Oczyszczacze układu dolotowego Liqui Moly

3 sierpnia 2017, 10:52

Jedną z częściej wykonywanych napraw w serwisach samochodowych jest obsługa układu dolotowego. Podczas okresowej wymiany oleju powinno się sprawdzić stopień zanieczyszczenia kolektora i w przypadku stwierdzenia zanieczyszczenia zaleca się przeprowadzić usługę jego oczyszczania.

 

Zaniedbanie tej czynności może doprowadzić do poważnej awarii głowicy. Dotyczy to zarówno silników benzynowych oraz silników diesla. We współczesnym silniku benzynowym wyposażonym w bezpośredni układ wtryskowy istnieje duże ryzyko gromadzenia się zanieczyszczeń na zaworach dolotowych. Dzieje się tak ponieważ wtryskiwacze umieszczone są w komorze spalania i nie są oczyszczane na bieżąco benzyną podczas pracy. Skutkiem zanieczyszczeń na zaworach może być nierównomierna praca silnika, brak mocy, wypadanie zapłonu czy wreszcie trudności z uruchomieniem silnika.

Kolektory dolotowe silników Diesla również są narażone na zanieczyszczenia. Podobnie jak w przypadku silników Diesla jest to związane z obecnością zaworu EGR i odpowietrzenia skrzyni korbowej. Nagar gromadzący się w układzie dolotowym może doprowadzić do jego poważnej usterki.

Firma Liqui Moly w tym celu oferuje produkty do oczyszczania układu dolotowego takie jak: Pro Line Oczyszczacz do przepustnic art. nr 5111 oraz Pro Line Oczyszczacz kolektorów dolotowych art. nr 5168.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Tomek, 10 sierpnia 2017, 9:28 2 -1

A wszystkie zanieczyszczenia z kolektora znajdą sie w zmiennej geometrii tyrbiny i filtrze fap,
nie jest to dobry pomysł, chyba ze ktos chce miec uszkodzone turbo i zatkany dpf

Odpowiedz