HELLA przejmuje iParts

Spółka HELLA KGaA Hueck & Co. rozszerza swą działalność e-commerce poprzez akwizycję iParts. HELLA zamierza w ten sposób zwiększyć swoją aktywność w sektorze e-commerce i przyspieszyć w nim przyszłą ekspansję skupiając się na regionie północnej i wschodniej Europy.

"Akwizycja iParts daje nam dostęp do skutecznej i bardzo atrakcyjnej platformy sprzedaży części zamiennych do samochodów – mówi dr Rolf Breidenbach, prezes zarządu HELLA. – To ważny krok w przyszłość, ponieważ internet będzie wciąż zyskiwał coraz większe znaczenie jako kanał dystrybucji rynku aftermarket".

Założony sześć lat temu strat-up oferuje obecnie w swoim sklepie online www.iParts.pl ponad dwa miliony części samochodowych i posiada ponad 150 000 zarejestrowanych użytkowników, ciesząc się ponad pół milionem odwiedzin miesięcznie. Spółka osiągała roczne przychody mieszczące się w niższym i średnim przedziale dwucyfrowych kwot milionowych, których główna część pochodzi ze sprzedaży w segmencie B2C.

– "Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do partnerstwa z grupą HELLA i przekonani, że współpraca ta pomoże nam trwale umocnić pozycję lidera i kontynuować szybki wzrost na rynku polskim. Wierzymy, że wspólnie będziemy mogli zaoferować naszym Klientom jeszcze wyższy poziom obsługi i umocnić relacje z dotychczasowymi partnerami i dostawcami" – mówi współzałożyciel iParts, Piotr Wrześniewski.

Sama firma HELLA jest obecna w polskim handlu internetowym od roku 2015 pod marką UCANDO. Akwizycja iParts ma umożliwić wykorzystanie istniejących synergii technologicznych i przyspieszenie przyszłego wzrostu w obszarze e-commerce. Obie silne marki internetowe UCANDO oraz iParts będą istnieć równolegle, umożliwiając precyzyjne kierowanie oferty do różnych segmentów klientów i rozszerzając swój zasięg.  

 

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

autor / 13 października 2016, 12:15

UCANDO nie wypaliło zrobiło się krucho to trzeba mieć coś innego na motointegratoeów. Profile przejmują warsztaty swoich klientów, IC w zasadzie tylko skupia się na warsztatach i detalu to inni zaczynają przebierać nogami bo boją się, że nie nadążą.

0 0 odpowiedz

autor / 13 października 2016, 13:41

Hella nie już sama kim jest, albo chce być wszystkim, od producenta do kierowcy. Do tej pory ta strategia niezbyt działa.
Profil nie przejmuje nikogo, ale rozdaje kasę warsztatom. Zawsze warto skorzystać.

0 0 odpowiedz

autor / 15 października 2016, 07:48

No to IT daje kopa na rynku najpierw Ucando ” Nikt nie naprawi samochodu lepiej niz Ty ” mechanik nie da rady , teraz iparts .

0 0 odpowiedz

autor / 18 października 2016, 13:26

@klient.
Nie pisz skoro nie wiesz co rozwaliło fote od środka.
Firma robiąca obrót na poziomie 750 baniek rocznie stoczyła się straszenie.
W focie wszystko działało jak Fota była mała, 10-15 oddziałów. Później szalone otwieranie oddziałów, brak jakiejkolwiek kontroli nad „agentami”.. Szaleństwo z kasą z giełdy (nie trafione inwestycje typu pgr expom i inne takie autoprimy). W centrali w gdyni, ludzi nie wiele przybyło do zwykłej pracy, a firma rosła bardzo rok do roku. Później logomate, program który „wypłuwał” zamówienia i nikt w to nie wnikał. Tylko słał bezpośrednio do dostawcy.. Brak pomysłu na zarządzanie firmą. Odsunięcie r.w. od władzy (za zabawę w opcje walutowe skazali go na fota ukrainę) po nim były tylko marionetki..
Bez pomysłów na rozwój. Kontroling tylko z nazwy istniał. Przemieszanie struktur ciężarowych z osobowymi.. I mógł bym tak pisać do jutra.. Lawina błędów doprowadziła do katastrofy..

0 0 odpowiedz

autor / 26 października 2016, 20:58

najciekawsze jest to, że ludzie wchodzą w profila i dają im jeszcze dostęp do danych swoich klientów warsztatów, to jacyś kamikadze. Zapominają, że firmy sieciowe zrobią wszystko, żeby skrócić kanał dystrybucji, tak jak to kilka lat temu zrobił IC. Sieciowi boją się, że niezależni dystrybutorzy na dłuższą metę nie poradzą sobie na rynku i wolą żeby upadli dystrybutorzy niż oni sami.

0 0 odpowiedz