Nowe zaciski Brembo,,Extrema” dla LaFerrari

7 marca 2013, 9:08

Nowy zacisk Brembo „Extrema” został zaprojektowany specjalnie dla następcy Ferrari Enzo, czyli prezentowanego na targach w Genewie modelu LaFerrari.

Układ hamulcowy Brembo dla LaFerrari

Extreme BremboNowy układ hamulcowy został zaprojektowany dla super samochodu pochodzącego z Maranello, następcy Ferrari Enzo, zaprezentowanego na targach motoryzacyjnych w Genewie. Opracowując nowe zaciski „Extrema" Brembo potwierdziło swoją rolę eksperymentatora i twórcy innowacyjnych rozwiązań. Lepsze parametry są uzyskane między innymi dzięki wykorzystaniu rozwiązań z dziedziny mechatroniki. Zaciski Brembo „Extrema" są przeznaczone dla samochodów z silnym zacięciem sportowym.

Brembo dostarcza cały układ hamulcowy dla nowej specjalnej limitowanej edycji Ferrari – LaFerrari. To pierwszy samochód wyprodukowany w Maranello wyposażony w hybrydową technologię HY-KERS, jednostkę napędu V12 o mocy 800 koni mechanicznych, z 120kW silnikiem elektrycznym, który odzyskuje energię podczas hamowania.

Układ hamulcowy stworzono dzięki doświadczeniu zdobytemu na torach Formuły 1 z systemem KERS Ferrari. Nowe zaciski mają cechy charakterystyczne wywodzące się z minimalistycznego podejścia do projektowania. Agresywny wygląd przekłada się na znaczną redukcję (ponad 3 kg) masy i lepsze czucie pedału hamowania, z mniejszą mocą (10% redukcji). Zaciski poprawiają wentylację, w wyniku czego temperatura płynu hamulcowego jest niższa o ponad 30 °C. Ten aspekt wydajności został potwierdzony wnikliwymi testami przeprowadzonymi na torze Ferrari w Fiorano. Chociaż przednie koła mają 6 tłoczków, a tylne – 4 tłoczki zawierające elektryczny hamulec postojowy, dwa zaciski są wizualnie identyczne.

Ferrari LaFerrari officialBiorąc pod uwagę wysokie obciążenie wytwarzane przez ciśnienie tłoków na klocki hamulcowe, maksymalna twardość i minimalne odkształcenie są zapewnione przez zastosowanie projektu monobloku, czyli zacisków wykonanych z jednego kawałka z aluminium. Przednie zaciski są wyposażone w sześć tłoczków o różnych średnicach, w celu zapewnienia równomiernego zużycia klocków, które – w przypadku braku zróżnicowania – zużywałyby się szybciej po bokach. Tylne zaciski mają cztery tłoczki o różnych średnicach. Tłoczki są wyposażone w wywiercone promieniowo podkładki ciepła dookoła klocka hamulcowego w celu zmniejszenia przewodzenia ciepła przez tarcie płynu hamulcowego w układzie hydraulicznym.

Klocki hamulcowe są produkowane przez Brembo. Materiał cierny jest mieszaniną elementów organicznych zapewniających wydajność hamowania z tarczami hamulcowymi Brembo CCM wykonanymi ze związków ceramicznych. Tarcze Brembo CCM wprowadzone na rynek w 2002 roku dla Ferrari Enzo, ważą ok. 50% mniej niż tarcze żeliwne. Zmiana ta radykalnie zmniejsza wagę pojazdu, co przekłada się na dynamikę jazdy.

Po raz pierwszy w nowych zaciskach Brembo „Extrema”, hamulec elektryczny jest włączony bezpośrednio do zacisku. Dzięki mechatronice, która czerpie z wielu różnych dyscyplin – mechaniki, elektroniki i IT – firma Brembo opracowała moduł sterowania elektronicznego, który obsługuje hamulec postojowy. Nowe zaciski „Extrema” będą dostępne w dziewięciu kolorach: ośmiu malowanych i jednym anodowanym.

Dowiedz się więcej

50 milionów tarcz Brembo w Polsce
50 milionów tarcz Brembo w Polsce

Centrum przemysłowe w Dąbrowie Górniczej wyprodukowało 50-milionową żeliwną tarczę hamulcową Brembo. Zakład Brembo w Dąbrowie Górniczej Uruchomiona w 2003 roku, a następnie rozbudowana w latach 2006 i 2011 o odlewnie i linie produkcyjne, strefa przemysłowa Brembo na Śląsku, zajmuje dziś powierzchnię 90000 m2 i zatrudnia ponad 1400 pracowników. W zakładzie realizowane są wszystkie etapy łańcucha […]

Rozszerzenie oferty ABE
Rozszerzenie oferty ABE

ABE wprowadza kolejne nowości do gamy oferowanych elementów układu hamulcowego. Tym razem dotyczą one pojazdów marek Alfra Romeo, Audi, Opel, Toyota, VW i wielu innych. W styczniu i lutym 2013 r. oferta została rozszerzona o kolejne nowości z asortymentu szczęk, klocków, tarcz hamulcowych oraz hydrauliki, między innymi do następujących modeli: TOYOTA LAND CRUISER 150 2009- […]

Brembo topowym dostawcą układów hamulcowych dla Moto&nbspGP
Brembo topowym dostawcą układów hamulcowych dla Moto&nbspGP

Wszystkie oficjalne zespoły rywalizujące w sezonie 2013 Moto GP stosują hamulce Brembo. 21 z 24 zawodników wybrało produkty włoskiej spółki. Sportowe hamulce Brembo Międzynarodowy sezon wyścigów motocyklowych 2013 zapowiada się bardzo dobrze dla marki Brembo. Włoska firma zaopatruje większość zespołów startujących w MotoGP. 21 z 24 zawodników zgłoszonych w Mistrzostwach MotoGP zastosowało w swoich maszynach […]

Brembo nagrodzone przez niemiecką prasę
Brembo nagrodzone przez niemiecką prasę

Czytelnicy magazynów “Motorrad”, “Auto Motor und Sport” oraz “Auto Bild” po raz kolejny przyznali Brembo nagrodę “Best Brand 2013” dla układów hamulcowych. Nagrody dla Brembo "Motorrad" to największy w Europie magazyn poświęcony miłośnikom motocykli. Jego czytelnicy siódmy rok z rzędu wskazali Brembo, jako ich ulubioną markę wśród producentów klocków hamulcowych. Całkowita ilość czytelników, którzy wybrali […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!