Gdy klocki hamulcowe piszczą…

Bywa, że montaż nowych klocków hamulcowych nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. Powodem irytującego piszczenia nie zawsze jest jakość okładzin ciernych.

Niezadowolony klient może powrócić do warsztatu z reklamacją, której przyczyny w prosty sposób można było uniknąć. Firma TMD, właściciel marki Textar, od wielu lat współpracuje z koncernami motoryzacyjnymi już na etapie projektowania samochodu. Dzięki temu wiele opracowanych wspólnie rozwiązań trafia do fabryk na pierwszy montaż. Te same elementy, w niezmienionej postaci, przeznaczone są również na aftermarket. Jednak montaż nowych klocków Textar w używanym pojeździe nie zawsze przywróci stan oryginalny.

Podczas eksploatacji samochodu dochodzi do mechanicznego zużycia się wszystkich elementów, co w przypadku współpracujących ze sobą części może powodować nieznaczne różnice w dopasowaniu.

– Nie raz do naszego działu technicznego trafiały dopiero co zamontowane w samochodzie klocki hamulcowe. Jako przyczynę reklamacji podawano wadliwe ich wykonanie, co objawiało się uciążliwym piszczeniem w trakcie hamowania. – mówi Mirosław Przymuszała przedstawiciel marki Textar w Polsce – Badania nie wykazywały jednak żadnych nieprawidłowości, ani uszkodzeń mechanicznych. Jak się okazało przyczyną powstawania tych pisków były wyrobione już zaciski, o które ocierały się klocki hamulcowe.

Rozwiązaniem tego problemu jest innowacyjna podkładka tłumiąca drgania Textar Q+. Jest to wykonany z blachy element, który za pomocą specjalnego kleju nakłada się bezpośrednio na powierzchnię klocka stykającą się z zaciskami hamulcowymi. W efekcie odczuwalne dla kierowcy i pasażerów drgania oraz piski zostają niemal w 100 procentach zminimalizowane.

– Dla mechanika serwisowanie używanych, nierzadko ponad 10-letnich, samochodów jest trudnym zadaniem. Mają one małą wartość rynkową, stąd ich właściciele nie są skłonni ponosić dodatkowych kosztów. – mówi Jakub Ślusarczyk, właściciel serwisu Ślusarczyk Auto w Tarnowie – O ile kierowcy mają świadomość, o konieczności regularnej wymiany klocków hamulcowych, to trudno przekonać ich do inwestycji w nowe zaciski w miejsce zużytych. W tym przypadku zastosowanie podkładki tłumiącej drgania Textar Q+ jest dobrym ekonomicznie i wystarczającym rozwiązaniem.

Podkładka tłumiąca drgania Q+, podobnie jak wszystkie produkty marki Textar, przewyższa wymagania dyrektywy UE określone dla standardu ECER90.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

autor / 15 lipca 2017, 12:52

Z treści artykułu wynika że można kupić osobno taką nakładkę – ????

0 0 odpowiedz

autor / 15 lipca 2017, 13:53

Piszczenie klocków hamulcowych najczęściej jest wynikiem wibracji o wysokich częstotliwościach, jakie powstają podczas hamowania, na styku klocek-tarcza hamulcowa.Bardzo często problem świszczących hamulców związany jest z uszkodzeniem tarcz hamulcowych. Tarcze, w trakcie hamowania, nagrzewają się – może dojść do ich przegrzania, wówczas na powierzchni tarczy osadza się cementyt – bardzo twardy osad, który znacząco zmniejsza skuteczność hamulców, a ponadto powoduje hałas w postaci pisków. Ta reklamowana „nakładka” ma za zadanie wyciszyć i wyeliminować odgłosy na styku klocek-zacisk .Jeśli klocek hamulcowy nie pracuje płynnie, nie cofa się w odpowiednim momencie, podczas jazdy delikatnie ociera o tarczę hamulcową, to prędzej czy później ulega przegrzaniu, a materiał, z którego jest zbudowany, nieodwracalnie zmienia swoje właściwości. Wówczas zaczynają piszczeć hamulce.

2 -1 odpowiedz