UE rynek opon rozumiany w kontekście dużej liczby […]

,,Myśl globalnie, działaj lokalnie” – wywiad z Karolem Proznerem z EUROPART Polska S.A.
,,Myśl globalnie, działaj lokalnie” – wywiad z Karolem Proznerem z EUROPART Polska S.A.

Dystrybutor części do pojazdów ciężarowych Europart Holding GmbH prowadzi konsekwentną ekspansję na wielu światowych rynkach. Także polski oddział firmy rozwija się dynamicznie. O szczegółach opowiedział nam prezes sieci sprzedaży EUROPART Polska S.A., Karol Prozner. Od kiedy jesteście Państwo dystrybutorem części zamiennych do pojazdów użytkowych na rynku europejskim? Początki Europart sięgają lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Firma […]

,,Polscy kierowcy chcą markowych produktów” – wywiad z Piotrem Wajszczykiem z Philips Automotive Lighting
,,Polscy kierowcy chcą markowych produktów” – wywiad z Piotrem Wajszczykiem z Philips Automotive Lighting

Piotr Wajszczyk, Dyrektor Biura Sprzedaży na Europę Centralną w Philips Automotive Lighting, udzielił nam krótkiego wywiadu, w którym podsumował miniony rok oraz wspomniał o planach swojej firmy na najbliższe 12 miesięcy. Jak ocenia pan sytuację na rynku w minionym, 2013 roku? Z zadowoleniem obserwujemy kolejne przejawy wychodzenia polskiej gospodarki z kryzysu, co coraz wyraźniej odczuwamy […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 22 maja 2014, 12:41 0 0

Kupiłem całą OSKP kilka lat od CARTEC i muszę przyznać, że jestem zadowolony. Serwis i Panie w serwisie działają natychmiastowo. Kontakt telefoniczny z serwisantami. Wszystko wytłumaczą. Odbiór urządzenia przechodzą bez problemu. Pani z serwisu pomogła mi przy komplecie dokumentów do linii wzorowo. Polecam popatrzeć na starszy sprzęt CARTECa na innych stacjach. Mimo 15-20 lat nadal dobrze się trzymają.

Odpowiedz

Anonim, 18 marca 2015, 23:25 0 0

Jaki szef taka firma - same superlatywy !!

Odpowiedz