Silnik z trójkątnym tłokiem – jak rozebrać?

Najbardziej awaryjne i zarazem niedoceniane silniki, to jednostki z trójkątnym tłokiem. W jaki sposób rozmontowywać te delikatne jednostki?

Silniki Wankla są niedoceniane ze względu na duże koszty utrzymania samochodu z takim sercem pod maską. A przecież są to bardzo płodne pod względem mocy jednostki. Z silnika 1.3 mazda wykrzesała moc 250KM. Strach się bać, co można uzyskać, zwiększając pojemność. Niestety, świetne przyrosty mocy, są okupione dużą wrażliwością, a także paliwożernością. Nie jest to konstrukcja lubiąca tanią jazdę. Oszczędzać się po prostu nie da mając taki samochód. Instalowanie LPG mija się z celem w tym przypadku. Jedyną dobrą wiadomością jest koszt zakupu, ponieważ samochody z takimi jednostkami są wręcz śmiesznie tanie na rynku wtórnym. Poleciłbym samochód z takim silnikiem raczej jako zabawkę aniżeli auto przeznaczone do codziennej jazdy.

Co sądzicie o tym rodzaju konstrukcji? Mieliście już do czynienia z takim silnikiem? Komentujcie!

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

autor / 9 czerwca 2017, 10:18

Jedyne z czym nie zgodziłbym się co jest napisane w tej notce do podanego Video, to że montaż instalacji LPG mija się z celem. Jest to najzwyczajniej nie prawda ze względu na to, że silniki wankla bardzo dobrze współpracują z instalacjami LPG i są one proste do regulowania.
Co do opinii „obiegowej” na temat tej konstrukcji jest bardzo dużo nie prawidłowości, silniki te nie są awaryjne i nie kończą swojego żywota po 100 tyś km, po 100tyś km wykonuje się im najwzyczajniej w świecie serwis, który można przyrównać do wymiany rozrządu w konwencjonalnej jednostce. Zużyciu ulegają uszczelniacze rotora i komory spalania. Po wykonaniu takiego serwisu silnik ten przejedzie kolejne 100-150 tyś km bez problemowo. Jedynie faktycznie koszty utrzymania takiego samochodu są dość spore ze względu na jego konstrukcje, która powoduje duże zużycie oleju oraz wysokie spalanie. Warto jednak wiedzieć, że duże zużycie oleju nie wynika z nieszczelności, ale z zastosowania specjalnych wtryskiwaczy oleju do komory spalania w celu smarowania szybkoobrotowego rotoru w komorze spalania. Bardzo wiele mitów towarzyszy temu silnikowi, jest to moim zdaniem legendarna konstrukcja, która nie zasługuje na takie traktowanie i na tego typu opinię.

3 0 odpowiedz

autor / 26 czerwca 2017, 15:15

mikomor, lpg w tym silniku, zapomniałeś o jednej podstawowej sprawie, ten silnik jest też „smarowany” przez olej, aby lpg miało sens w 13b .* musi być dodatkowo „dawnowany” olej.. do silnika. https://www.youtube.com/watch?v=v3bO67laJ7E
Niech Janusze nie biorą się za montaż lpg do rex-a jak nie mają bladego pojęcia o tym.

0 0 odpowiedz